niet zoals het hoort

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
prol
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

niet zoals het hoort

Bericht door prol » vr jan 25 2013 11:21 pm

Afbeelding
ik weet het :D

Afbeelding
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: niet zoals het hoort

Bericht door jettiny » vr jan 25 2013 11:26 pm

Niet zoals het hoort...., dat vraagt om meer info.
Als je het kader bedoeld dan zeg ik nee, niet zo mooi.
De huid vind ik teveel gaan lijken op een wassen beeld, pas op dat je er niet in doorslaat !!

Vrgr
Tiny
Laatst gewijzigd door jettiny op za jan 26 2013 8:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.

prol
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door prol » vr jan 25 2013 11:43 pm

Ik ben wel tevreden, maar ik weet dat er in dit forum veel mensen zijn die moeite hebben om buiten het fotografisch kader te zien en te denken.
natuurlijk zijn er technisch gezien dingen die niet helemaal oké zijn.
En ik hou daar wel van :D
Nikon D4, Nikon 14-24 2.8, Nikon 24-70 2.8, AFS, Nikon 70-200 2.8 VRII, VR Micro-Nikkor 105 mm f 2.8 G, Redged TSC 424 Benro B3 Ballhead statief
Elinchrom 250 - 500 BXRi, Elinchrom Deep Octa, Elinchrom rotalux 175 cm, Elinchrom Quadra 2x S-kop

Jumpjiving
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jumpjiving » vr jan 25 2013 11:57 pm

Ik zie wat je bedoeld.
De norm bestaat uit het afwijken ervan

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » za jan 26 2013 12:00 am

Tja, we zijn allemaal anders, gelukkig :D

Vrgr
tiny

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za jan 26 2013 12:08 am

Ik vind de eerste geslaagd. Bij de tweede ben je m.i. wat doorgeschoten in de huidbewerking. Het effect met de ogen is wel leuk, en af en toe buiten de geijkte kaders denken en uitvoeren is alleen maar aan te bevelen.

Geert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Geert » za jan 26 2013 12:09 am

out of the box!!! en zo hoort het! als je volgens de "regels" werkt, dan ben je 1 van de miljoenen die het plaatje schiet! onderscheiden. dat is de kunst. en dit is een redelijk voorbeeld! ik zeg: ga zo door!!!!!!
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door ErikB » za jan 26 2013 9:35 am

De kunst van out-of-the-box werken is m.i. een foto maken, die afwijkend is, maar waarvan de meerderheid wel onder de indruk is ;) Regels verbreken kan namelijk iedereen, dat ook nog op een goede, bewuste en kunstzinnige manier doen is een heel ander verhaal. Zomaar de regels verbreken is naar mijn idee echt niet de essentie van out-of-the-box werken ;)

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za jan 26 2013 10:57 am

Ik vind een term als "out-of-the-box" een wat verwarrende term, die tegengesteld bedoeld kan zijn. :o :?

Met betrekking tot foto's. Een plaatje zonder verdere nabewerking, wat de camera zo vastlegt. "Het komt zo uit het doosje".
Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Out_of_the_box_feature" onclick="window.open(this.href);return false;
of.......
"Outside the box-denken": http://nl.wikipedia.org/wiki/Outside_the_box-denken" onclick="window.open(this.href);return false;
"soms ook abusievelijk 'out of the box'-denken genoemd"

In het Engelse taalgebied vind je echter ook weer: http://searchcio.techtarget.com/definit ... of-the-box" onclick="window.open(this.href);return false;
waar de tweede betekenis, dan weer tegengestelde associaties opwerpt ten opzichte van de eerste.

Maar goed, terugkomend op het onderwerp.
Ik vind de 2e foto minder geslaagd. Huidskleur, en met name ook de ogen, verkeerde kleur en te overdone, dan werkt het juist allemaal "tegen".
Vriendelijke groet, Léon Obers

Toontje
Forumlid
Forumlid

Bericht door Toontje » ma jan 28 2013 12:28 am

WEL zoals het hoort mooie afwijkende foto's maken met gewone (dingen) thuis die toch sterk het onderwerp benadrukken.
Bij foto 1 zou ik de schaduw wegwerken.

pd5wve
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pd5wve » ma jan 28 2013 12:31 am

Ik kan het wel waarderen
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;

Rik Rollinga
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rik Rollinga » ma jan 28 2013 12:51 am

Er zit nog een klein beetje roze onder de ogen. Iets meer zoom bij het nabewerken en even wegpoetsen.... daarna heb je een leuke "out of the box" foto, waar in het engels inderdaad "outside the box" mee wordt bedoelt en niet "coming out of the box" (maar dit even terzijde :-) (ook niet te verwarren met out of the closet))

Mijn smaak is het overigens niet, maar ja als we daar op moeten afgaan... ..out of the box is het in ieder geval wel.
Als het niet echt hoeft.

Silverbleed

Bericht door Silverbleed » wo jan 30 2013 8:19 pm

De omlijning zou ik echt voortaan weg laten! Het gaat erg ten koste van je foto en is niet nodig, gezien je foto zelf al een rand heeft waar de afbeelding stopt.

Bewerking bij kinderen die al een perfecte huid hebben: niet doen! Helemaal niet nodig, de huid is al zo prachtig! Daarnaast ziet het er totaal niet natuurlijk uit.
Daarnaast is het een beetje slordig, je bent wat roze huid vergeten bij de ogen. Ook is bij foto 1 nog wat schaduw op de achtergrond.
Iets uitproberen moedig ik absoluut aan, maar controleer je foto's wel goed voor je besluit dat het af is wanneer je bewerkt.
En probeer eventueel meerdere dingen om te kiezen welke uiteindelijk beter is.

Als we de rest even terzijde laten, vind ik foto 1 een mooie foto. De afsnijding is netjes en ik bleef er wel even naar kijken. Mooi plaatje!

Nummer twee vind ik minder mooi, en dat komt vooral door de bewerking. Het is niet netjes en de schaduwen zijn nu vage vlekken geworden. Het lijken net aders op het voorhoofd. Pas hier trouwens ook op bij het haar, dat heb je volgens mij meegenomen. Het is nu ook een vlek.
Ik denk dat het onbewerkt (de huid) een stuk mooier zal zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”