Ik was al een tijdje opzoek naar een nieuwe tas, waar ontzettend veel in kan.
Had een paar eisen:
- Ik wilde graag een schoudertas
- Moest als handbagage nog meekunnen in het vliegtuig
- Laptop / Ipad moest erin kunnen
- Overige accessoires zoals m'n reflectiescherm, kabels, laders etc ook
Heb lang getwijfeld tussen de Lowepro AW 400 (600 kon niet mee als handbagage) en de Vanguard Quovio 41.
Het is uiteindelijk de Vanguard geworden. Omdat er nog niet zoveel over te lezen is op internet, en er toch wel menig keer op het forum naar tassen wordt gevraagd bijgaand wat foto's en een kleine review.
Vanguard Quovio 41
Binnenmaat
410 × 250 × 260
Buitenmaat
460 × 265 × 305
Gewicht(g):2670
Dit is hem dan, op het eerste gezicht vind ik de tas mooi afgewerkt en er is gebruik gemaakt van mooie matrialen.
Zo is de bodem waterbestendig wat doorloopt tot 5 cm boven de onderkant. Ook zitten er schokdempers op de onderkant van de tas.

Aan de achterkant zit een regenhoes, en een rits zodat je de tas boven op een trolley kan schuiven. Ook zitten er de haakjes aan voor een ICS harnas, zodat deze als rugzak gedragen kan worden.

De tas gaat open door een bevestiging aan beide ritsen, zodat deze in een beweging open is.
Heb de afbeelding van de site van vanguard gehaald, daar zie je het beter.

Statief, of statieven kunnen op 2 manieren worden gemonteerd aan de tas.

of aan de bovenkant:

De binnenkant van de tas biedt genoeg plek aan 2 body's, 4 tot 5 lenzen, en een laptop tot 14 inch.
Bij mij zit er onder andere in:
Nikon D7000 met 16-85 eraan vast een 70-300, en een 50mm een SB-700, Monopod, Ipad en reflectiescherm passen er dan ook nog bij.
Verder zit er ook m'n camcorder in en een compactcamera, + laders, batterijen etc.

In de flap die opengaat zitten nog 2 vakken, en een opberg hoesje voor je geheugenkaartjes

Al met al ben ik er erg tevreden over en denk ik lang plezier van de tas te hebben. Als ik een dagje weg ga en niet alles wil mee sjouwen, gaat m'n Lowepro Passport Sling mee, maar deze tas is ook vooral bedoeld als opslag, en ideaal als we op vakantie gaan, alles kan er dan in qua apparatuur betreft. Ik ben er blij mee….
Hoop dat jullie deze review met plezier gelezen hebben