Een Fattie van de BBQ

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ronald Jan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee

Een Fattie van de BBQ

Bericht door Ronald Jan » di jan 29 2013 1:48 pm

Ik plaats een foto van een worstje wat ik van middag op de WSM heb gemaakt =Weber smoking mounten,het lijkt mij over belicht of zie ik dat verkeerd?
Ik kan nog niet alle gegevens er bij zetten maar de foto is gemaakt zoals ik de 1 V2 gekocht heb.
Afbeelding
Graag hoor ik jullie mening?
Sony a1 Sony 200-600.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Een Fattie van de BBQ

Bericht door Léon Obers » di jan 29 2013 2:33 pm

Overbelicht zou ik beslist niet zeggen. Alleen niet optimaal gefotografeerd en het beeld is niet optimaal bewerkt.
Het ziet er allemaal niet echt aantrekkelijk uit, lelijke kleuren, alsof het bedorven is.
Dat heeft mede zijn oorzaak in de rode ondergrond van het schilderij wat een belangrijk deel van de foto vult, waarbij de automatische witbalans van de camera wellicht "voor de gek gehouden wordt" en die witbalans dan naar een een meer koele weergave trekt. Het basis beeldbestand is echter prima te bewerken naar een meer aangename weergave. Dat eten verder meer aantrekkelijk in een compositie / set-up en gekozen achtergronden wordt opgesteld om mooi gefotografeerd te worden is een vak apart.
Vriendelijke groet, Léon Obers

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » di jan 29 2013 3:33 pm

Inderdaad wat Léon al aangeeft de automatische witbalans heeft zich waarschijnlijk voor de gek laten houden. Maar wat mij opvalt is de onscherpte. Wanneer ik de exif gegevens zie dan is er een sluitertijd van 1/15s gebruikt en daarmee wordt het al moeilijk om uit het handje te fotograferen. En misschien was ook de afstand tot het onderwerp te klein voor een goede scherpstelling.

Je geeft aan "ik kan nog niet alle gegevens erbij zetten". Maar de technische gegevens van de opname staan in je exif gegevens. Klik maar eens op de geplaatste foto en je ziet boven de foto de exif gegevens verschijnen. Wanneer je daarna nog eens op "meer info" klikt dan zie je nog meer technische informatie.

Ik ken de 1 V2 te slecht (lees niet) om te weten wat je wel of niet handmatig kan instellen om tot een beter resultaat te komen. Hiermee kan ik je niet verder van dienst zijn.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Ronald Jan
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: **

Bericht door Ronald Jan » di jan 29 2013 7:21 pm

Bedank voor uw meningen, en met uw adviezen kan ik wel wat.Ik weet het nog een hoop leren maar ga me opgeven voor een cursus.
Sony a1 Sony 200-600.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”