portret

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Martin

portret

Bericht door Martin » do jan 31 2013 12:50 am

Wat vinden jullie hiervan?

Afbeelding

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: portret

Bericht door jettiny » do jan 31 2013 8:21 am

Een nette plaat Martin.
Lekker scherp.
Drie opmerkingen van mijn kant.
Bij de outfit was het wellicht een toegevoegde waarde geweest als de dame een collier, sjaaltje oid om had gehad.
Dat is nu mijn inziens iets te kaal.
De linker wang had iets meer opgelicht mogen worden door een reflectiescherm of zacht invullicht.
Qua compositie had er aan de zichtzijde wat meer ruimte mogen zijn, dat is nu net iets te weinig voor mijn gevoel.
De zwarte achtergrond is mooi zwart, en is dus goed afgeschermd van een lichtbron.
Zijn er nog meer opnames, een waarbij de dame naar de camera kijkt b.v. ?
Vrgr
Tiny

JDPix
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door JDPix » do jan 31 2013 12:12 pm

Prima foto!
Iets meer ruimte aan de zichtzijde doet de foto inderdaad veel goeds; dat zie je meteen als je op de foto klikt en hem met de exif-viewer bekijkt.
Groeten, Johan

Foto's:
https://jdroog.myportfolio.com

skyfox
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door skyfox » do jan 31 2013 4:48 pm

Ik vind het een mooie plaat. Er had idd iets om de nek mogen zitten of hangen, voor net dat beetje extra. Ik vind het schaduwspel erg mooi. Wellicht aardig om nog een haarlichtje toe te voegen voor net wat meer diepte in de foto (maar ook dat is persoonlijk).

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » do jan 31 2013 10:05 pm

Ik vind het licht niet flatteus.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

iJoost

Bericht door iJoost » vr feb 01 2013 12:20 am

Oh, oh... misschien kon het licht wat zachter, maar NIET gaan plastificeren met Photoshop hoor! ;-)

Ik vind het wel jammer dat ze niet in de lens kijkt maar omhoog.

Martin

Bericht door Martin » vr feb 01 2013 12:11 pm

Dank jullie voor de feedback.
Ik kan mij wel vinden in de omwerking(en) meer ruimte en iets om de nek zou wat beter zijn geweest.

@ tiny
Ik heb bewust gekozen voor deze compo, als ze in de camera zou kijken dan krijg je dat of de ogen te veel gedraaid worden oh haar hoofd meer naar de camera en dat was niet de bedoeling.

@ mas
Wat bedoel je met flatteus, zou je dat willen uitleggen.

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » vr feb 01 2013 12:17 pm

Dacht dat het wel duidelijk was .. Mooie dame, maar ik vind dat dit licht het eindresultaat negatief beïnvloed . Het is gewoon te hard, accentueert vanuit de verkeerde hoek, meer strijklicht was wellicht een betere optie geweest .
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin

Bericht door Martin » vr feb 01 2013 12:21 pm

Mas schreef:Dacht dat het wel duidelijk was .. Mooie dame, maar ik vind dat dit licht het eindresultaat negatief beïnvloed . Het is gewoon te hard, accentueert vanuit de verkeerde hoek, meer strijklicht was wellicht een betere optie geweest .
Oke duidelijk, ik ga proberen of het de volgende keer beter te doen.

Daniel123
Clublid
Clublid

Bericht door Daniel123 » vr feb 01 2013 3:41 pm

Martin schreef:Dank jullie voor de feedback.
Ik kan mij wel vinden in de ..................... en iets om de nek zou wat beter zijn geweest.
Pas op met deze uitspraak, dit kan je wel is een hoop geld gaan kosten als je 'model' dit leest :D

Het commentaar wat ik op de foto had is inmiddels al aangehaald dus voor mij onnodig om nog een keer te schrijven :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”