yes ik heb hem , d50
Als ik jou was zou ik eerst eens kijken of je niet met de lenzen die je nu al hebt kunt doen wat je wilt doen.
Een teleconverter is niet aan te raden omdat het de beeldwaliteit ernstig vermindert, en de kitlenzen staan niet echt bekend om hun briljante scherpte. Met een teleconverter verlies je ook nog eens anderhalf tot twee 'stops', je hebt dus een minder lichtsterke lens dan je nu al hebt. De 200mm zou van f/5.6 naar f/11 gaan, wat als je buiten fotografeert niet erg is, maar je scherptediepte neemt ook af waardoor je onderwerpen minder mooi of niet van de achtergrond 'los' kan laten komen.
Als je dan toch een telelens wilt overwegen, zou een 300mm/f4 een goede aanvullign zijn op wat je nu hebt.
Een teleconverter is niet aan te raden omdat het de beeldwaliteit ernstig vermindert, en de kitlenzen staan niet echt bekend om hun briljante scherpte. Met een teleconverter verlies je ook nog eens anderhalf tot twee 'stops', je hebt dus een minder lichtsterke lens dan je nu al hebt. De 200mm zou van f/5.6 naar f/11 gaan, wat als je buiten fotografeert niet erg is, maar je scherptediepte neemt ook af waardoor je onderwerpen minder mooi of niet van de achtergrond 'los' kan laten komen.
Als je dan toch een telelens wilt overwegen, zou een 300mm/f4 een goede aanvullign zijn op wat je nu hebt.
- Stingray
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Buizerds !
Beste Patrick,
Goed idee om roofvogels te gaan kieken. Ik ben ook reuze benieuwd naar je resultaat. Persoonlijk ben ik nieuwsgierig naar foto's van buizerds dus als je wat hebt laat dan effe zien. Het zijn redelijk grote vogels en je vind regelmatig op paaltjes die langs een weiland zijn geplaatst zodat ze overzicht hebben over het terrein.
Alvast bedankt.
Stingray
Goed idee om roofvogels te gaan kieken. Ik ben ook reuze benieuwd naar je resultaat. Persoonlijk ben ik nieuwsgierig naar foto's van buizerds dus als je wat hebt laat dan effe zien. Het zijn redelijk grote vogels en je vind regelmatig op paaltjes die langs een weiland zijn geplaatst zodat ze overzicht hebben over het terrein.
Alvast bedankt.
Stingray
Die van mij is nu zo'n 2 maanden oud, en dit zijn de resultaten, allemaal genomen met de kitlenzen.
http://blog.seniorennet.be/deleukefotograaf/
- Stingray
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
The Birds !
Beste Patrick,
Welke vogel(s) heeft/hebben je voorkeur?
Groet !
Stingray
Welke vogel(s) heeft/hebben je voorkeur?
Groet !
Stingray
Patrick,
heel veel plezier met je Nikon D50.
Ik ben ook in het bezit ervan sinds een half jaar.
Bevalt hij goed?
De leuke fietser,
Hoe krijg jij die vogels erop met je kitlens?
Ze m eten wel erg tam zijn als je zo dichtbij kan komen.
Mooi om te zien wat je met een kitlens kan doen.
Groetjes Ryjan
heel veel plezier met je Nikon D50.
Ik ben ook in het bezit ervan sinds een half jaar.
Bevalt hij goed?
De leuke fietser,
Ik heb even op je blog gekeken.Die van mij is nu zo'n 2 maanden oud, en dit zijn de resultaten, allemaal genomen met de kitlenzen.
Hoe krijg jij die vogels erop met je kitlens?
Ze m eten wel erg tam zijn als je zo dichtbij kan komen.
Mooi om te zien wat je met een kitlens kan doen.
Groetjes Ryjan