Camera rugtas met laptopvak
Camera rugtas met laptopvak
Beste Leden van dit forum,
Ik ben momenteel opzoek naar een camera rugtas met een laptopvak maar waar
ik eventueel ook een kleine map in kwijt kan , mijn broodjes en een flesje drinken
en misschien nog een paar boeken. Ik ben rond wezen kijken alleen ik ben er nog
niet echt over uit omdat veel van de tassen geen ruimte hebben nog voor een boek
of een map en ook niet voor mijn broodjes. Hebben jullie misschien nog goede tips
voor een camera tas? eventueel tweedehands ook? Ik hoor graag van jullie
Groetjes
Remco
Ik ben momenteel opzoek naar een camera rugtas met een laptopvak maar waar
ik eventueel ook een kleine map in kwijt kan , mijn broodjes en een flesje drinken
en misschien nog een paar boeken. Ik ben rond wezen kijken alleen ik ben er nog
niet echt over uit omdat veel van de tassen geen ruimte hebben nog voor een boek
of een map en ook niet voor mijn broodjes. Hebben jullie misschien nog goede tips
voor een camera tas? eventueel tweedehands ook? Ik hoor graag van jullie
Groetjes
Remco
Re: Camera rugtas met laptopvak
http://www.geographicbags.us/product/85 ... %2C_laptop" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan wel geen dslr met grip in of d4/d3 etc.
Laptop zit veilig en er is een vak voor andere spullen boven het cam vak.
Kan wel geen dslr met grip in of d4/d3 etc.
Laptop zit veilig en er is een vak voor andere spullen boven het cam vak.
- marcel.b
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ligt eraan hoeveel broodjes dat je meeneemt
.
Ben zelf ook aan het orienteren voor een tas/rugzak maar moet nog een lens aanschaffen en een converter.
Zodra ik die heb kan ik op zoek zodat , als het nodig is ook alles kan menemen.
Vind het best wel lastig door de enorme keus in zowel vorm en kwaliteit.
Als je ook een boek , laptop , eten , drinken mee gaat nemen zit je gauw vol.
Neem anders al je spullen mee en ga passen..

Ben zelf ook aan het orienteren voor een tas/rugzak maar moet nog een lens aanschaffen en een converter.
Zodra ik die heb kan ik op zoek zodat , als het nodig is ook alles kan menemen.
Vind het best wel lastig door de enorme keus in zowel vorm en kwaliteit.
Als je ook een boek , laptop , eten , drinken mee gaat nemen zit je gauw vol.
Neem anders al je spullen mee en ga passen..
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Enige manier wat mij betreft: ga naar een ruim gesorteerde zaak met alles wat je erin kwijt wilt en ga passen en proberen. Calumet, Kamera Express, Camera.nl, etc zijn goed gesorteerde winkels
- Pjerry
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Is de think tank sling-o-matic 30 misschien wat?
Hier de 20-versie:
http://www.youtube.com/watch?v=XLZgXUi6jS4" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier de 20-versie:
http://www.youtube.com/watch?v=XLZgXUi6jS4" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Kijk eens op deze website: http://www.cambags.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Klik bijvoorbeeld boven aan deze site op je voorkeur en dan kun met het linker venster een merk uitzoeken. In de beschrijving zie je zo wat er al niet in past. Ook andere merken worden genoemd. Je ziet ook meerdere foto’s. Bij Bagsize kun je ook aangeven hoveel camera bodies en de maat van je laptop: 12, 15, 17 inch.
Bedenk van te voren wat je met je cameratas wilt doen. Dat kan voor iedereen anders zijn. Denk dus na over je eigen prioriteiten. Een lijstje met zaken om op te letten:
- Alles moet er in passen. Ruimte voor regenjas, paraplu, flesje drinken, boek, lap top computer, etc.
- Kun je op de tas staan? Dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
- Is de tas anti statisch? Je camera houdt niet van stof!
- Moet de tas regendicht, of waterdicht zijn? Heeft de tas een aparte regenhoes?
- Mag de tas als fototas herkenbaar zijn? Een camera merk is uit den boze. Een tas mag er eigenlijk niet uitzien als cameratas. Een leuke auto kun je ook bestellen zonder een naamsvermelding. Al die namen van Lowepro, Billingham, e.d. zie je eigenlijk alleen bij fototassen. De naam verklapt al wat er in zit.
- Is de tas veilig bij een (berg) wandeling, zit met een klem aan je broekriem, oid. Dan heb je de handen vrij.
- Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
- Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
- Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
- Is de tas shockproof?
- Wat is het gewicht van de tas?
- Is de indeling - binnenkant te verwijderen, en of apart verkrijgbaar?
- Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak met een band over één schouder (slingback - snuittas), een koffer of een rugzak?
- Is er wel een ideale fototas? Met twee of drie verschillende tassen kun je meer doelstellingen halen.
- Kun je er een statief(je) aan vastbinden?
- Moet er een apart vak zijn voor een laptop, tablet, reader e.d.?
- Bij een tas is een rits een probleem. Als de rugzak of trolley mee gaat als bagage in het vliegtuig, neem iets zonder een rits. Handbagage mag wel een rits hebben. Een rits is zeer inbraakgevoelig. Lees straks meer.
- Wat kost de tas?
gekopieerd uit: http://www.hansbraakhuis.nl/Aanschaf%20 ... rugzak.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedenk van te voren wat je met je cameratas wilt doen. Dat kan voor iedereen anders zijn. Denk dus na over je eigen prioriteiten. Een lijstje met zaken om op te letten:
- Alles moet er in passen. Ruimte voor regenjas, paraplu, flesje drinken, boek, lap top computer, etc.
- Kun je op de tas staan? Dan kun je bij manifestaties over anderen heen fotograferen.
- Is de tas anti statisch? Je camera houdt niet van stof!
- Moet de tas regendicht, of waterdicht zijn? Heeft de tas een aparte regenhoes?
- Mag de tas als fototas herkenbaar zijn? Een camera merk is uit den boze. Een tas mag er eigenlijk niet uitzien als cameratas. Een leuke auto kun je ook bestellen zonder een naamsvermelding. Al die namen van Lowepro, Billingham, e.d. zie je eigenlijk alleen bij fototassen. De naam verklapt al wat er in zit.
- Is de tas veilig bij een (berg) wandeling, zit met een klem aan je broekriem, oid. Dan heb je de handen vrij.
- Heeft de rugzak een draadstalen net tegen diefstal van buitenaf, of een andere beveiliging.
- Kunnen de vakken in de tas versteld worden?
- Mag de tas mee het vliegtuig in? Elke vliegtuig maatschappij heeft een andere norm.
- Is de tas shockproof?
- Wat is het gewicht van de tas?
- Is de indeling - binnenkant te verwijderen, en of apart verkrijgbaar?
- Wil je een heuptas, een schoudertas, een rugzak met een band over één schouder (slingback - snuittas), een koffer of een rugzak?
- Is er wel een ideale fototas? Met twee of drie verschillende tassen kun je meer doelstellingen halen.
- Kun je er een statief(je) aan vastbinden?
- Moet er een apart vak zijn voor een laptop, tablet, reader e.d.?
- Bij een tas is een rits een probleem. Als de rugzak of trolley mee gaat als bagage in het vliegtuig, neem iets zonder een rits. Handbagage mag wel een rits hebben. Een rits is zeer inbraakgevoelig. Lees straks meer.
- Wat kost de tas?
gekopieerd uit: http://www.hansbraakhuis.nl/Aanschaf%20 ... rugzak.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
Kijk ook eens naar de rugzakken van F-stop. Zijn bedoeld voor de 'active' fotograaf. Heb zelf een Santori en bevalt me prima, ook als je langer dan een dag op stap gaat genoeg ruimte voor wat kleren ed. Bovendie kun je het interieur aanpassen aan de behoeften: veel kamera weinig extra ruimte, minder kamera meer extra ruimte.
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::
De Lowepro D-SLR Video fastpack 250 is een mooie ruime tas die mogelijk aan je eisen voldoet. Ik heb hem zelf gehad maar ga toch liever met een wat kleinere tas op pad dus heb hem weer verkocht.
- LJ-Jochem
- Clublid
- Contacteer:
Kijk ook eens naar de tassen van Kata. Zelf heb ik de D-3N1-22 erg tevreden over.
- gijs sandberg
- Clublid
Beste Remco,
Eens met Patrick, zelf uitzoeken in een goed gesorteerde winkel is het beste.
Gewoon alles meenemen wat je erin wilt doen en de tijd nemen.
De universele -goed voor alles- tas bestaat niet.
Groeten, Gijs
Eens met Patrick, zelf uitzoeken in een goed gesorteerde winkel is het beste.
Gewoon alles meenemen wat je erin wilt doen en de tijd nemen.
De universele -goed voor alles- tas bestaat niet.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Hij heeft nog geen tas om al zijn spullen in te stoppen. Hoe moet hij dan alles meenemen?

- JvdKooij
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Kartonnen doosPjerry schreef:Hij heeft nog geen tas om al zijn spullen in te stoppen. Hoe moet hij dan alles meenemen?![]()

Groetjes,
Jaap
Jaap
- gijs sandberg
- Clublid
Re:Hoe moet hij dan
Bij een echt goed gesorteerde winkel kan de winkelier alles uit voorraad inpassen, zo ben ik ook aan mijn eerste tas van Billingham gekomen.
Groeten, Gijs
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Bestuurslid
- Contacteer:
Neus eens rond op http://www.taschenfreak.de. Daar staan de nodige tassen op inclusief veel foto's. (O.a.ook mijn foto's van de Lowepro DSLR Video Pack 250 AW).
Maar de belangrijkste tip blijft toch echt dat je moet gaan kijken in de winkel met alle spullen bij je. Ik heb me ook verkeken op Internet en pas in de winkel heb ik de juiste keus kunnen maken.
Maar de belangrijkste tip blijft toch echt dat je moet gaan kijken in de winkel met alle spullen bij je. Ik heb me ook verkeken op Internet en pas in de winkel heb ik de juiste keus kunnen maken.
groeten Henk.
Foto Melenhorst.net
Foto Melenhorst.net
-
- Forumlid
Ik had dezelfde eisen en ben toen uitgekomen op een fastpack 350. Laptop ruimte, apart vak voor troeperia, en genoeg voor je foto stuff, alle vakken apart bereikbaar en, niet onbelankrijl voor mij, met een beweging haal je de tas over 1 schouder naar voren, a la slingback waardoor je makkelijk en snel je camera kanpakken. Mooi ding