Ik heb (helaas) weer een technische vraag (zou liever een fotografische vraag gehad hebben, maar moet hier helaas eerst doorheen).
Als ik bracketing aan zet in the manual stand (D5100), dan doet het toestel dit door de sluitertijd aan te passen (perfect lijkt me), dit kan met en zonder flits doen en met en zonder zelfontspanner.
Situatie 1 en 2: Bracketing Aan (1 stopje) + Flits zowel aan als uit + single shot shutter
Het toestel bracket netjes door de sluitertijd aan te passen, bij elke volgende klik wordt aangegeven hoeveel van de 3 foto's er nog resteren en wordt er netjes een stopje af en bij gedaan.
Dit werkt perfect
Situatie 3: Bracketing Aan (1 stopje) + Flits UIT + zelfontspanner
Het toestel bracket netjes door de sluitertijd aan te passen. Volgende klikken op de sluiter zijn niet nodig. Bij de eerste klik op de zelfontspanner weet het toestel dat het er drie moet maken, bracketing staat immers aan. Dit is wat mij betreft precies het gedrag dat ik zou willen, ik hoef de zelfontspanner maar één keer te ontspannen en het toestel maakt de drie foto's automatisch achter elkaar.
Dit werkt perfect
Situatie 4: Bracketing Aan (1 stopje) + Flits AAN + zelfontspanner
Het toestel maakt de eerste foto, bracketing staat nog steeds aan, maar de 2e foto wordt niet automatisch gemaakt. Als ik 'm opnieuw afdruk voor de 2e foto, blijkt er bij deze 2e foto noch een stopje bij noch een stopje af gedaan (stopje er af was nl. het te verwachten gedrag) en nog vòòr de 3e foto die ik ook zelf moet afdrukken blijkt bracking zichzelf uitgezet te hebben.
Dit werkt NIET.
Is dit bij iemand bekend? Weten jullie waarom dit zo is? Of is dit een software fout? Het lijkt er wel op.