Gebruikservaringen 85mm f/1.8 G
Gebruikservaringen 85mm f/1.8 G
Hallo,
Wat zijn de ervaringen hier met de Nikon AF-S 85 mm? Ik zit er aan te denken om dit objectief aan te schaffen. Ik ben reeds in het bezit van de 35mm 1.8G en de 18-70 met als camera de D90.
Ik lees dat deze lens vaak wordt aangeduid als een portretlens, en dat is ook een van mijn gebruiksdoelen, maar ik neem aan dat de lens voor meerdere doelen toepasbaar is. Zo ja, graag jullie ervaringen.
Alvast dank voor jullie reacties.
Wat zijn de ervaringen hier met de Nikon AF-S 85 mm? Ik zit er aan te denken om dit objectief aan te schaffen. Ik ben reeds in het bezit van de 35mm 1.8G en de 18-70 met als camera de D90.
Ik lees dat deze lens vaak wordt aangeduid als een portretlens, en dat is ook een van mijn gebruiksdoelen, maar ik neem aan dat de lens voor meerdere doelen toepasbaar is. Zo ja, graag jullie ervaringen.
Alvast dank voor jullie reacties.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Gebruikservaringen 85mm f/1.8 G
Kijk eens hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 28&t=45733" onclick="window.open(this.href);return false;
4 pagina's met informatie en anders hier nog meer: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 28&t=44804" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien staat er nog wel meer op het forum, gewoon even zoeken!
4 pagina's met informatie en anders hier nog meer: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 28&t=44804" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien staat er nog wel meer op het forum, gewoon even zoeken!

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Hallo,
Met de zoekfunctie ben ik bekend en beide topics heb ik reeds gelezen. De tweede topic focust vooral op de focus problemen en de ander meer op de verschillen tussen beide versies en bestaat maar uit 11 reacties. Ik hoop zoals gezegd, meer op gebruikservaringen.
Met de zoekfunctie ben ik bekend en beide topics heb ik reeds gelezen. De tweede topic focust vooral op de focus problemen en de ander meer op de verschillen tussen beide versies en bestaat maar uit 11 reacties. Ik hoop zoals gezegd, meer op gebruikservaringen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb hem nog niet zo lang, maar heb er goede ervaringen mee. Enorm veel kwaliteit voor een relatief bescheiden prijs. Ideaal als portretlijstje en lichte tele. Voor macrowerk niet zo geschikt natuurlijk. Wel weer voor concerten bijvoorbeeld en ander werk bij minder licht.
Mijn foto's van spreeuwen in Amsterdam zijn er bijna allemaal mee geschoten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=45928
Mijn foto's van spreeuwen in Amsterdam zijn er bijna allemaal mee geschoten: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=45928
- Meesterbas
- Forumlid
Ik sluit mij volledig aan bij Patrick. Niets dan lof.
http://www.basphotonic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | concert, people & more
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
Goede ervaringen bij concerten en werk bij minder licht. Kijk, daar wordt ik blij van!
Prachtig beeld, ik denk dat dit objectief een waardevolle aanvulling zal zijn voor mijn D90. Nu eens even kijken of hij tweedehands wordt aangeboden!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
vast niet veel. Je maakt veel meer kans op het oude model, de AF 85mm f1.8D. Ook geen verkeerd objectief!Bastiaan schreef:Prachtig beeld, ik denk dat dit objectief een waardevolle aanvulling zal zijn voor mijn D90. Nu eens even kijken of hij tweedehands wordt aangeboden!
- Fotomarius
- Forumlid
Patrick schreef:vast niet veel. Je maakt veel meer kans op het oude model, de AF 85mm f1.8D. Ook geen verkeerd objectief!Bastiaan schreef:Prachtig beeld, ik denk dat dit objectief een waardevolle aanvulling zal zijn voor mijn D90. Nu eens even kijken of hij tweedehands wordt aangeboden!
De Nikon AF 85mm f1.8 D gebruik ik al jaren zowel analoog als digitaal…

Bevalt mij prima…

Met groet, Marius...
Dank je!
Patrick: Ik kwam die lens ook al amper tegen. Een reden voor mij om niet voor de D te gaan is omdat ik dan geen 'manual focus override' heb als ik het goed heb begrepen. En ik vind het prettig om, terwijl de lens, op AF staat toch snel zelf bij te stellen.
Patrick: Ik kwam die lens ook al amper tegen. Een reden voor mij om niet voor de D te gaan is omdat ik dan geen 'manual focus override' heb als ik het goed heb begrepen. En ik vind het prettig om, terwijl de lens, op AF staat toch snel zelf bij te stellen.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Idd moeilijk 2de hands te krijgen. en als hij er al op staat is het vaak maar €50,-/75,- onder de nieuwprijs. Heb daarom maar een nieuwe gekocht tijdje geleden. mooi objectief