Ik zou nog wel eens dia's willen maken bijv., maar heb bij m'n Minolta alleen nog maar het standaardobjectief. W.b. Nikon heb ik wat meer mooi glas

Ik zou wel willen, maar ben dan nog op vakantiegijs sandberg schreef:Beste Riemke,
Kom naar de fotografica beurs in Doesburg 19-8 a.s.,
Groeten, Gijs Sandberg
Genoemde toestellen kunnen daar uitstekend mee overweg. Wel krijg je problemen met DX-lenzen. Zo is jouw 18-200VR als ik het goed heb een dx-lens. Ook jouw 17-55 is een DX-lens en misschien nog wel meer. Deze lenzen zijn speciaal gemaakt voor digitale bodys. De lenzen kunnen kleiner blijven omdat alleen de CCD-sensor belicht hoeft te worden. Die sensor is 1,5 keer kleiner als 35mm film. Je zult daarom in de groothoek last krijgen van extreme vignettering.Riemke schreef:Ik zou wel willen, maar ben dan nog op vakantiegijs sandberg schreef:Beste Riemke,
Kom naar de fotografica beurs in Doesburg 19-8 a.s.,
Groeten, Gijs Sandberg![]()
Al struinend op verschillende sites was ik ook al uitgekomen bij F80/F100 en uiteraard ook de F5 (die heeft qua formaat trouwens het meeste weg van mijn D2X)
Werken de meeste moderne objectieven trouwens wel op AF of moet ik dan op MF gaan schieten?
Klopt, want die missen dus de AF-stift....Pruimpit schreef:Behalve de D40 en de D40XEd Post schreef:Alle AF-Nikkors met een koppelstiftje voor de AF-motor werken met AF op alle AF-Nikonbodies.