Nou het heeft even geduurd, maar morgen om 11:00 uur is het zover :mrgreen:
Heb jullie tips opgevolgd en duidelijk vooraf overleg gehad over verwachtingen; heb van verschillende 'typen' buitenfoto's voorbeelden gezocht zodat ik hun stijl kon peilen.
Daarna een scenario doorgesproken wat voor beiden (het zijn 2 personen, moeder en dochter) prima te doen was.
Ook aangegeven dat dit mijn 1e shoot is; en dat ik wel apparatuur heb maar nog geen ervaring.
We hebben afgesproken dat ik vooraf niets vraag als fee, en na sorteren en bewerken van mijn kant bij hun kom voor overleg. De ervaring én het in mij gestelde vertrouwen vindt ik al heel bijzonder.
(het gaat om mijn collega en haar moeder van 78; die eigenlijk alleen maar 1 wens hebben: we willen samen op de foto maar niet in een studio maar lekker in het groen, bij bloemen, op een bankje, samen wandelend; liever zo min mogelijk 'geposeerd' maar liever spontaan.
Ik neem de 50mm f/1,8 mee; de Sigma 18-50 f/2,8 en de 55-200 VR Nikkor; ook een statief (onzeker of ik die nodig heb) en een reflectiescherm (+ assistent daarvoor).
Heb me verdiept in hoe je wel en - vooral - niet moet staan als er zoninval en schaduw is.
En voor de rest, goed kijken; aanwijzingen geven zo nodig maar liever schiet ik wat meer zodat ik leuke spontane platen krijg!
*stiekum vindt ik het toch wel spannend!
Temeer omdat ik over een week, een week lang in een sportschool elke avond ben voor mijn volgende shoot; kickboksen (zowel kids als volwassenen), yoga, sh'bam, bodypump, crossgym, spinning en tai-jutsu.
Lijkt me ook erg leuk, en super uitdagend.
Ik laat jullie - na overleg met de klant(en) - natuurlijk hier het resultaat zien