Wat vinden jullie? Wat is volgens jullie de beste tot nu toe? Welke algemeen, welke voor op je Nikon en welke van Nikon zelf.
Het wordt trouwens geen goedkoop ding. De adviesprijs wordt iets van €3000,-!!!

Maar ik denk ook voor de mensen die professioneel filmen en (nabij) volle opening werken.a90 schreef:............verwacht ik dat dergelijke objectieven inspelen op de vraag naar hoge resolutie objectieven voor toekomstige generaties camera's
Een D4x met bv. 56 mp stelt heel andere eisen aan een objectief dan bv. een D700. De benodige kwaliteit is van een heel andere orde en ik verwacht dat ze daar op voorhand een goed antwoord op willen hebben.
Wat ik had moeten vermelden bij mijn eerste bericht: De opnames met deze techniek hebben zichtbaar meer contrast dan als ik een enkelvoudige opname zou maken met mijn 50mm1.4G. Dat vind ik opmerkelijk en de moeite waard om te delen.emdeklerk schreef:We kennen het. We kennen ook alle andere lichtsterke objectieven.
Maar wil je hiermee nu zeggen dat je daarmee het scheidend vermogen en de contrastweergave van die 1,4/55mm Zeiss kunt evenaren?
Of bedoel je iets anders?
Het wachten is nu op de mensen die gaan roepen dat ze al jaren een 1,2/58mm Noct-Nikkor of een 1,2/55mm Nikkor of een 1,2/58mm Voigtländer Nokton of een 1,2/58mm Topcor hebben, of de Nikkor 1,1/50mm voor de meetzoekercamera's...
Het gaat hier om die 1,4/55mm ZEISS.