Op een zeer koude zondagmiddag in het Twiske.
Opmerking van de opdrachtgever "het moet rood en wit zijn". Dat is op de foto's duidelijk door gedrukt.
Hier 5 foto's uit m'n reeks.
1.

2.

3. Grauwe tanden aangepast.

4.

5.

Deze groep komt niet terug op een EFF. Eerste openbare optreden is 1 Mei in Genk, BelgiëJDPix schreef:Hoi Luc,
Heel aardige serie. Zien we dit groepje straks terug op de EFF?
Wat ik zelf nog zou aanpassen zijn de wat al te grauwe tanden bij de dame op foto 3.
Verder vind ik de muur op foto 4 niet mooi op de achtergrond; hij zou wat duidelijker in beeld mogen zijn maar nog beter is om de achtergrond helemaal zwart te maken denk ik.
Kaaeren, als je op het wereldbolletje klikt onder m'n naam kan je de reeks zien. Daar staan ook de foto's met lichte achtergrond.Kaaaren schreef:Hele gave outfits! De eerste foto is mijn favoriet!
Bij de tweede foto denk ik dat de achtergrond in kleur ook heel mooi kan zijn.
Bij andere foto's krijg ik meer het gevoel, rood/wit/zwart in plaats van rood/wit
Met een lichte achtergrond denk ik dat het nog uitbundiger kan worden.
Horen die zwarte tanden bij foto 3?![]()
Lijkt me erg gaaf om met zon gezelschap te mogen werken!
Kies de "Adjustment brush" (= lokale bewerking) en daarbinnen voor "Teeth whitening". Hier wat aan de schuifjes "Exposure", "Clarity" en/of "Shadows" trekkenGalloper schreef:Foto 3: de grauwe tanden. Klopt die kreeg ik niet mooi, waarschijnlijk door mijn beperkte kennis van Lightroom. Ik experimenteer verder.
Dank je, die opties had ik nog niet ontdektJDPix schreef:Kies de "Adjustment brush" (= lokale bewerking) en daarbinnen voor "Teeth whitening". Hier wat aan de schuifjes "Exposure", "Clarity" en/of "Shadows" trekkenGalloper schreef:Foto 3: de grauwe tanden. Klopt die kreeg ik niet mooi, waarschijnlijk door mijn beperkte kennis van Lightroom. Ik experimenteer verder.
Dank je John, ja facebook is ons (de kortego groep) communicatie medium dus daar komen ze als eerste op.John Hoenen schreef:Leuke foto's Luc,
Ik had ze al eerder voorbij zien komen, maar hier komen ze beter uit, erg leuk....
Ik vind de eerste erg sterk.
Gr. John.
Het is altijd een feest om met deze groep te werken, het zijn stuk voor stuk erg leuke mensen.ATOR schreef:Geweldig zeg, modellen waar het plezier vanaf springt in geweldige outfits met heftig haar en make-up. De driewieler maakt het helemaal af.
Je keuze voor een grijze, grauwe of donkere achtergrond vind ik niet zo passen bij de uitbundige sfeer. 3,4 &5 vind ik daardoor niet zo geslaagd. Ook door het gebruik van nogal hard flitslicht.
Een flitser had waarschijnlijk een nog beter resultaat gegeven. Maar achteraf doe je er weinig aan. Aldoende leert men6,7,& 8 vind ik een klasse beter dan de eerste 5. De composities zijn beter en de kleur en toon is harmonieuzer. Je had je flits bij en bv foto 6 had door een flash fill net wat meer power gekregen.
Dank je, is was er bar koud en de dames stonden echt te rillen, het is ook kleding die niets tegenhoud als het waait en sommige stonden letterlijk in hun maillot te bibberen.Wel knap dat je in je eentje zulke foto's maakt, eigenlijk heb je er een paar assistenten bij nodig die met reflector en flitser(s) wat extra bijlichten en als extra paar ogen meekijken. Er is zoveel waar je op moet letten bij zulke groepsportretten.