Licht schrijven opdracht

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Licht schrijven opdracht

Bericht door Sharkey » do mar 14 2013 9:26 am

Kreeg een huiswerk opdracht om een foto te maken met daarin een Light Graffiti (met licht schrijven).
De meeste voorbeelden die we kregen waren opnames buiten, maar aangezien het daar de laatste dagen nogal kouwelijk was heb ik comfortabel iets voor binnen te freubelen gezocht. :mryellow:

In het donker de camera op bulb. Met een wit led lampje de tomaat en de kurkentrekker verlicht, ook het glas wat verlicht. (de witte strepen in het glas zijn hier een weerspiegeling van)
Hierna met een rood led lampje de letters "geschreven" en daarna nog indirect twee flitsen gegeven met een strobist flitsertje.
Vooral het schrijven heeft nogal wat pogingen gekost :roll: maar uiteindelijk toch best wel tevreden ! :D

Dit is het dan geworden. (oh, en het is Rosé, de rode Vino was op en het trema op die e was wat lastig te schrijven)

Afbeelding
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

iefie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Licht schrijven opdracht

Bericht door iefie » do mar 14 2013 9:50 am

Is zeker leuk gelukt, helemaal top.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » do mar 14 2013 9:59 am

Het idee is leuk, het schrijven en het kelnersmes zijn gelukt, maar de tomaat en het glas zijn niet veel soeps.
De tomaat heeft geen diepte, en het glas mist contour, detail en diepte.

Je maakt het jezelf ook wel héél erg moeilijk door 4 dingen in één foto te willen doen.
Met licht schrijven en dan nog eens 3 verschillende soorten producten willen fotograferen.

Ik neem aan dat er tijdens de opleiding ook nog wel wat aandacht zal komen voor productfotografie, dus dat zal nog wel goed komen.

Dus tip voor de volgende foto’s houd je onderwerpen simpel, en maak het jezelf niet te moelijker door te veel in eens te willen.

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » do mar 14 2013 10:23 am

yzf1kr schreef:Het idee is leuk, het schrijven en het kelnersmes zijn gelukt, maar de tomaat en het glas zijn niet veel soeps.
De tomaat heeft geen diepte, en het glas mist contour, detail en diepte.

Je maakt het jezelf ook wel héél erg moeilijk door 4 dingen in één foto te willen doen.
Met licht schrijven en dan nog eens 3 verschillende soorten producten willen fotograferen.

Ik neem aan dat er tijdens de opleiding ook nog wel wat aandacht zal komen voor productfotografie, dus dat zal nog wel goed komen.

Dus tip voor de volgende foto’s houd je onderwerpen simpel, en maak het jezelf niet te moelijker door te veel in eens te willen.
Bedankt voor je feedback.
Maar .... ben het niet helemaal eens met je :wink:
Even ter verduidelijking wat betreft het glas, de voet en "steel" van het glas zijn zelf zwart, misschien dat je daardoor wat mist?
Wat betreft de tommat, naar mijn idee heeft deze wel "diepte" ......

En yup, ik maak me het zelf graag moeilijk , alleen lichtschrijven had voor mezelf een saaie foto opgeleverd. Dus vandaar ál die andere dingen erbij!!

Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld :mrgreen:
Ik wacht wel af wat anderen ervan vinden, zeker na jouw opmerkingen.
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

arnoprijs
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door arnoprijs » ma mar 25 2013 12:44 pm

Sharkey schreef:Kreeg een huiswerk opdracht om een foto te maken met daarin een Light Graffiti (met licht schrijven).
De meeste voorbeelden die we kregen waren opnames buiten, maar aangezien het daar de laatste dagen nogal kouwelijk was heb ik comfortabel iets voor binnen te freubelen gezocht. :mryellow:

In het donker de camera op bulb. Met een wit led lampje de tomaat en de kurkentrekker verlicht, ook het glas wat verlicht. (de witte strepen in het glas zijn hier een weerspiegeling van)
Hierna met een rood led lampje de letters "geschreven" en daarna nog indirect twee flitsen gegeven met een strobist flitsertje.
Vooral het schrijven heeft nogal wat pogingen gekost :roll: maar uiteindelijk toch best wel tevreden ! :D

Dit is het dan geworden. (oh, en het is Rosé, de rode Vino was op en het trema op die e was wat lastig te schrijven)

Afbeelding
Ha Sharkey,

Om te beginnen wat een mooie compositie en de foto komt heel sterk over. Aan detail geen gebrek, het heeft iets mystieks. Wat ik alleen wel voel is dat de tomaat er een beetje los staat van het geheel. De diepte vind ik helemaal top en goed scherp.

Hoop nog vaak wat van je te zien.

Warme groet,
Arno
Nikon D700
Lenzen Nikkor: 50 mm 1.8 G / 24-70mm f/2.8G ED AF-S
Flitser SB900
Hahnel combi TF, draadloze ontspanner
Statief Sirui

http://www.flickriver.com/photos/echtmooi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » ma mar 25 2013 12:56 pm

Die tomaat had wellicht een druif kunnen zijn..
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door yzf1kr » ma mar 25 2013 1:12 pm

De opdracht was een maand geleden, ik neem aan dat je al commentaar hebt gekregen van je docent?

Sharkey
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Sharkey » di mar 26 2013 8:38 am

Ja die tomaat.....
Het was het enige stukje klein fruit wat we nog in huis hadden...en ik wilde een oneven aantal objecten op de foto.
Zou, natuurlijk, veel beter geweest zijn als dat een druif, of een kurk geweest zou zijn.

Wat betreft de beoordeling: die was piek fijn in orde.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik een introductie cursus doe, dus volgens mij is alles daar al snel goed genoeg... :| :wink2:
Het niveau van de cursisten/fotografen is nogal al divers in de groep.

Zaterdag maar eens naar de open dag van de Fotovakschool in Apeldoorn, eens me licht laten schijnen of de echte vakopleiding me iets lijkt...afgezien van de € investering.

In ieder geval bedankt voor het reageren.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”