printer gezocht
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
printer gezocht
Even m'n recente printer ervaringen.
M'n eerste printer was een HP DeskJet printer in 1988. geweldig wat een ding. Geen tttttrrrrrrrt meer. Onverslijtbaar en je kon hem zelf gemakkelijk schoonmaken. De inkt was duur, maar je verving dan ook gelijk je printerkop.
Toen wilde ik graag naar kleur. In 2005 de beste koop van de Consumentengids aangeschaft, een C?@&n IP4000. Was ik wel blij mee, maar in 2012 begonnen de mankementen. Er was niks stuk, maar een ingebouwd geheugen had mijn aantal pagina's geteld en gaf aan dat de printer het niet meer deed. Met google en "Reset the ink waste tank code" vond ik de oplossing, maar na 100 afdrukken moest ik weer resetten.
Dit voorjaar (het was tenminste 10 graden) een HP 3070A gekocht, nog geen derde van de prijs van de Pixma.
Al na een week terug naar de winkel. Het ding printte nog wel maar er was iets niet goed. In de winkel een nieuwe set inktpatronen er in gezet en toen werkte de HP weer. Maar ja, de inkt was 80 euro, zowat hetzelfde als een nieuwe printer. Gewoon weer contact opgenomen met een internetwinkel voor eigen merk inkt. Dat was me bij de Pixma zeer goed bevallen. Er bleken inktpatronen te zijn, met en zonder chip. Met chip besteld. Na zes weken was de eerste inktpatroon leeg, vervangen door het eigen merk. En zonder probleem kon ik verder printen.
Nu heeft de 3070 een lcd venster en daarop verscheen een foutmelding, iets van: onbekende cartridge. De melding weg gedrukt en daarna deed er niks meer. En dan blijkt na veel zoeken dat:
"OPMERKING:Als uw product werd geleverd met SETUP cartridges, dan moeten deze worden geïnstalleerd tijdens de initiële installatie, anders treedt er een foutmelding op.
Ik had dus de originele cartridges had moeten bewaren. Setup cartridges zijn niet in de winkel of bij HP te koop. Restarten en opnieuw installeren, steeds een foutmelding met een verwijzing naar de Setup patronen.
Eigen fout, geen garantie op een 8 weken oude printer.
Op zoek dus naar een printer, geen Canon met een ingebouwde einddatum, geen HP met chips in de inktpatronen. M'n winkel is gestopt met Epson, daar was wat mee. Wat is er dan nog meer: Brother. Iemand ervaring met Eigen Merk inkt in een Brother?
M'n eerste printer was een HP DeskJet printer in 1988. geweldig wat een ding. Geen tttttrrrrrrrt meer. Onverslijtbaar en je kon hem zelf gemakkelijk schoonmaken. De inkt was duur, maar je verving dan ook gelijk je printerkop.
Toen wilde ik graag naar kleur. In 2005 de beste koop van de Consumentengids aangeschaft, een C?@&n IP4000. Was ik wel blij mee, maar in 2012 begonnen de mankementen. Er was niks stuk, maar een ingebouwd geheugen had mijn aantal pagina's geteld en gaf aan dat de printer het niet meer deed. Met google en "Reset the ink waste tank code" vond ik de oplossing, maar na 100 afdrukken moest ik weer resetten.
Dit voorjaar (het was tenminste 10 graden) een HP 3070A gekocht, nog geen derde van de prijs van de Pixma.
Al na een week terug naar de winkel. Het ding printte nog wel maar er was iets niet goed. In de winkel een nieuwe set inktpatronen er in gezet en toen werkte de HP weer. Maar ja, de inkt was 80 euro, zowat hetzelfde als een nieuwe printer. Gewoon weer contact opgenomen met een internetwinkel voor eigen merk inkt. Dat was me bij de Pixma zeer goed bevallen. Er bleken inktpatronen te zijn, met en zonder chip. Met chip besteld. Na zes weken was de eerste inktpatroon leeg, vervangen door het eigen merk. En zonder probleem kon ik verder printen.
Nu heeft de 3070 een lcd venster en daarop verscheen een foutmelding, iets van: onbekende cartridge. De melding weg gedrukt en daarna deed er niks meer. En dan blijkt na veel zoeken dat:
"OPMERKING:Als uw product werd geleverd met SETUP cartridges, dan moeten deze worden geïnstalleerd tijdens de initiële installatie, anders treedt er een foutmelding op.
Ik had dus de originele cartridges had moeten bewaren. Setup cartridges zijn niet in de winkel of bij HP te koop. Restarten en opnieuw installeren, steeds een foutmelding met een verwijzing naar de Setup patronen.
Op zoek dus naar een printer, geen Canon met een ingebouwde einddatum, geen HP met chips in de inktpatronen. M'n winkel is gestopt met Epson, daar was wat mee. Wat is er dan nog meer: Brother. Iemand ervaring met Eigen Merk inkt in een Brother?
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op za mar 30 2013 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: printer gezocht
Geen ervaring met Brother en eigen (merkvreemde) inkt gebruik ik niet.
Ik heb recent een dure Epson A3+ printer gekocht.
Man, man, man wat een mooie prints! Vier tinten zwarte inkt voor kleurzweemloze zwartwit prints. Op Ilford Gold Fibre Silk heb je ouderwetse bariet prints. Papier is zelfs te 'stippen'.
Inkt koop je gemakkelijk on-line bij Epson. Niet duurder dan in de winkel en gratis thuisbezorgd.
Wat ik wil zeggen is, overweeg toch een Epson.
Man, man, man wat een mooie prints! Vier tinten zwarte inkt voor kleurzweemloze zwartwit prints. Op Ilford Gold Fibre Silk heb je ouderwetse bariet prints. Papier is zelfs te 'stippen'.
Inkt koop je gemakkelijk on-line bij Epson. Niet duurder dan in de winkel en gratis thuisbezorgd.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
- Florina
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Hoe goedkoper de printer hoe meer inkt een printer verbruikt, kun je in zijn algemeenheid zeggen.
Ik heb nu een dure Epson 3880 en daar tevreden over.
Daar gaan ook grotere inktpatronen in en die zijn in verhouding goedkoper.
Maar dan moet je wel diep in de buidel tasten qua aanschaf.
Printers zijn er in veel soorten en maten en ik heb er ook nogal wat versleten. HP printers met name.
Ik denk dat je ook gewoon wat pech hebt gehad.
Wij printen nu naast de dure printer ook al een tijdje met een Epson van ca 100/150 euro en die is ook goed.
Epson Expression Premium XP-600 Small-in-One AirPrint printer, deze is het.
Wat wil je met de printer, hoeveel print je, etc...
Succes met je zoektocht.
Je krijgt vast nog meer advies
Ik heb nu een dure Epson 3880 en daar tevreden over.
Daar gaan ook grotere inktpatronen in en die zijn in verhouding goedkoper.
Maar dan moet je wel diep in de buidel tasten qua aanschaf.
Printers zijn er in veel soorten en maten en ik heb er ook nogal wat versleten. HP printers met name.
Ik denk dat je ook gewoon wat pech hebt gehad.
Wij printen nu naast de dure printer ook al een tijdje met een Epson van ca 100/150 euro en die is ook goed.
Epson Expression Premium XP-600 Small-in-One AirPrint printer, deze is het.
Wat wil je met de printer, hoeveel print je, etc...
Succes met je zoektocht.
Je krijgt vast nog meer advies

http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Florina
- Clublid
- Contacteer:
PS ik koop mijn inkt bij 123 inkt, goedkoop en goede service, is mijn ervaring. Wel de originele cartridges.
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sandervb
- Forumlid
Ikzelf en meerdere mensen in mijn familie hebben een Brother printer en wij gebruiken allemaal de niet originele inkt van ikwilinkt.nl en dat bevalt erg goed.
Al moet ik er wel bij zeggen dat wij de printer niet dagelijks voor fotoprinten gebruiken maar voornamelijk voor documenten. (niet dat foto's niet kunnen maar dat is nu eenmaal geen dagelijks werk voor ons)
Het inktverbruik is naar ons idee niet hoger dan de andere merk printers die wij hiervoor gehad hebben.
Al moet ik er wel bij zeggen dat wij de printer niet dagelijks voor fotoprinten gebruiken maar voornamelijk voor documenten. (niet dat foto's niet kunnen maar dat is nu eenmaal geen dagelijks werk voor ons)
Het inktverbruik is naar ons idee niet hoger dan de andere merk printers die wij hiervoor gehad hebben.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
- Rob Smit
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Hier ook een brother in gebruik, goedkoop ding, vreet inkt.
Dik papier wil die niet (120 gr en hoger), loopt vast.
Voor mij geen brother meer.
Dik papier wil die niet (120 gr en hoger), loopt vast.
Voor mij geen brother meer.
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hans Braakhuis schreef:Even m'n recente printer ervaringen.
Wat mag het kosten? Er zijn er nogal wat te koop tussen de 50 en de 5000 euro en ver daarboven zelfs.
Van verschillende modellen is het zelfs mogelijk om de chips te resetten. Cannon Pixma 9000pro MK2 bijvoorbeeld.
Gr H.
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb hier alleen een goedkope zwart-wit laserprinter. Foto's laat ik wel doen door bedrijven die dat veel beter kunnen dan ik. En het is nog goedkoper ook volgens mij.
- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
Voor velen wel een belangrijk aspect van de hobby. Net als vroeger de DOKA.Patrick schreef:Ik heb hier alleen een goedkope zwart-wit laserprinter. Foto's laat ik wel doen door bedrijven die dat veel beter kunnen dan ik. En het is nog goedkoper ook volgens mij.
Je kunt nog verder gaan en ook de foto's laten maken door de vakfotograaf die het vaak ook beter kan. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- iefie
- Forumlid
Ik heb een canon pixma mg 5150. Fotos zijn net zo goed als bij profotonet, heb ook namaak cartridges en voldoet ook prima.
Met de nieuwere generatie canon kun je via wifi en email fotos afdrukken. Maar iedereen is verbijsterd als ik zeg dat ze uit mijn eigen printer komen.
hoi ief
Met de nieuwere generatie canon kun je via wifi en email fotos afdrukken. Maar iedereen is verbijsterd als ik zeg dat ze uit mijn eigen printer komen.
hoi ief
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
Download hier de handleiding voor de reset van cannon pixma en canon cartridge chips.
https://dl.dropbox.com/u/70093040/Cannonresetter.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Chipresetter is te koop bij de auteur voor 15 euro.
https://dl.dropbox.com/u/70093040/Cannonresetter.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
Chipresetter is te koop bij de auteur voor 15 euro.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
nee geen Canon meer, geen HP meer. Wat het mag kosten, tussen 80 en 250 euro.
Ik vraag om ervaring met een Brother (Brother J525W) en Eigen Merk inkt gezien het feit dat deze door de Consumentenbond genoemd wordt.
http://www.123inkt.nl/pdf/123inkt_het_goedkoopst.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vraag om ervaring met een Brother (Brother J525W) en Eigen Merk inkt gezien het feit dat deze door de Consumentenbond genoemd wordt.
http://www.123inkt.nl/pdf/123inkt_het_goedkoopst.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- André
- Forumlid
- Contacteer:
Met brother heb ik alleen vanuit mijn werk ervaring. We hebben ze 2 jaar in gebruik gehad en 2 jaar lang niks dan ellende. Er was altijd wel wat met een van de brother printers. Nu praat ik wel over 10 jaar geleden, dus mijn ervaring zegt helemaal niets over de brothers van nu.
Ik heb onlangs bij camera.nu een epson expession photo XP-750 gekocht. Geweldig ding. Print prachtig mooi, is een AIO, heeft 6 patronen die betaalbaar zijn, en hij is lekker compact en stil.
Hij kost nu bij cameranu.nl 169,-- maar je krijgt van epson 40,-- cash-back terug. Dus voor 129,-- haal je een puike printer in huis. Zelfs geen verzendkosten.
Ik heb onlangs bij camera.nu een epson expession photo XP-750 gekocht. Geweldig ding. Print prachtig mooi, is een AIO, heeft 6 patronen die betaalbaar zijn, en hij is lekker compact en stil.
Hij kost nu bij cameranu.nl 169,-- maar je krijgt van epson 40,-- cash-back terug. Dus voor 129,-- haal je een puike printer in huis. Zelfs geen verzendkosten.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Martin
- Regiocoördinator
Interessant ervaringsbericht.ArjanL schreef:Geen ervaring met Brother en eigen (merkvreemde) inkt gebruik ik niet.
Welk type heb je gekocht?
- ArjanL
- Forumlid
- Contacteer:
R3000
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;