Ik had hier inmiddels wel meer discussie over verwacht:
http://nikonrumors.com/2013/04/03/googl ... e-nx.aspx/
Geen toekomst meer voor Capture NX ??
- yo-1
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Geen toekomst meer voor Capture NX ??
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Geen toekomst meer voor Capture NX ??
Er zal best een nieuw pakket komen (het stukje gaat met name over de Nik plugins). Tenslotte heeft Nikon veel ingezet op de in de camera gebruikte instellingen en het NEF-bestandsformaat wat verweven zit in de processing erna. Het is beter te informeren bij Nikon dan bij Google/Nik wat de bedoeling van Nikon is, nu Nik is overgenomen door Google.
Zolang een buitenstaander geen zicht heeft in achterliggende verplichtingen die Nik wellicht nog heeft tegenover Nikon, is het koffiedik kijken.
Ik neem aan dat alle betrokken partners reeds lang van te voren op de hoogte waren van de overname door Google en de opties voor betrokken partijen uitvoerig zijn doorgenomen. Achter de schermen zal beslist al langer gewerkt zijn aan een alternatief voor de nieuwe situatie.
Zolang een buitenstaander geen zicht heeft in achterliggende verplichtingen die Nik wellicht nog heeft tegenover Nikon, is het koffiedik kijken.
Ik neem aan dat alle betrokken partners reeds lang van te voren op de hoogte waren van de overname door Google en de opties voor betrokken partijen uitvoerig zijn doorgenomen. Achter de schermen zal beslist al langer gewerkt zijn aan een alternatief voor de nieuwe situatie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Zitten we nu echt te wachten op ondersteuning CNX2
Nu dat LR4 geweldig werkt.
Ik geef ze groot gelijk. Hadden ze eerder met versie 3 moeten komen. Nu hebben ze de boot gemist.
Kroontje

Ik geef ze groot gelijk. Hadden ze eerder met versie 3 moeten komen. Nu hebben ze de boot gemist.
Kroontje
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
De bestaande reeks Nik versie 3 plugins voor CNX2, doet reeds datgene waarvoor ze bij LR4 een nieuwe reeks versie 4 plugin hebben moeten uitbrengen, en dan nog steeds met een aantal restricties die de Nik plugin voor CNX2 niet heeft. Dus ik zie op dit punt de tekortkoming niet zo.
Verder is het koffiedik kijken. Misschien komt Nikon met een totaal vernieuwde RAW-converter, in weinig opzichten vergelijkbaar met de eerdere versies?
Verder is het koffiedik kijken. Misschien komt Nikon met een totaal vernieuwde RAW-converter, in weinig opzichten vergelijkbaar met de eerdere versies?
Vriendelijke groet, Léon Obers