Nikon D80
Nikon D80
Hallo leden,
Wie kan mij adviseren.
Ik wil een Nikon D80 met 18-135 mm aanschaffen. Bij Mediamarkt kost nu het apparaat met bijbehorend objectief 998,00 euro. Moet ik nog heel even wachten omdat de prijs wellicht lager wordt of komt er binnen al niet te lange tijd een opvolger in de zin van een D80s of x als vervanging.
Alvst mijn dank
Gr Darsono
Wie kan mij adviseren.
Ik wil een Nikon D80 met 18-135 mm aanschaffen. Bij Mediamarkt kost nu het apparaat met bijbehorend objectief 998,00 euro. Moet ik nog heel even wachten omdat de prijs wellicht lager wordt of komt er binnen al niet te lange tijd een opvolger in de zin van een D80s of x als vervanging.
Alvst mijn dank
Gr Darsono
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dag Darsono,
Welkom op het forum.
Jammer genoeg is je vraag wat moeilijk te beantwoorden.
Nikon vertelt nooit te ver van tevoren wanneer er nieuwe camera's komen. Wat zeker is, is dat de D80 nog wel goedkoper wordt, maar hoeveel en hoe snel dat moet nog blijken.
De huidige prijs van MM is goed, dus ik zou zeggen koop dat ding gewoon. Over een jaar is ie vast goedkoper, maar als je hem nu koopt heb je er dan al een jaar plezier van gehad, dat is ook belangrijk.
Ik heb er ook echt geen spijt van dat ik mijn D200 anderhalf jaar geleden heb gekocht en niet heb gewacht tot hij 400 euro goedkoper werd.
Die prijsverlaging komt wel, maar geleidelijk.
Welkom op het forum.
Jammer genoeg is je vraag wat moeilijk te beantwoorden.
Nikon vertelt nooit te ver van tevoren wanneer er nieuwe camera's komen. Wat zeker is, is dat de D80 nog wel goedkoper wordt, maar hoeveel en hoe snel dat moet nog blijken.
De huidige prijs van MM is goed, dus ik zou zeggen koop dat ding gewoon. Over een jaar is ie vast goedkoper, maar als je hem nu koopt heb je er dan al een jaar plezier van gehad, dat is ook belangrijk.
Ik heb er ook echt geen spijt van dat ik mijn D200 anderhalf jaar geleden heb gekocht en niet heb gewacht tot hij 400 euro goedkoper werd.
Die prijsverlaging komt wel, maar geleidelijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Stuur een mailtje naar Hong Sien Kwee (hongsien64@yahoo.com). Ik heb daar hele goede ervaringen mee, sommige andere leden ook en lees maar eens wat men schrijft: http://www.fotoapparatuur.nl/FeedbackSh ... rs_id=5138
Suc6,
ALE
Suc6,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Hoi Darsano,
Weet je zeker dat je voor de combi D80 met 18-135 gaat?
Bij Kamera Express heb ik die lens eens in m'n handen gehad en vond dat de bouw van die lens niet super was. Hij zat erg losjes in elkaar.
De 18-70 daarentegen is steviger gemaakt en lichtsterker. Je hebt weliswaar een korter bereik, maar zoveel scheelt dat ook weer niet.
Groet,
Marcel
Weet je zeker dat je voor de combi D80 met 18-135 gaat?
Bij Kamera Express heb ik die lens eens in m'n handen gehad en vond dat de bouw van die lens niet super was. Hij zat erg losjes in elkaar.
De 18-70 daarentegen is steviger gemaakt en lichtsterker. Je hebt weliswaar een korter bereik, maar zoveel scheelt dat ook weer niet.
Groet,
Marcel
Je hebt de normale Nikon Garantie, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik had een krasje binnenin een door mijn vrouw uit China verzonden lens. Werd hier door de winkel gewoon onder de garatie omgeruild.moorke schreef:Ivm Hong Sien Kwee en dergelijke als je bij deze personen iets koopt uit het verre China. Hoe zit het dan met de garantie?
Wouter
Zelf heb ik erg getwijfeld tussen de Sb600 en de Sb800. Uiteindelijk gekozen voor de Sb600 omdat ik genoeg dacht te hebben aan het bereik. Verder was ik niet van plan om meerdere flitsers te kopen. De Sb800 zou dan als commander kunnen fungeren voor meerdere Sb600's.
Zelf heb ik de Sb600 gebruikt in combi met de 70-300VR voor wat portret-foto's. Deed het erg goed. Ben er erg blij mee, maar gebruik hem eigenlijk te weinig.
Groet,
Marcel
Zelf heb ik de Sb600 gebruikt in combi met de 70-300VR voor wat portret-foto's. Deed het erg goed. Ben er erg blij mee, maar gebruik hem eigenlijk te weinig.
Groet,
Marcel