Nikon D80

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Darsono

Nikon D80

Bericht door Darsono » di aug 14 2007 10:02 pm

Hallo leden,

Wie kan mij adviseren.
Ik wil een Nikon D80 met 18-135 mm aanschaffen. Bij Mediamarkt kost nu het apparaat met bijbehorend objectief 998,00 euro. Moet ik nog heel even wachten omdat de prijs wellicht lager wordt of komt er binnen al niet te lange tijd een opvolger in de zin van een D80s of x als vervanging.

Alvst mijn dank
Gr Darsono

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo aug 15 2007 12:57 am

Dag Darsono,

Welkom op het forum.
Jammer genoeg is je vraag wat moeilijk te beantwoorden.
Nikon vertelt nooit te ver van tevoren wanneer er nieuwe camera's komen. Wat zeker is, is dat de D80 nog wel goedkoper wordt, maar hoeveel en hoe snel dat moet nog blijken.
De huidige prijs van MM is goed, dus ik zou zeggen koop dat ding gewoon. Over een jaar is ie vast goedkoper, maar als je hem nu koopt heb je er dan al een jaar plezier van gehad, dat is ook belangrijk.

Ik heb er ook echt geen spijt van dat ik mijn D200 anderhalf jaar geleden heb gekocht en niet heb gewacht tot hij 400 euro goedkoper werd.

Die prijsverlaging komt wel, maar geleidelijk.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » wo aug 15 2007 1:18 am

Ik zou voor de zekerheid internet afstruinen, maar toen ik deze combinatie in China kocht was hij hier 1259 euri, dat was een half jaar geleden. Heb hem in China voor de helft gekocht maar ik denk dat hij niet veel goedkoper meer zal worden.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo aug 15 2007 8:16 am

Stuur een mailtje naar Hong Sien Kwee (hongsien64@yahoo.com). Ik heb daar hele goede ervaringen mee, sommige andere leden ook en lees maar eens wat men schrijft: http://www.fotoapparatuur.nl/FeedbackSh ... rs_id=5138
Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Marcel Peekel

Bericht door Marcel Peekel » za aug 18 2007 11:53 am

Hoi Darsano,

Weet je zeker dat je voor de combi D80 met 18-135 gaat?
Bij Kamera Express heb ik die lens eens in m'n handen gehad en vond dat de bouw van die lens niet super was. Hij zat erg losjes in elkaar.
De 18-70 daarentegen is steviger gemaakt en lichtsterker. Je hebt weliswaar een korter bereik, maar zoveel scheelt dat ook weer niet.

Groet,
Marcel

moorke

Bericht door moorke » za aug 18 2007 12:33 pm

Ivm Hong Sien Kwee en dergelijke als je bij deze personen iets koopt uit het verre China. Hoe zit het dan met de garantie?

Wouter

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za aug 18 2007 1:22 pm

moorke schreef:Ivm Hong Sien Kwee en dergelijke als je bij deze personen iets koopt uit het verre China. Hoe zit het dan met de garantie?

Wouter
Je hebt de normale Nikon Garantie, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ik had een krasje binnenin een door mijn vrouw uit China verzonden lens. Werd hier door de winkel gewoon onder de garatie omgeruild.

rvdb

Bericht door rvdb » za aug 18 2007 8:38 pm

Ik zou je objectief keuze ook even ter discussie willen stellen. Ik zou je willen adviseren ofwel een losse body te kopen + een goed basisobjectief (zijnde bijv. de Tamron 17-50 f/2.8) of anders de kit met 18-70.

Roberto

Bericht door Roberto » za aug 18 2007 11:01 pm

Hallo Darsona,

Ik ben het met rvdb en roelof tegelijkertijd eens! vooral de tamron kan ik je aanbevelen!!!

Welkom op ons forum trouwens! laat je ons nog even weten wat je uiteindelijk hebt gekocht en waarom?!

Groeten, Robbert

differhans

Bericht door differhans » zo aug 19 2007 3:09 pm

Hoi Darsono

Zie PB.

Groet Hans

Her

Bericht door Her » di aug 21 2007 7:56 pm

Hebben degene die de tamron aanbevelen ook ervaring met het gebruik van de flitser sb600 of 800??

Groeten Herman.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » di aug 21 2007 8:10 pm

Ik ben zeer te spreken over D800, maar ook ik vond hem , alhoewel ik hem heb aangeschaft , wel zeer aan de prijs. Maar goed, zo vaak koop je geen nieuwe flitser.

Marcel Peekel

Bericht door Marcel Peekel » di aug 21 2007 8:20 pm

Zelf heb ik erg getwijfeld tussen de Sb600 en de Sb800. Uiteindelijk gekozen voor de Sb600 omdat ik genoeg dacht te hebben aan het bereik. Verder was ik niet van plan om meerdere flitsers te kopen. De Sb800 zou dan als commander kunnen fungeren voor meerdere Sb600's.

Zelf heb ik de Sb600 gebruikt in combi met de 70-300VR voor wat portret-foto's. Deed het erg goed. Ben er erg blij mee, maar gebruik hem eigenlijk te weinig.

Groet,
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”