Foto's inloop (flits)licht-technieken 06-04-2013

Sectie om draadjes in te plaatsen voor foto's die gemaakt zijn tijdens NCN uitjes, forum-wandelingen, etc.
DannySan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Foto's inloop (flits)licht-technieken 06-04-2013

Bericht door DannySan » za apr 06 2013 5:51 pm

Hoi allemaal,

in dit draadje kunnen de foto's worden geplaatst van de inloop met seminar van Arthur over (flits)licht-technieken.

Ik vond het een ZEER interessante middag, waarvoor ik Arthur van harte wil danken!
Eerst een brok theorie, maar om het geheel te 'snappen' was die wel nodig; het praktijk-deel daarna: GE-WEL-DIG!
Een dikke pluim voor Arthur voor zijn manier van uitleggen, van presenteren en verduidelijken!

Voor iemand die nog niet eens een flitser hád (ehm, owh ja... ik :oops: :shock: was het echt een eye-opener).
Dank ook aan de 2 modellen van vandaag: Maxim en Amy, super bedankt voor jullie aanwezigheid en medewerking!

Ik zal de foto's die ik gemaakt heb later vandaag plaatsen, de foto's die Arthur ter illustratie/verduidelijking heeft gemaakt moeten even - een weekje - op zich laten wachten.

Iedereen bedankt voor de opkomst, ik hoop dat het bevallen is (al was het idee van de 'inloop' door het volle programma wellicht niet helemaal aanwezig; maar dat komt de volgende keer prima in orde!)

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

lotjeman61
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Re: Foto's inloop (flits)licht-technieken 06-04-2013

Bericht door lotjeman61 » za apr 06 2013 6:46 pm

Ik sluit mij graag aan bij de woorden van Danny en wil Danny ook bedanken voor het organiseren van deze leerzame middag.
Geeft een totaal andere kijk op flitsers en het gebruik er van.
Graag tot een volgende keer en dan mag het van mij ook langer duren (meer tijd om te fotograferen)
Bedankt!
Chienus Lotterman
D-800 en nikkor 24-70 2.8 en 70-200 2.8 VR2 en de nikon 50mm 1.8 en de SB-900 en SB910

melkman
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door melkman » za apr 06 2013 7:03 pm

Danny bedankt voor het organiseren van deze dag en Arthur bedankt voor een mooie uitleg over flitstechniek. Het was een goed te volgen stuk theorie met een flitsende afsluiting!
Graag tot een volgende keer!

Melkman
Oude meuk is leuk.
Rolleiflex 3.5F | Leica R4s | Nikon D700

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » za apr 06 2013 7:06 pm

Van 1-5 uur in 1 streep op een overzichtelijke wijze door de flitsfotografie. Overzichtelijke theorie. Een paar handige tools: super. Ale bedankt voor de uitleg en Danny San voor het organiseren. Morgen oefenen!
Groet Bert

pinocchio
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pinocchio » za apr 06 2013 7:13 pm

Hierbij wil ik Danny (voor het organiseren), Arthur (voor de heldere uitleg), Maxine en Amy (voor het geduld en het model staan) heel erg bedanken voor deze gezellige en leerzame middag.

Hierbij mijn foto's van deze middag (het is duidelijk ik moet nog veel oefenen). :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten, Klaas.
Ik kan met Nikon... voor mijn "mooiste" foto's ga je naar http://www.fotopinocchio.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » za apr 06 2013 8:50 pm

DannySan schreef:
Voor iemand die nog niet eens een flitser hád (ehm, owh ja... ik :oops: :shock: was het echt een eye-opener).
Dank ook aan de 2 modellen van vandaag: Maxim en Amy, super bedankt voor jullie aanwezigheid en medewerking!

Iedereen bedankt voor de opkomst, ik hoop dat het bevallen is (al was het idee van de 'inloop' door het volle programma wellicht niet helemaal aanwezig; maar dat komt de volgende keer prima in orde!)
Dat is het mooie van een NAS-aandoening... :) je zoekt elkaar op, en leert elkaar dingen, waardoor je meer Nikon spullen gaat willen! :)

Hele leuke dag gehad! Ben allereerst blij mee dat ik NCN lid ben geworden, en als dit het voorproefje is van wat er qua activiteiten nog meer gaat komen, Danny, dan beloofd het veel goeds.

Ook de complimenten aan ALE ( Arthur )! Zeer goed verzorgd, duidelijk en goed te volgen.
Hoorde Melkman (Erik) nog zeggen dat hij ook veel youtube filmpjes gezien had, maar dat het oefenen het belangrijkst is dat is vandaag wederom bewezen!

Ook de gulden vierhoek is nieuw voor mij, maar zeer handig die verhouding tussen flits- en omgevingslicht.

ik ga iig ook ff vilt/foam scoren, en haarbandjes jatten :P

melkman
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door melkman » za apr 06 2013 8:54 pm

@wiebe

Precies, veel oefenen! Daarom heb ik mijn dochter alvast gewaarschuwd. Morgen moet ze verplicht lachen als ik met mijn flitsers ergens in huis opduik, :mrgreen:

Melkman
Oude meuk is leuk.
Rolleiflex 3.5F | Leica R4s | Nikon D700

justme
Forumlid
Forumlid

Bericht door justme » za apr 06 2013 9:23 pm

Is ik dacht geleerd te hebben dat je je kinderen als assistenten moest gebruiken. :)

Zal nog een paar jaartjes moeten trainen met ons twee jarige :)

Hey, kijk wat ik net ontdek :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(foto's genomen met iphone)

Ik kan dus al meer dan een half jaar flitsen vanaf statief!!

Flitsschoen heet overigens Nikon AS-22, en wordt meegeleverd bij oa. Nikon SB-700

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » zo apr 07 2013 1:46 am

Het was me een waar genoegen om vandaag te gast te mogen zijn in Groningen. Alle aanwezige waren bijzonder leergierig en als ik het het hierboven zo lees hebben ze er iets aan gehad. Ik was vanavond toch eerder thuis dan verwacht. Ik weet dat Amy op deze foto zit te wachten, vandaar dat ik haar niet meer dan een week wil laten wachten :)

1) Afbeelding

Saaie zwarte achtergrond iets opvrolijken
2) Afbeelding

Amy, Maxine bedankt voor het model staan en alle andere mensen die vandaag aanwezig waren, bedankt voor de komst en de gezelligheid.
Een flitsende groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » zo apr 07 2013 7:47 am

ALE schreef:Het was me een waar genoegen om vandaag te gast te mogen zijn in Groningen. Alle aanwezige waren bijzonder leergierig en als ik het het hierboven zo lees hebben ze er iets aan gehad. Ik was vanavond toch eerder thuis dan verwacht. Ik weet dat Amy op deze foto zit te wachten, vandaar dat ik haar niet meer dan een week wil laten wachten :)

Amy, Maxine bedankt voor het model staan en alle andere mensen die vandaag aanwezig waren, bedankt voor de komst en de gezelligheid.
Een flitsende groet, ALE
Leuk om te lezen Arthur dat het goed bevallen is, dat gevoel was zéker wederzijds!
Super om deze eerste 2 foto's van de reeks die je gemaakt hebt al te zien, bedankt voor het delen!

Jij (en Maxine) ook bedankt voor jullie aanwezigheid; en mocht je binnenkort nogmaals je 'kunsten' laten zien zou het zomaar kunnen dat ik nog een keer 'binnenval' :mrgreen:

(nu op zoek naar een flitser, want die had ik nog niet :oops: :lol: ).

Groet Danny
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

RRJfoto
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door RRJfoto » zo apr 07 2013 7:55 am

Arthur, bedankt voor de zeer leerzame middag. De uitgebreide uitleg was duidelijk en instructief; ik kan nu met meer vertrouwen de flitser gebruiken. De vier uren zijn omgevlogen. Zie met belangstelling uit naar een volgende bijeenkomst NCN-Noord
website http://reintjurjens.weebly.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Geert Huizing
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert Huizing » zo apr 07 2013 9:10 am

Danny,
Bedankt voor de organisatie en de leuk lokatie van deze dag.
Atrhur, bedankt voor de verhelderende en duidelijke uitleg.
Er is niets zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt dat hij er genoeg van heeft. ;)

Flickr

Bert vD
Nieuwsbrief Redactie
Nieuwsbrief Redactie

Bericht door Bert vD » zo apr 07 2013 2:30 pm

eindelijk heb ik door hoe je foto's plaats op de NCN site.
Via photobucket met dank aan Casanova

Foto's zijn onbewerkt zo uit de camera

Mijn flitser heeft 3 jaar ongebruikt in de tas gezeten; daar gaat na gisteren verandering in komen.
Zoals ik al schreef: een fantastische en motiverende presentatie van Ale

foto1 : flitsen op de ALE-manier

Afbeelding

foto2: idem met met reflectiescherm rechts

Afbeelding

foto3 de organisatoren (nogmaals bedankt)

Afbeelding

foto4: zoals ik het vaak deed: mooi de raamscherm gefilterd zonlicht met spotmeting op het gezicht: prima toch?

Afbeelding

echter geflitst op de ALE manier!!
foto 5

Afbeelding

ziet he er toch beter uit
Groet Bert

justme
Forumlid
Forumlid

Bericht door justme » zo apr 07 2013 2:30 pm

Foto niet van de workshop, maar wel dankzij de workshop:

Afbeelding

flitslicht iets te vel, maar mannetje was druk :P een veel gehoorde uitdaging afgelopen zaterdag. ;)

Ps in lightroom kan je ook tethered shooting doen zoals Arthur deed ( hij gebruikte Sofortbild voor Mac )

Leuk om ook de reacties van de overige deelnemers te lezen, en hoe je meer weet te halen uit de apparatuur de je bezit, of graag wilt bezitten ;)
Laatst gewijzigd door justme op zo apr 07 2013 6:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

ottojanssen

Bericht door ottojanssen » zo apr 07 2013 5:56 pm

Beste danny & arthur,

Hartelijk dank voor de geweldig inspirerende en leerzame dag! Voor herhaling vatbaar voor vele onderwerpen.
Theorie en praktijk in een middag, zien hoe het allemaal werkt.
Nogmaals dank,

Groet, otto janssen, groningen

Plaats reactie

Terug naar “Foto's NCN- en forumuitjes”