Polen 2007 deel 3: Auschwitz

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
De Put

Polen 2007 deel 3: Auschwitz

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 9:39 am

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo aug 15 2007 9:48 am

Indrukwekkend hoor. Deze gitzwarte episode in de geschiedenis mogen wij nooit vergeten en daar ook naar handelen.

Fototechnisch vind ik 3 de mooiste, prachtige kleur. Bij 6 zie ik meerdere vlekken op je sensor.

De Put

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 9:51 am

Dank je!
Je hebt helemaal gelijk, die vlekken zijn aan mijn aandacht ontschoten (500 foto's bewerkt :oops:)

Groeten,
Remco

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » wo aug 15 2007 10:37 am

Perfect weergegeven deze lugubere plek. Foto 3 vind ik de beste.

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

De Put

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 10:42 am

Foto 3 is door mijn meisje gemaakt :oops:; ze zal blij zijn met deze commentaren :-)

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » wo aug 15 2007 10:55 am

Pff Met deze foto,s blijf je het trieste gevoel krijgen.
Vooral zo opgesloten achter die ramen en het gaas..
Goed vastgelegd hoor.
NAS Buikpijn

BUG322

Bericht door BUG322 » wo aug 15 2007 11:19 am

Je bent goed bezig!!

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo aug 15 2007 2:08 pm

Indrukwekkende plek daar en lastig om de "sfeer" goed vast te leggen lijkt me. Dat is jullie wel goed gelukt. Ook voor mij is foto 3 een uitspringe3, zonder de andere te kort te willen doen.

De Put

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 2:40 pm

Auschwitz is zo indrukwekkend dat het zich in je systeem nestelt maar lastig laat verwoorden. Op mijn weblog zal ik toch een poging wagen om mijn ervaringen onder woorden te brengen. Indien gewenst zal ik een seintje geven zodra ik hiermee klaar ben.

Groeten,
Remco

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo aug 15 2007 2:53 pm

De Put schreef:Auschwitz is zo indrukwekkend dat het zich in je systeem nestelt maar lastig laat verwoorden. Op mijn weblog zal ik toch een poging wagen om mijn ervaringen onder woorden te brengen. Indien gewenst zal ik een seintje geven zodra ik hiermee klaar ben.
Als je dat wil doen graag Remco.

yoyo

Bericht door yoyo » wo aug 15 2007 9:26 pm

Knap gedaan.
Ik was twee weken geleden in concentratiekamp SachsenHausen. Ik kon geen foto's maken... ondanks dat ik er vier uur rond heb gelopen...

Oops,
Ik heb er wel één gemaakt. Van de tekst op het toegangsbord : "Arbeit Macht Frei". Maar daarna was het over...

De Put

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 9:35 pm

@Yoyo, dat gevoel ken ik. In Auschwitz zijn alle barakken naar een bepaald thema ingericht. De barak waarin de 'bewijslast' lag heeft op mij het meeste indruk gemaakt, maar inderdaad, hier kon ik geen foto's van maken. Ik ben een hele stevige kerel, maar ik stond als aan de grond genageld en het laatste waar ik aan dacht was het nemen van foto's. Hetzelfde overkwam me toen ik in de gaskamers, de kerkers en de crematoria stond. Het lukte me simpelweg niet en die emotie is nog steeds niet uit mijn lijf.

Bedankt voor je openheid Yoyo.

Groeten,
Remco

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » wo aug 15 2007 9:36 pm

Klinkt het vreemd dat dit de eerste foto's zijn die ik in kleur zie van Auschwitz ? Mooie vastlegging overigens, goed gezien met name 3
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

De Put

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 9:39 pm

AUW!
Je raakt hier de kern van het betoog dat ik nog moet gaan schrijven op mijn weblog.
Toen ik onderweg was naar Auschwitz was het plan om er een mooie korrelige z/w serie van te maken. Terwijl ik er rond liep moest ik echter tot mijn verbazing constateren dat de werkelijkheid helemaal niet overeen kwam met mijn verwachting omdat in werkelijkheid ook in Auschwitz kleur bestaat, bloemen bloeien, bomen leven en zelfs de zon kan schijnen.
Geef me even tijd om dit verder uit te werken op mijn weblog, maar ga ervan uit dat ik er bewust voor gekozen heb Auschwitz nu eens weer te geven zoals het echt geweest is in plaats van volgzaam weergeven zoals het ooit weergegeven werd vanwege de toenmalige technologische beperkingen.

Groeten,
Remco

De Put

Bericht door De Put » wo aug 15 2007 9:44 pm

Voor de volledigheid, mijn weblog:
www.putker.web-log.nl

De hele Auschwitz serie:
http://putker.web-log.nl/putker_fotogra ... 26_ju.html

Let op: de eerste twee zijn, conform verwachting, in z/w. De reden hiervoor is dat ik wil openen met het contrast tussen mijn verwachtingen en de realiteit. Ik geef hier een seintje als ik mijn tekst geschreven heb.

Groeten,
Remco

PS: geweldig dat mijn foto's hier zo veel los maken.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”