Ik ben net in het bezit van een Sigma 70-200 f2.8 OS. Wilde eerst de Nikon VR2 kopen maar door een financiële tegenvaller is het toch de Sigma geworden. Het prijsverschil is me eigenlijk toch ook te groot om daarvoor nog een tijd door te sparen, en verschillen zijn niet heel groot als ik de testen moet doen geloven. €1000,- verschil is toch ook een leuke vakantie

Maar goed, vandaag een dagje Burgers Zoo gedaan met de kinderen. Een mooie gelegenheid om het objectief eens een beetje uit te proberen.
Moet zeggen valt niet tegen. Merk weinig verschil met de Nikon VR1. Focus snelheid is misschien iets trager. heb de objectieven niet tegelijk in bezit gehad en voor mijn gevoel was de Nikon net een haartje sneller.
Zo aan de eerste foto's te zien is hij scherp en werkt hij erg goed. OS werkt prima en AF is snel. Heb er dus geen spijt van tot nu toe.

Klein nadeeltje is de gladde afwerking van het objectief. (het lijkt gewoon een gegoten plastic omhulsel met een gladde afwerking.) Dit oogt een beetje goedkoop en is kras gevoelig en het eerste kleine krasje zit er dan ook al op.
Hier de huis tuin en keuken dierentuin plaatjes.
Sommige foto's zijn een beetje gecropt, en de resolutie is natuurlijk aangepast voor forum.
Foto:1

Foto:2

Foto:3

Foto:4

Foto:5

Foto:6

Foto:7

Foto:8