nieuwe lens.
nieuwe lens.
Ik ben in het bezit van de D80 met de 18-135mm lens. Deze lens redelijk tevreden mee, maar het kan beter denk ik.
Sinds een 2 maanden in het bezit van een 50mm 1.8 hierover zeer tevreden. Dit had ik eerder moeten doen en zeker voor het geld.
welke lens is nu een welkome aanvulling?? Macro doe ik niet en een supertelelens heb ik ook niet nodig. Het liefst fotografeer ik mensen/gezichten en dan wat natuurschoon tijdens de vakantie.
O ja binnenkort kan ik foto's maken met de doop van ons kleinkind.
De 50mm 1.8 heb ik min of meer blind gekocht(100 euro kom ik wel overheen) maar bij een duurdere lens hoe doen jullie dat dan?? kan je dat lenen van zo'n winkel of huren?
voorlopig weer even genoeg vragen gesteld.
Sinds een 2 maanden in het bezit van een 50mm 1.8 hierover zeer tevreden. Dit had ik eerder moeten doen en zeker voor het geld.
welke lens is nu een welkome aanvulling?? Macro doe ik niet en een supertelelens heb ik ook niet nodig. Het liefst fotografeer ik mensen/gezichten en dan wat natuurschoon tijdens de vakantie.
O ja binnenkort kan ik foto's maken met de doop van ons kleinkind.
De 50mm 1.8 heb ik min of meer blind gekocht(100 euro kom ik wel overheen) maar bij een duurdere lens hoe doen jullie dat dan?? kan je dat lenen van zo'n winkel of huren?
voorlopig weer even genoeg vragen gesteld.
tja eventueel de 85mm prime die schijnt erg goed te zijn maar als ik yoyo moet geloven (en waarom niet
) is die slecht leverbaar , persoonlijk ben ik niet zo fan van een te groot zoombereik omdat zo'n lens slechter wordt naar mate het bereik groter wordt
een fisheye kan ook maar die heb je niet voor 100 euri

een fisheye kan ook maar die heb je niet voor 100 euri
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
De 85 1.8 is inderdaad een fijne lens voor het door jou geschetste gebruik. Lekker lichtsterk en een mooie kwaliteit beeld.
Overigens wordt deze regelmatig 2e hands aangeboden.
Als je dan de smaak te pakken hebt en de portemonnee weer gevuld kun je een groothoekzoom bijv. de Tokina 12-24 overwegen.
Deze is vrijwel vertekeningsvrij waar je 18-135 dat niet is zoals je misschien aan de kromming van de horizon op 18mm gemerkt heb.
Overigens wordt deze regelmatig 2e hands aangeboden.
Als je dan de smaak te pakken hebt en de portemonnee weer gevuld kun je een groothoekzoom bijv. de Tokina 12-24 overwegen.
Deze is vrijwel vertekeningsvrij waar je 18-135 dat niet is zoals je misschien aan de kromming van de horizon op 18mm gemerkt heb.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb m'n nieuwe objectieven altijd gekocht omdat ik jaloers was op de resultaten die anderen er mee maakten. In 1972 was ik lid van een fotoclub en dan zag afdrukken van 30x40 centimeter of groter. Die kwaliteit is op mijn actuele schermpje van 100 euro niet te zien.
Ik heb ook altijd een objectief geleend van een clublid alvorens er een te kopen.
Een dure ervaring was het feit dat een aangeschafte Panagor 20 millimeter niet dezelfde kwaliteit had als hetzelfde objectief waar een clublid mee fotografeerde. Die van mij was redelijk beroerd. Dan ontdek je dat goedkoper alleen maar kan door een grote kwaliteitsspreiding. Iets wat bij Nikon niet voor komt.
De Nikon club heeft ook af en toe een dag waarbij we objectieven te leen hebben van Nikon. Heel recent was een clubtocht naar enkele flamingo's, waarbij we alle lange toeters en converters te leen hadden. Voor een zwaar statief moest je zelf zorg. Nikon zelf doet ook regelmatig wat. Volgend weekend staan ze met alle lange toeters op het vogelfestival in Lelystad. Zie hiervoor de Nikon site. Op een Nikon Club tocht kun je veelal ook wel een objectief lenen van een soortgenoot.
Hoe weet je nu welk objectief je wilt kopen: dat doe je afhankelijk van de opnamen die je nu maakt. Er zijn ook andere mogelijkheden. Lees eventueel m'n objectief advies:
http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/ ... Advies.pdf
Ik heb ook altijd een objectief geleend van een clublid alvorens er een te kopen.
Een dure ervaring was het feit dat een aangeschafte Panagor 20 millimeter niet dezelfde kwaliteit had als hetzelfde objectief waar een clublid mee fotografeerde. Die van mij was redelijk beroerd. Dan ontdek je dat goedkoper alleen maar kan door een grote kwaliteitsspreiding. Iets wat bij Nikon niet voor komt.
De Nikon club heeft ook af en toe een dag waarbij we objectieven te leen hebben van Nikon. Heel recent was een clubtocht naar enkele flamingo's, waarbij we alle lange toeters en converters te leen hadden. Voor een zwaar statief moest je zelf zorg. Nikon zelf doet ook regelmatig wat. Volgend weekend staan ze met alle lange toeters op het vogelfestival in Lelystad. Zie hiervoor de Nikon site. Op een Nikon Club tocht kun je veelal ook wel een objectief lenen van een soortgenoot.
Hoe weet je nu welk objectief je wilt kopen: dat doe je afhankelijk van de opnamen die je nu maakt. Er zijn ook andere mogelijkheden. Lees eventueel m'n objectief advies:
http://home.planet.nl/~nikon.catalogus/ ... Advies.pdf
-
- Moderator
- Contacteer:
Leuke foto Eelco, origineel standpunt. Jullie 85 1.8 zal wel nooit 2e hands aangeboden gaan wordenD-80's schreef:Zo'n 85mm 1.8 is erg fijn, 'k mag hem morgen bij "hoge"uitzondering weer even op m'n D- 80 hebben van Monique.....
Enneh daarmee kun je dan dit soort plaatjes mee schieten.....
Eh deze lens kan wat verhoging geven van het N.A.S. :mrgreen:
Groetjes Eelco

- EelcoD7100
- Forumlid
't licht was toen perfect, (zie serie-tje op Flickr). Ik stond op zo'n grote buis waarmee ze zand op spuiten (Hanzelijn). Nou en dan ben je gewoon heel blij als je op het juiste moment de plaatjes kan schieten...
Groetjes Eelco
@jjvries: er staat er momenteel eentje te koop op www.fotoapparatuur.nl
je kunt geluk hebben met de prijs die je er voor moet betalen...
Groetjes Eelco
@jjvries: er staat er momenteel eentje te koop op www.fotoapparatuur.nl
je kunt geluk hebben met de prijs die je er voor moet betalen...
http://500px.com/EelcoVandeKamp