Hallo allen,
a.s. zondag heb ik een fotoshoot met een vriendin van mij en haar paard. Nu heb ik wel vaker paarden en ruiters gefotografeerd, deze is toch erg bijzonder.
Haar paard is erg ziek en moet binnenkort ingeslapen worden, ze wilde nog een laatste paar mooie foto's en dat doe ik dan ook graag voor haar..
Nu is mijn vraag:
Ik heb op internet al naar bijzondere poses gezocht waarin de band tussen haar en paard echt naar voren komt, die de liefde en t karakter van t paard goed laat zien. Maar ik krijg maar weinig inspiratie. Wel wat, maar net niet dat wat ik zou willen..
Wie geeft mij inspiratie?!
Bijzondere paardenreportage
Re: Bijzondere paardenreportage
Hi,
Tja, dat zijn trieste gevallen.
Ik geef je een tip, zoiets moet je ter plekke benaderen en is denk ik niet
voor dit soort situaties te vinden op internet.
Ga na een lievelingsplek, laat paard en ruiter daar gewoon een tijd "alleen"
en hou afstand. Met de juiste apparatuur kun je dan toch emotie vastleggen.
Als het paard wil gaan liggen kan zij er bij gaan zitten/liggen, dan krijg je de momenten!
Een foto van een staand paard met haar erbij heeft ze al zat denk ik.
Het gaat in dit geval om het speciale, een foto waar emoties vanaf spatten dat je
er kippevel van krijgt. Maak er iets speciaals van, en gun het tijd.
Foto's in dit genre kun je niet dwingen.
Hier zit ook met name het verschil tussen een foto van een paard en paardenfotografie.
Ik heb het al menigmaal gedaan met paarden waarvan op korte termijn afscheid
genomen moest worden. Gaat je ook niet echt in de koude kleren zitten.
Gr. Ton
Tja, dat zijn trieste gevallen.
Ik geef je een tip, zoiets moet je ter plekke benaderen en is denk ik niet
voor dit soort situaties te vinden op internet.
Ga na een lievelingsplek, laat paard en ruiter daar gewoon een tijd "alleen"
en hou afstand. Met de juiste apparatuur kun je dan toch emotie vastleggen.
Als het paard wil gaan liggen kan zij er bij gaan zitten/liggen, dan krijg je de momenten!
Een foto van een staand paard met haar erbij heeft ze al zat denk ik.
Het gaat in dit geval om het speciale, een foto waar emoties vanaf spatten dat je
er kippevel van krijgt. Maak er iets speciaals van, en gun het tijd.
Foto's in dit genre kun je niet dwingen.
Hier zit ook met name het verschil tussen een foto van een paard en paardenfotografie.
Ik heb het al menigmaal gedaan met paarden waarvan op korte termijn afscheid
genomen moest worden. Gaat je ook niet echt in de koude kleren zitten.
Gr. Ton
- Gerard de Zwaan
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het is triest als je geliefde dier moet in laten slapen
Ik ben zelf meer van de "spontane" foto's om dit meer de karakter van een persoon en/of de band tussen mens en dier het beste naar voren komt. Het kan zijn zo als Ton hier boven al melde om meer afstand te nemen en tijd te nemen(intussen kun je ook je al gemaakte foto's bekijken), soms kun je ongemerkt dichterbij komen en dan als nog een foto maken.
Ik ben zelf meer van de "spontane" foto's om dit meer de karakter van een persoon en/of de band tussen mens en dier het beste naar voren komt. Het kan zijn zo als Ton hier boven al melde om meer afstand te nemen en tijd te nemen(intussen kun je ook je al gemaakte foto's bekijken), soms kun je ongemerkt dichterbij komen en dan als nog een foto maken.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.
Dat is zo en van toepassing als het paard nog alles kan.Ik ben zelf meer van de "spontane" foto's om dit meer de karakter van een persoon en/of de band tussen mens en dier het beste naar voren komt
In de laatste dagen wil je alleen nog maar bij je paard zijn. Liggend bij je paard heb ik meegemaakt dat het paard z'n hoofd op de schoot
van de eigenaar legde en zo urenlang bleef liggen, luisterend naar de liefkozingen, genietend van de laatste knuffels, aaien door de manen.
Als fotograaf heb je dan je shots gemaakt die een laatste herinnering vormen. Dan moet je ook weggaan en paard en mens alleen laten genieten van hun laatste momenten.................
Wat ik nog wel even kwijt wil is dit, dring je na afloop niet te snel op met de door jou gemaakte foto's.
Wacht tot de eigenaar zich meldt, dan is het goed.
Ton
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hele goede tips zie ik hier voorbij komen, en ik denk dat dat voldoende moet zijn voor je.
Ik denk dat je de chemie tussen het baasje en paard gewoon moet laten plaatsvinden, en jij bent erbij.
Niet te geposeerd denk ik, alhoewel het wellicht wel mooi zou kunnen zijn dat het paard met flink wat tegenlicht gefotografeerd zou kunnen worden, met het baasje op de voorgrond kijkend naar het paard.
Symbolisch dat het paard naar het eeuwige licht toe gaat.
Of sla ik nou emotioneel te ver door ?
Wellicht nog een foto van het paard zonder zadel, waarbij het zadel en het baasje op de voorgrond zit of staat.
Succes, ik denk dat je je mooie foto's wel gaat maken.
Goed observeren wat er gebeurd, en maak de foto's in serieopname, zodat je net dat ene juiste unieke moment vastlegd.
Vrgr
Tiny
Ik denk dat je de chemie tussen het baasje en paard gewoon moet laten plaatsvinden, en jij bent erbij.
Niet te geposeerd denk ik, alhoewel het wellicht wel mooi zou kunnen zijn dat het paard met flink wat tegenlicht gefotografeerd zou kunnen worden, met het baasje op de voorgrond kijkend naar het paard.
Symbolisch dat het paard naar het eeuwige licht toe gaat.
Of sla ik nou emotioneel te ver door ?
Wellicht nog een foto van het paard zonder zadel, waarbij het zadel en het baasje op de voorgrond zit of staat.
Succes, ik denk dat je je mooie foto's wel gaat maken.
Goed observeren wat er gebeurd, en maak de foto's in serieopname, zodat je net dat ene juiste unieke moment vastlegd.
Vrgr
Tiny