Ik heb vele jaren in amsterdam op school gezeten en heb ook zo vaak het naastgelegen stedelijk museum bezocht.
Ik was nog nooit in het Rijks geweest.
Terwijl er bussen vol met touristen van overal ter wereld naar ons Amsterdam reizen om
de nachtwacht te bezoeken vond ik het een saai gebouw en gevoelsmatig nog saaier van binnen.
Nu weet ik beter!
Beschamend dat ik er nog nooit eerder geweest ben.
Het was geweldig.
Fotos gemaakt met mn trouwe D3 icm met de 14-24 f/2.8
Hier een korte bloemlezing
EDIT: Tips ten aanzien van bezoek !
Vaak moet je even in de rij buiten wachten voordat je met de draaideur de centrale hal binnenkomt.
In de hal beneden is de kaartverkoop. Toen wij er waren een hele lange rij !!!
Aangezien ik gebruik maak van de museumkaart kun je gewoon doorlopen en de zalen betreden
Dit geldt ook voor een E-ticket (via internet kopen, betalen en uitprinten) (museumkaart gratis, ticket 15,=)
Aangezien de rij voor de garderobe ook erg lang was heb ik besloten om mn jas aan te houden
Ik had een vrij grote fototas mee die niet erg vol zat. Even met de dames bij de toegangspoortjes
besproken en het was "voor deze keer" geen probleem. Mijn jas heb ik over mn tas gehouden.
Tip : neem dus een niet te grote tas mee ( A4 formaat ) en laat je jas thuis (in de auto of wat dan ook)
Flotsen mag officieel niet maar er lopen genoeg Japanners die met hun i-phone en i-pads en ander japans spul
er lustig op los flitsen. Statief mag niet maaaaaaar......
Neem een touwtje mee die je onder in de plug van je camera draait en stap met je voet op het andere uiteinde en
door het touwtje strak te trekken is je camera aardig trillingsvrij !

Rijksmuseum: the library by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum Amsterdam by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum Amsterdam by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum: Jan Schoonhoven by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum: Tourists by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum: Asian art by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr

Rijksmuseum: The Nightwatch by Matthieu Verhoeven Fotografie ©, on Flickr