Tijdje terug ben ik van dit forum lid geworden omdat ik van plan was om een Nikon DSLR (mijn eerste) aan te schaffen. Nu ik bijna voldoende bij elkaar gespaard heb kan ik binnenkort eindelijk een D7000 gaan halen! :mrgreen: Mijn interesse in fotografie is ruim tien jaar geleden al geboren en sindsdien heb ik al van alles en nog wat gefotografeerd (waaronder veel landschap) en gexperminenteerd. Tot dusver niet meer dan met een compactcamera of een geleende DSLR.
Nu zit ik nog even met twee vragen waarover jullie mij vast kunnen adviseren:
- verwachten jullie op korte termijn nog een flinke prijsdaling in dit type camera of zal dat niet zo hard meer gaan?
- ik ben nog een beetje aan het "rondneuzen" naar welke lens ik het er het beste bij aan kan schaffen. Ik ging altijd uit van de kitlens 18-105 vanwege het mooie bereik en de gunstige prijs. Ik lees wel dat de 16-85 kwalitatief wat beter zou zijn? Gaat dat om een gering of aanzienlijk verschil (oftewel: is het z'n prijsverschil waard). Ik ben mij ervan bewust dat de beste keuze altijd een persoonlijke afweging betreft, maar advies is altijd welkom!
Alvast bedankt!