BM-D80 Powergrip
BM-D80 Powergrip
Hallo,
Ik heb een vraagje. Weet iemand waarom het perse nodig is de bedienings vergrendeling op je powergrip op "L" moet zetten vóórdat je überhaupt een batterij mag wisselen ? Dat je de hoofdschakelaar op de D80 moet uitzetten dat spreekt voor zich, maar die vergrendelings-schakelaar... Die werkt toch niet meer als de hoofdschakelaar uitstaat ?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord(en).
ALE
Ik heb een vraagje. Weet iemand waarom het perse nodig is de bedienings vergrendeling op je powergrip op "L" moet zetten vóórdat je überhaupt een batterij mag wisselen ? Dat je de hoofdschakelaar op de D80 moet uitzetten dat spreekt voor zich, maar die vergrendelings-schakelaar... Die werkt toch niet meer als de hoofdschakelaar uitstaat ?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord(en).
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op di aug 21 2007 9:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Mag ik vragen waar je deze info vandaan hebt ?
Ik ben zelf ook in het bezit van beide artikelen, maar tot op heden ben ik niets tegengekomen in de handleidingen dat deze manier van accu-wisselen nodig is.
Ik zet idd wel mijn D80 uit voor ik een accu wissel/verwijder ... maar tot nu toe zie ik in het menu dat de D80 daar dan netjes overschakeld naar de accu die achterblijft in de grip.
Na opladen van de uitgenomen accu staat die dan ook weer in het menu als "reserve" totdat de aanwezige accu leeg is.
Ik ben zelf ook in het bezit van beide artikelen, maar tot op heden ben ik niets tegengekomen in de handleidingen dat deze manier van accu-wisselen nodig is.
Ik zet idd wel mijn D80 uit voor ik een accu wissel/verwijder ... maar tot nu toe zie ik in het menu dat de D80 daar dan netjes overschakeld naar de accu die achterblijft in de grip.
Na opladen van de uitgenomen accu staat die dan ook weer in het menu als "reserve" totdat de aanwezige accu leeg is.
Hallo Gerard,
Dit staat op pagina 5 van de Powergrip handleiding beschreven (maakt niet uit welke taal je kiest in de handleiding): "Controleer voordat u de batterijen plaatst of de camera uitstaat en of de bedieningsvergrendeling van de MB-D80 op L staat"
ALE
Dit staat op pagina 5 van de Powergrip handleiding beschreven (maakt niet uit welke taal je kiest in de handleiding): "Controleer voordat u de batterijen plaatst of de camera uitstaat en of de bedieningsvergrendeling van de MB-D80 op L staat"
ALE
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
@ Snadaa: Dat is dus de vraag
@ Eelco, het is en blijft de interpretatie van het Nederlands maar het gaat hier mijn inziens om het woordje "en" waar de klemtoon op ligt
Nu denk ik dat er niets aan de hand is omdat de camera uitstaat maar het waarom is (en blijft misschien) voor mij een vraagteken.
ALE
@ Eelco, het is en blijft de interpretatie van het Nederlands maar het gaat hier mijn inziens om het woordje "en" waar de klemtoon op ligt
Nu denk ik dat er niets aan de hand is omdat de camera uitstaat maar het waarom is (en blijft misschien) voor mij een vraagteken.
ALE
- Fera Albi
- Clublid
Verderop staat letterlijk:ALE schreef:@ Snadaa: Dat is dus de vraag
ALE

Dus geen kwestie van "en/of" maar: "en controleer of het ook echt zo is"
Al met al blijft de vraag van Ale hiermee dus onbeantwoord...
Hans
Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Fera Albi
- Clublid
Kan het er mee te maken hebben dat met de bedieningsvergrendeling de stroomtoevoer naar de "contactnaalden" wordt ondebroken, om storingen door vals contact/kortsluiting te voorkomen?
Hans
Hans
Met de groeten van Hans.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar al zou je de bedieningsvergrendeling hebben gelocked, kun je nog gewoon fotograferen met de "normale" ontspan knop, m.a.w. de stroom komt uit de batterij, gaat via de grip richting camera en doet zijn werk... Dan staan de "contactnaalden" toch nog steeds onder spanning ?
ALE
ALE
- Fera Albi
- Clublid
Nope,ALE schreef:Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar al zou je de bedieningsvergrendeling hebben gelocked, kun je nog gewoon fotograferen met de "normale" ontspan knop, m.a.w. de stroom komt uit de batterij, gaat via de grip richting camera en doet zijn werk... Dan staan de "contactnaalden" toch nog steeds onder spanning ?
ALE
De stroomvoorziening "loopt" via de platte verzonken contactstrips (als op de batterij zelf ook zitten)
In mijn idee zouden dan alleen de "naalden" (waarlangs de functies van de bediening verlopen) spanningsloos/functieloos gemaakt worden.
Hans
Met de groeten van Hans.
ALE schreef:Dit staat op pagina 5 van de Powergrip handleiding beschreven

Wat ik me idd bij het verwijderen van de grip wel kan voorstellen is dat je de camera op een onnatuurlijke manier vast kan gaan houden en op die manier verschillende instellingen - zoals o.a. de focus-point keuze - ongemerkt zou kunnen veranderen.Fera Albi schreef:Nope,
De stroomvoorziening "loopt" via de platte verzonken contactstrips (als op de batterij zelf ook zitten)
In mijn idee zouden dan alleen de "naalden" (waarlangs de functies van de bediening verlopen) spanningsloos/functieloos gemaakt worden.
Hans
Blijft alleen nog over waarom dan ook op "L" bij het wisselen van een accu .... want daar ontgaat me toch wel de logica.
-
Anders gewoon een mailtje naar Nikon of het servicepunt in B'wijk ... die moeten het toch wel weten denk ik zo ....

Ben benieuwd ....