Guy Gowan

Discussies over fotobewerking en archivering
Sharkey
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Guy Gowan

Bericht door Sharkey » vr mei 10 2013 7:42 pm

Na de jaarlijkse NCN-dag twee jaar geleden waarbij we een presentatie aangeboden kregen, van Nikon Nederland, van een zekere engelse heer Guy Gowan volg ik deze beste man nog steeds.
De meeste informatie van die dag is te vinden in dit oude draadje.

Sinds die NCN dag ben ik een grote fan van zijn werkwijze ;)

In het kort,
Guy maakt photoshop actions die je op elke willekeurige foto, of reeksen van foto's, kan los laten zonder dat je eigenlijk zelf iets hoeft te doen om een initieel eerste bijna perfect resultaat te verkrijgen. Hierna gebruik je zijn action knoppen om nog het één en ander te tweaken. Deze actions zijn gebaseerd op een systematisch gebruik van photoshop dmv kanalen, layers, curven en kleurtheorie.
Guy's manier van werken is nogal onorthodox, hij verkoopt niet alleen zijn actions, je moet namelijk "lid" zijn van Guygowan.com voor een redelijk hoog bedrag (al is het dat voor mij elke €-cent waard, maar legt ook uit wat elke stap doet en waarom, wat jij zelf kan doen en hoe, en legt ook de achterliggende theorie uit. Inmiddels heeft hij denk ik al meer dan 100 uur aan video op zijn website staan waarin hij dit zijn leden "onderwijst".

In ieder geval Guy heeft in die tijd niet stil gezeten en heeft diverse nieuwe versies van zijn "Proces Actions" uitgebracht in die tijd.
De grootste veranderingen zijn echter dit jaar door hem gebracht.

Misschien voor degene die hem nog kan herinneren, of wel eens van hem gehoord hebben of juist niet, en iets meer willen weten, Guy doet nu ook een soort van "wekelijkse" show FUSE op zijn website, die later ook op Youtube komt, waarin hij zaken bespreekt die hem zijn opgevallen, voornamelijk "nerdy" zaken :mryellow: .
Maar in de laatste uitzendingen laat hij ook de resultaten zien van zijn laatste twee Process Actions.

Zie hier, op zijn website guygowan.com in FUSE 8 Wedding Action 3.1 (vanaf 17:18 t/m 23:35)

en

zijn laatste allround action in FUSE 10 Process Action 5.0 (vanaf 17:09 t/m 26:15).

Leek me leuk om even te delen hiero.

Oh", het is wel in het Engels ... off course
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”