kibo schreef:Leon,
Ik zie ook de nodige extensies die aan captuere nx zijn gekoppeld maar dat maakt voor view nx niets uit neem ik aan.
OS is windows 7, vóór de laatst geïnstalleerde versie functioneerde het normaal, dwz de NEF was gekoppeld aan view nx.
Ná de laatste installatie was er geen prog meer gekoppeld aan de NEF en opnieuw koppelen aan view nx (op de normale, reeds aangedragen wijze) bleek niet meer mogelijk.
Dat klopt het is ook een fout van de Nikon Software, Leon beschrijft inderdaad hoe je dit moet doen. Lost alleen niets op.
Maar ik had dat probleem ook na het updaten van CaptureNX, NEF bestanden waren niet meer te koppelen aan ViewNX
Nikon geeft je dan het advies om Windows opnieuw te installeren. Lange halen gauw thuis.
Wat je nog kunt proberen is alle Nikon software deinstalleren, daarna met een tool alle losse registerverwijzingen verwijderen.
Daarna de software opnieuw installeren, eerst CaptureNX en daarna ViewNX, ik weet zo niet meer in welke versie van CNX de bug zit of zat.
Het heeft bij mij het probleem opgelost.
Verder schijnt overigens niet iedereen er last van te hebben, een en ander is ook afhankelijk van wat je allemaal onder windows geinstalleerd hebt.
Windows heeft ook nooit zijn belofte waargemaakt door voor elke software aparte libraries te gebruiken. Het is een combinatie van een aantal zaken die heel veel speurwerk vereisen.