Lens bij D50 Prijzencircus V&D

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
jossie

Lens bij D50 Prijzencircus V&D

Bericht door jossie » ma mar 27 2006 8:20 pm

Ik heb bij het VenD prijzencircus een D50 pakket gekocht. In de aanbieding zat de D50 incl. een 18-55 + 70-300 lens.
Bij thuiskomst blijkt de 18-55 lens een 28-80 lens te zijn. Gebeld naar de servicelijn: Ze vallen terug op een drukfout, terwijl in alle folders, op de website en de heel V en D volhangt met de juiste beschrijving/afbeelding.

Heeft iemand enig idee of ik voor- of nadeel heb met deze lens (de 28-80)? Als ik de Nikon site lees is de AFS DX 18-55mm f/3.5-5.6G speciaal voor digigtale camera's gemaakt.

================================
Donderdag 30/03.

Ik ben vandaag terug gegaan naar V & D. Bij binnenkomst hingen nog steeds de posters met de D50. Ook op internet wordt hiermee nog geadverteerd, zonder een rectificatie. Ik heb hen hiermee geconfronteerd en er werd schouderophalend op gereageerd.
Ze wilden of konden niet de juiste lens bestellen en heb toen mijn geld terug gevraagd. Dit werd zonder problemen teruggegeven.
Hiermee is voor mij de kous af. Allemaal bedankt voor het reageren.
Laatst gewijzigd door jossie op do mar 30 2006 12:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » ma mar 27 2006 8:35 pm

Je mist een beetje de groothoek met een 28-80 op een camera met een DX sensor, aan de andere kant kun je er ook een vaste brandpunt groothoek bijkopen als je dat zou willen.

Maar een drukfout, ook op internet?
Beetje vreemde bedoening. volgens mij proberen ze gewoon op deze manier iemand van zijn oude voorraad af te helpen.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Rob

Bericht door Rob » ma mar 27 2006 9:19 pm

Nee dit is de bekende "goedkope aanbieding" die Makro al een tijd heeft en ook V&D nu. Het zijn allemaal geen DX lenzen (die zijn speciaal voor digitale camera's) en daardoor dus goedkoper. Je hebt een dijk van een camera maar nu (misschien) iets minder goede lenzen.

Ik heb hem toch bij de fotograaf gehaald en een week later zie je dan dit staan bij Makro eerste moment denk je "chips wat ben ik genaaid, maar later blijkt dat de fotograaf DX lenzen had"

Ach mijn kit lens 18-55 heb ik nu als alternatief een 50mm 1.8 dus je lenzen ga je toch op een moment vervangen voor betere.

Ik heb ook niet DX lenzen die prachtige fotos maken dus hou je daar niet te veel aan vast.

vanson

Bericht door vanson » ma mar 27 2006 9:51 pm

allereerst: de autofocus lenzen van Nikon passen op alle (ALLE) digitale spiegelreflexcamera's van Nikon.

Dit betekent dus dat je niet alleen maar DX-lenzen kunt gebruiken op een D50/D70 (etc)

Het is zelfs zo dat veel niet-DX lenzen erg goed zijn, ook op digitaal.

wat betreft die 'aanbiedingsfout': erg slordig, ik zou er alsnog werk van maken om een 18-55mm DX Nikkor erbij geleverd te krijgen. Het lijkt me niet echt een 'drukfout', omdat '18-55mm' niet lijkt op '28-80mm'
Lijkt me een leuke zaak voor een consumentenprogramma als Radar of Kassa!

(INCA heeft ook al een email rondgestuurd naar 'klanten' om deze verwarring toe te lichten bij de V&D)

iets stinkt hier, en het zijn niet mijn sokken.
:lol:

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » ma mar 27 2006 10:15 pm

Dag,

Het zal wel zo zijn dat de losse 18-55DX niet door VenD te leveren is (of dat je de 28-80 hiervoor kunt omruilen). Dus wat te doen...

Camera niet gebruiken en eerst even een prijsvergelijking doen wat een 18-55 DX kost als je die los koopt. Ben je dan duurder uit dan en goedkope aanbieding van een D50 + die lens (18-55DX) en 70-300, dan zou ik mijn geld terugvragen. Je bent niet tevreden omdat er niet overeenkomstig de brochure is geleverd. Dat is dan hard voor VenD, maar de enige oplossing. En niet te lang wachten met teruggaan.

Met de 18-55DX heb je meer groothoek en ik denk dat de 18-55DX iets beter presteert dan de 28-80 (maar goed "bewijs" heb ik er niet van). Groothoek is soms een gemis bij het fotograferen van bijv. gebouwen of als je veel mensen in bijv. een huiskamer op de foto wilt hebben.

Just my two cents opinion...

Amadeus Gould

Rob

Bericht door Rob » di mar 28 2006 9:05 am

Ik zou proberen om een foto te maken met je huidige lens en eens te testen met een 18-55 desnoods brutaal in een foot winkel.

Misschien is die 28-80 beter je hebt iig meer zoom want 55 is wel een kort lensje hoor dan blijf je wisselen. Met die 28-80 heb je meer een alround lens die je minder snel van je camera zal halen.

Neemt niet weg dat DEZE advertentie niet klopt.

vanson

Bericht door vanson » di mar 28 2006 9:52 am

Rob schreef:Ik zou proberen om een foto te maken met je huidige lens en eens te testen met een 18-55 desnoods brutaal in een foto winkel.
kan dat niet bij de V&D dan...?

:twisted:

Rob

Bericht door Rob » di mar 28 2006 11:15 am

vanson schreef:
Rob schreef:Ik zou proberen om een foto te maken met je huidige lens en eens te testen met een 18-55 desnoods brutaal in een foto winkel.
kan dat niet bij de V&D dan...?

:twisted:
Nou ik geloof niet dat ik ooit een fototoestel bij de V&D heb zien liggen...laat staan een losse lens. Maar misschien woon ik in een te klein gehucht.

Amadeus Gould

Bericht door Amadeus Gould » di mar 28 2006 12:06 pm

Dag Forumvrienden,

Het verschil tussen 55 en 70 is minder dramatisch dan het gemis aan groothoek (d.w.z. 18 vs. 28 mm) bij een digitale spiegelreflex met DX sensor. De optische kwaliteiten van de 18-55 en 28-80 zullen niet veel van elkaar verschillen.

Het AF 28-80 f/3.5-5.6 objectief heeft een plastic bajonet (het was volgens mij een objectief dat werd meegeleverd met de F50 filmcamera). Ik denk dat de 18-55 DX een metalen bajonet heeft. Kan iemand dit bevestigen?

Beter niets uitproberen, camera etc. in de verpakking laten en omruilen (als dat kan) als je van mening bent dat voor jouw fotografie een groothoek vaak nodig is. Verder, niet te lang met omruilen wachten!

AG
Laatst gewijzigd door Amadeus Gould op di mar 28 2006 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

BUG322

Bericht door BUG322 » di mar 28 2006 3:45 pm

Die is ook van plastic volgens mij heeft mijn vader ook zo'n 28-80 die zat bij zijn F60

Volgens kennrockwell een goede lens maar dat was die 18-55 ook

Ik zou wel balen dat die 18-55 er niet bij zat.

BarbarossaED

Bericht door BarbarossaED » di mar 28 2006 5:49 pm

Ik ben gisteren bij de V & D geweest en toen waren ze schijnbaar al op de hoogte van dit verhaal.

Voor slechts € 30,- meer heb ik nl. een dezelfde set met een 18-55 lens. Nadat ik op bovenstaande wanhoop gewezen was, heb ik dit laten bevestigen bij de V & D.

V & D heeft mij overigens verkocht dat het produkt uitverkocht was, toen ik ging schermen met de inhoud van o.a. dit forum, kwam al snel naar boven dat ze de hele aanbieding hebben geschrapt.

a.s. donderdag kan ik hem ophalen, nou niet dus hè, dit is slecht een streven. Ze gaan nu overal waar maar mogelijk de sets samenstellen uit losse onderdelen.

Mensen die nu nog van plan zijn om op de aanbieding van V & D in te gaan heeft pech, hij wordt simpel weg niet meer verkocht in die samenstelling.

Mensen die de zelfde optie als mij hebben genomen maar niet hebben betaald hebben ook pech, die krijgen hem ook niet.

Edwin

jossie

Bericht door jossie » di mar 28 2006 7:49 pm

Wat ze ook zeggen, ze adverteren gewoon door, zowel binnen V & D als op internet. Als ze de aanbieding schrappen of als deze is uitverkocht slaat dit natuurlijk nergens op!

Dave205

Bericht door Dave205 » di mar 28 2006 8:22 pm

Sorry dat ik in mijn eerste mail hier gelijk een boude uitspraak doe maar:

Terug met die lens !!!!!

De groothoek heb je absoluut nodig op een D50, los van het feit dat de 18-55 zeer veel beter is dan de 28-80G. De eerste lens kenmerkt zich door weinig vertekening en goede scherpte... de tweede.... tja....

Kane

Bericht door Kane » di mar 28 2006 9:24 pm

Ik ben het met dave eens, dit is echt onbehoorlijk en je hebt gewoon een mindere lens. Ik mag het niet schrijven, maar er zijn winkels die dit ook wel eens opzettelijk doen.
Dus ik vind terug en je geld terug vragen.
Jan

Lucas

Bericht door Lucas » di mar 28 2006 10:37 pm

Ik de kit ook gekocht, prima lenzen hoor.
Het gaat er toch om wat je ermee doet.
Kijk maar eens op
http://www.pbase.com/hsandler/image/43768844

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”