Op de velden rondom het Kasteel van Rhoon zullen middeleeuwse tentenkampen verrijzen, waarin men zich even kan wanen in de middeleeuwen.
Er wordt geweven, geborduurd en de schrijvers kalligraferen hun brieven. De wapensmeden, schoenmakers, leer- en houtbewerkers, kruidenvrouw, edelsmid en de marskramer: ze zijn er allemaal. Mocht u zich niet lekker voelen? – geen nood: in het kasteel kunt u een bezoek brengen aan een compleet ingericht middeleeuws gasthuis.
Maar natuurlijk was het zeker in de middeleeuwen bepaald geen vredige tijd. Overal in de kampementen kunnen dan ook soldaten en ridders gezien worden die gedrild worden voor de strijd. De zwaarden blinken, de pieken worden bijgewerkt, de harnassen gepoetst en de kanonnen staan klaar om het slagveld opgereden te worden. De boogschutters zijn aan het trainen, maar nodigen groot en klein uit het publiek eveneens graag uit om onder hun leiding pijlen te komen schieten.
Het terrein rondom Kasteel van Rhoon zal op zaterdag 25 mei geopend zijn tussen 10:00- 17:00 uur. En op zondag van 12:00- 17:00 uur.
Om 16:00 uur zal de veldslag plaatsvinden waarna om 16:30 uur de dappere kinderen zelf tegen de ridders mogen vechten.
De gehele dag kunt u natuurlijk genieten van een heerlijk hapje en drankje in het kasteel wat natuurlijk in stijl zal worden genuttigd.
(entree 5 euro)
Meer info: middeleeuws rhoon
25/26 mei Middeleeuws Rhoon.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
25/26 mei Middeleeuws Rhoon.
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren
Re: 25/26 mei Middeleeuws Rhoon.
Als ik het NIET vergeet en het weer meewerkt, kom ik dus zaterdag ook ff daar Rhoon onveilig maken