Twijfel: groothoek zoom of prime
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Twijfel: groothoek zoom of prime
Ik ben voor mijn D600 op zoek naar een groothoek objectief voor voornamelijk landschapsfotogtafie. Ik heb de kitlens 24-85 al. Ik twijfel tussen de Samyang 14 mm 2.8 met manuele scherpstelling (geen probleem) of een zoomlens vanaf 14, 16, 18 mm, bijvoorbeeld de Nikon 18-24.
De Samyang is zeer goed geprijsd, maar ik heb tot op heden geen ervaring met een objectief met vaste brandpuntsafstand.
Wie trekt me over de streep met een goed objectief?
De Samyang is zeer goed geprijsd, maar ik heb tot op heden geen ervaring met een objectief met vaste brandpuntsafstand.
Wie trekt me over de streep met een goed objectief?
D600, 24-85, 70-200 F4, Samyang 14 mm 2.8, 50 mm 1.8G, SB-700
Re: Twijfel: groothoek zoom of prime
Koop je een prime, dan is het zoomen met je voeten.
M.a.w. je ga naar voren of achter uit lopen met je body.
Koop je een zoomlens, dan draai je aan het objectief en blijf je op dezelfde plaats staan.
Koop je een zoomlens, dan draai je aan het objectief en blijf je op dezelfde plaats staan.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Nikon (of Nikkor) in het bereik 18-24mm ken ik niet, welke bedoel je dan?bob.mijwaard schreef:of een zoomlens vanaf 14, 16, 18 mm, bijvoorbeeld de Nikon 18-24.
(Ter indicatie: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... l#14_24-xx" onclick="window.open(this.href);return false; )
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Contacteer:
Léon Obers schreef:Nikon (of Nikkor) in het bereik 18-24mm ken ik niet, welke bedoel je dan?bob.mijwaard schreef:of een zoomlens vanaf 14, 16, 18 mm, bijvoorbeeld de Nikon 18-24.
(Ter indicatie: http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/s ... l#14_24-xx" onclick="window.open(this.href);return false; )
Je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde de 18-35.
Je heb van Nikon de 12/14-24mm objectieven.
Maar ook de 16/18-35mm objectieven.