Voorjaar in Engeland - zon en regen, bloemen en bergen

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Voorjaar in Engeland - zon en regen, bloemen en bergen

Bericht door weimaraner » di jun 04 2013 6:26 pm

Net een paar weken in het koude Engeland doorgebracht. Waren we er vorig jaar tijdens de natste maand juni sinds 162 jaar, nu hadden we de koudste maand mei in 50 jaar te pakken, maar gelukkig wel een stuk droger dan vorig jaar. Helaas was deze vakantie korter dan gepland omdat onze trouwe viervoeter, die altijd meegaat, kort voor de vakantie ziek werd - we hebben haar een dag na ons geplande vertrek in moeten laten slapen. Uiteindelijk drie dagen later toch maar vertrokken, de vakantiestemming was dan wel totaal weg maar de leegte in huis werd ons al snel te veel. Gelukkig biedt Engeland altijd veel landschappelijk schoon en met een nieuwe camera (D800) in mijn tas die ik door de omstandigheden nog niet gebruikt had was er genoeg afleiding.

Hier een paar kiekjes:

1. Afgesloten golfbreker in een kustplaatsje waarvan de gloriedagen lang voorbij waren (met Lee 10-stops filter en Hard Grad):
Afbeelding

2. St. Nectans Glen waterval:
Afbeelding

3. Trebarwith Strand op een sombere dag, wederom met 10 stops en grijsverloopfilter:
Afbeelding

4. Trebarwith Strand toen het 's avonds opklaarde:
Afbeelding

5. Bluebells of boshyacinten, de bossen rondom ons eerste vakantieverblijf stonden er vol mee:
Afbeelding

6. Het koolzaad stond er prachtig bij. Ben er nog niet uit of ik de flare er uit zal halen of niet.
Afbeelding

7. Een dagje strand in Wales:
Afbeelding

8. Zomaar op de terugweg uit de pub na ons diner - gelukkig sleep ik altijd en overal mijn cameratas mee (vandaar mijn rugproblemen nu :wink: )
Afbeelding

9. Twee plaatjes van het uitzicht vanaf Mount Snowdon in Wales:
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Voorjaarsbloemen en mos op de rotsen aan de kust:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)

zodiac
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Re: Voorjaar in Engeland - zon en regen, bloemen en bergen

Bericht door zodiac » di jun 04 2013 6:35 pm

Mooie beelden. Het gevoel dat je beschreef ken ik. Gelukkig hebben de beelden er niet onder geleden.

cameijers

Bericht door cameijers » di jun 04 2013 8:04 pm

Hele mooie serie...
Hoop dat de vakantie iets van rust heeft gebracht.

Schoonderbeek
Forumlid
Forumlid

Bericht door Schoonderbeek » di jun 04 2013 8:09 pm

Ziet er goed uit, krijg er zin in om naar onze bestemming te gaan een paar honderd km verder, namelijk Schotland. :)
Nikon D90 18-105mm, 70-300mm, Sigma 105mm macro, Nikkor AF-S 50mm 1.8 en wat geluk

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » di jun 04 2013 8:55 pm

Prachtige serie met # 4 en # 11 als absolute toppers!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

JBD
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JBD » di jun 04 2013 9:04 pm

Wat een prachtige serie. Ben het met Cees eens. Krijg de neiging om weer eens naar Engeland te gaan. Te lang niet geweest.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » di jun 04 2013 9:32 pm

Weer een fijne Engelandserie. Zo te zien heb je ook nog wel kunnen genieten van je ingekorte vakantie gelukkig. Drie en twee favoriet, maar de rest ook mooie platen. Binnenkort ook weer naar een paar honderd km. hoger :D

ROLANDPHOTO
Clublid
Clublid

Bericht door ROLANDPHOTO » di jun 04 2013 9:59 pm

Mooie plaatjes.
CLUBLID>

BBW
Forumlid
Forumlid

Bericht door BBW » di jun 04 2013 10:12 pm

Schitterende serie, vooral de waterval :!:

Wat triest dat de hond er niet meer is, ik ken dat gevoel ook.
500px: http://500px.com/BerendWijdieks" onclick="window.open(this.href);return false;
Flickr: http://www.flickr.com/photos/78377156@N07/" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebook: http://www.facebook.com/berend.wijdieks" onclick="window.open(this.href);return false;

Kroontje

Bericht door Kroontje » di jun 04 2013 10:18 pm

Mooi om naar te kijken ;)

Kroontje

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » wo jun 05 2013 6:46 am

Mooie platen van een fraai land.

Het is nooit leuk om onder zulke omstandigheden op vakantie te gaan, fotografie is dan een welkome afleiding.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo jun 05 2013 5:41 pm

Bedankt voor alle reacties!
Het fotograferen in combinatie met het Engelse landschap was inderdaad een goede afleiding.

@JBD & Chip54,
Die laatste was een beetje een toevalstreffer. Deze hoek/compositie zag ik toen ik op handen en voeten mijn polarisatiefilter aan het zoeken was wat even daarvoor van 2,5 meter hoog naar beneden was gekletterd. Wonderbaarlijk genoeg nog wel heel, met dank aan de voorjaarsbloemen. :)

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jun 05 2013 7:08 pm

weimaraner schreef:Net een paar weken in het koude Engeland doorgebracht. Waren we er vorig jaar tijdens de natste maand juni sinds 162 jaar, nu hadden we de koudste maand mei in 50 jaar te pakken, maar gelukkig wel een stuk droger dan vorig jaar. Helaas was deze vakantie korter dan gepland omdat onze trouwe viervoeter, die altijd meegaat, kort voor de vakantie ziek werd - we hebben haar een dag na ons geplande vertrek in moeten laten slapen. Uiteindelijk drie dagen later toch maar vertrokken, de vakantiestemming was dan wel totaal weg maar de leegte in huis werd ons al snel te veel. Gelukkig biedt Engeland altijd veel landschappelijk schoon en met een nieuwe camera (D800) in mijn tas die ik door de omstandigheden nog niet gebruikt had was er genoeg afleiding.

Hier een paar kiekjes:

1. Afgesloten golfbreker in een kustplaatsje waarvan de gloriedagen lang voorbij waren (met Lee 10-stops filter en Hard Grad):
Afbeelding

2. St. Nectans Glen waterval:
Afbeelding

3. Trebarwith Strand op een sombere dag, wederom met 10 stops en grijsverloopfilter:
Afbeelding

4. Trebarwith Strand toen het 's avonds opklaarde:
Afbeelding

5. Bluebells of boshyacinten, de bossen rondom ons eerste vakantieverblijf stonden er vol mee:
Afbeelding

6. Het koolzaad stond er prachtig bij. Ben er nog niet uit of ik de flare er uit zal halen of niet.
Afbeelding

7. Een dagje strand in Wales:
Afbeelding

8. Zomaar op de terugweg uit de pub na ons diner - gelukkig sleep ik altijd en overal mijn cameratas mee (vandaar mijn rugproblemen nu :wink: )
Afbeelding

9. Twee plaatjes van het uitzicht vanaf Mount Snowdon in Wales:
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Voorjaarsbloemen en mos op de rotsen aan de kust:
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :)
Het nadeel van het hebben van huisdieren (lees honden) is, dat je ze (als het goed is) weg moet brengen omdat je ze overleeft. Ik ken dit. Vanaf mijn geboorte waren er honden bij ons thuis en ook nu hebben we 3 Drentsche Patrijshonden. Iedere hond die ik weg moest brengen, heeft nog een plaats in mijn hart. Gelukkig gebeurt dit meestal op zeer hoge leeftijd. Mijn vriendin en trainingsmaatje, moest afscheid van haar WeimaranerTyler nemen, terwijl deze nog maar 6,5 jaar oud was. Een dijk van een hond. Zowel qua exterieur als qua jachtlijn. Je bent totaal ontheemd wanneer dit je overkomt. Maar, als je de leeftijd nog hebt, en je wilt opnieuw beginnen met een pup, dan kan ik je garanderen, dat de vertedering en de liefde voor dat nieuwe hondje, veel goed maakt v.w.b. het verdriet over het verlies van de oude hond. Ik hoop dat dit voor jou/jullie ook zo zal zijn.

weimaraner
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door weimaraner » wo jun 05 2013 11:00 pm

Bedankt voor je aardige woorden Joyce. :)
Onze dame was 9 jaar en 8 maanden, redelijk op leeftijd maar zeker niet echt oud voor een weimaraner. Maar we prijzen ons gelukkig dat we eigenlijk een jaar extra gehad hebben nadat ze in mei vorig jaar ook al een keer een agressieve tumor gehad had (die toen wel verwijderd kon worden). En de mooie herinneringen zullen altijd blijven.

jos50
Forumlid
Forumlid

Bericht door jos50 » za jun 08 2013 7:09 pm

Schoonderbeek schreef:Ziet er goed uit, krijg er zin in om naar onze bestemming te gaan een paar honderd km verder, namelijk Schotland. :)
Dan lopen we de kans daartegen te komen
Van zuid naar noord en van west naar oost te beginnen in Newcastle (noord Engeland )
Niet geschoten is altijd mis
Nikon D3100 Nikon 18-55 vr Nikon 55-300 vr
http://www.flickr.com/photos/josrol/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”