macbook overleden.
- pd5wve
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
macbook overleden.
Van de week ging mijn mid 2009 macbook pro 13 inch defect. Moederboard defect. leest geen harddisk meer. Vette pech reparatie kosten zijn rond de 650 euro volgens de icentre. belachelijk hoog bedrag. Dus als iemand nog zo'n moederboard heeft...... Ik hou me aan bevolen.
Nu een nieuwe gekocht wat een geld zeg. nu wel een retina display en ssd schijf ook gelijk naar 15inch. Wat een machine ben erg onder de indruk. gelukkig bij de mediamarkt een actie met 16% korting heb ik hem toch wat goedkoper maar 1900 euro voor een laptop. pfff eigenlijk een beetje overdone. Wat een geld. Maar ben er zeer gelukkig mee.
De pech ging trouwens nog verder. vorige week ernstige lekkage aan de dakkapel. Nu nieuw dakkapel besteld 3800 reparatie kosten tegen 4500 euro voor een compleet nieuw dakkapel is niet moeilijk te beslissen. en gister viel de fiets van de buren tegen mijn auto... wederom 800 euro schade.
Dat was onze laatste 2 weken. gezellig he. Gelukkig nu mooi weer. weer wat leuks in het vooruit zicht.
Mag Zondag voor een carosserie bouwer een shoot doen met modellen en een race auto uit 1937 voor een poster te maken. Dat zijn de leuke dingen.
Nu een nieuwe gekocht wat een geld zeg. nu wel een retina display en ssd schijf ook gelijk naar 15inch. Wat een machine ben erg onder de indruk. gelukkig bij de mediamarkt een actie met 16% korting heb ik hem toch wat goedkoper maar 1900 euro voor een laptop. pfff eigenlijk een beetje overdone. Wat een geld. Maar ben er zeer gelukkig mee.
De pech ging trouwens nog verder. vorige week ernstige lekkage aan de dakkapel. Nu nieuw dakkapel besteld 3800 reparatie kosten tegen 4500 euro voor een compleet nieuw dakkapel is niet moeilijk te beslissen. en gister viel de fiets van de buren tegen mijn auto... wederom 800 euro schade.
Dat was onze laatste 2 weken. gezellig he. Gelukkig nu mooi weer. weer wat leuks in het vooruit zicht.
Mag Zondag voor een carosserie bouwer een shoot doen met modellen en een race auto uit 1937 voor een poster te maken. Dat zijn de leuke dingen.
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
- Florina
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: macbook overleden.
Veel plezier met je nieuwe MAC, het zijn prachtige apparaten, maar inderdaad je schrikt je dood bij de kassa
Hoewel je er dan wel weer veel meer mee kunt dan met een dakkapel, die nog veel duurder is
Hopelijk blijft het komende zomer financieel gezien wat rustiger en kun je lekker foto's maken.

Hoewel je er dan wel weer veel meer mee kunt dan met een dakkapel, die nog veel duurder is

Hopelijk blijft het komende zomer financieel gezien wat rustiger en kun je lekker foto's maken.
http://www.petrazwier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.levenmetflair.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- bjornc
- Forumlid
Pech komt altijd in drievoud he?
Veel plezier met je nieuwe Mac!
Veel plezier met je nieuwe Mac!
- Remon
- Forumlid
snap persoonlijk niet waarom je een mac halen zou 
Maarja, veel plezier met je nieuwe mac, en veel geluk met CPR toepassen op je portomonnee, zal die wel nodig hebben

Maarja, veel plezier met je nieuwe mac, en veel geluk met CPR toepassen op je portomonnee, zal die wel nodig hebben

Gear: Nikon D90 + Grip - Nikon AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G - Nikon AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G - Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - 2x Nikon Speedlight SB-24
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
Mijn foto's kunnen soms apart zijn bewerkt!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Succes met de nieuwe Mac 
Heb zelf ook net een nieuwe MacBook Pro 15" i7 Retina
Het kost inderdaad een hoop, maar dan kun je wel weer even vooruit, mijn oude MacBook Pro houd het ook al dik 4 jaar vol en is nog steeds erg snel (vooral tegenover normale laptops met windows van die tijd).

Heb zelf ook net een nieuwe MacBook Pro 15" i7 Retina

Het kost inderdaad een hoop, maar dan kun je wel weer even vooruit, mijn oude MacBook Pro houd het ook al dik 4 jaar vol en is nog steeds erg snel (vooral tegenover normale laptops met windows van die tijd).
Nikon D800 - Nikkor 24-70 2.8 - Nikkor 105mm 2.8 VR||
Retina rulez!
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
- pd5wve
- Forumlid
- Contacteer:
Ja Persoonlijk snap ik niet waarom men een windhoos machine koopt. Hoewel ik er zelf voor het werk ook 1 moet hebben. Macbook hebben gewoon veel meer performance ten opzichte van windows machines. maar ik wil verder geen spelletje spelen windhoos tegen de apple. Ik begrijp best dat men niet te veel uit willen geven. de mac is gewoon weg veel te duur. maar als het kan waarom niet. ik ben er zeer blij mee. dit vind je niet in een windows machine naar mijn mening.
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Verklaar je nader? Ik leer graag bij.pd5wve schreef:Macbook hebben gewoon veel meer performance ten opzichte van windows machines. maar ik wil verder geen spelletje spelen windhoos tegen de apple. dit vind je niet in een windows machine naar mijn mening.
Wat is dan ook alweer de meerwaarde van een Mac met een i7, 16gb en een snelle SSD, tov een WindHoos machine, draaiend met een i&, 16Gb en een snelle SSD, waar beide machines de meestgebruikte software draaien als LR en CS6?
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Waarschijnlijk gewoon een persoonlijke voorkeur voor het Apple besturingssysteem.
Laten we hier geen Windows versus Apple draadje van maken. Dat soort draadjes hebben we al teveel op dit forum gehad.
We moeten geen appels met peren, of met ramen (windows) vergelijken!
Laten we hier geen Windows versus Apple draadje van maken. Dat soort draadjes hebben we al teveel op dit forum gehad.
We moeten geen appels met peren, of met ramen (windows) vergelijken!
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
- jantom
- Clublid
Het is hierbij weer eens bewezen dat een Macbook ook gewoon kapot kan gaan.
Een Apple-bezitter lijkt vaak zo trots te zijn op zijn keuze... Trots mag men pas zijn als het eigen prestaties betreft...
Nu heb ik wel iets tegen laptops en notebooks in het algemeen - het enige voordeel zit hem in de draagbaarheid. Daar zijn ze dan ook voor gemaakt.. een compromis en niet anders.
pd5wve heeft veel pech maar geeft aan dat het kan dus waarom niet...Zo is het.
Een Apple-bezitter lijkt vaak zo trots te zijn op zijn keuze... Trots mag men pas zijn als het eigen prestaties betreft...
Nu heb ik wel iets tegen laptops en notebooks in het algemeen - het enige voordeel zit hem in de draagbaarheid. Daar zijn ze dan ook voor gemaakt.. een compromis en niet anders.
pd5wve heeft veel pech maar geeft aan dat het kan dus waarom niet...Zo is het.
dat kan dus ook prima op een laptopjantom schreef:
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Als je geluk hebt heeft je buurman een goede verzekering en valt die schade goed op te lossen, wellicht nog andere plekjes bij laten werken
.
Is je daklekkage ook geen verzekeringskwestie?
MacBook of niet als Mod een kleine waarschuwing voor de genen die een al oude Mac-Windows discussie willen te gaan voeren.
Je hebt in ieder geval de centen om dit te kunnen handelen. Een beetje uitgeven schijnt ook goede zijn voor de economie. ( zegt iemand die net een nieuwe tweedehands auto gekocht heeft
)

Is je daklekkage ook geen verzekeringskwestie?
MacBook of niet als Mod een kleine waarschuwing voor de genen die een al oude Mac-Windows discussie willen te gaan voeren.
Je hebt in ieder geval de centen om dit te kunnen handelen. Een beetje uitgeven schijnt ook goede zijn voor de economie. ( zegt iemand die net een nieuwe tweedehands auto gekocht heeft

- jantom
- Clublid
@Tien
Dat kan (op een laptop). Maar ik vind (persoonlijke zaak) dat een laptop een gruwel is om mee te werken. Ik zal nooit vriend worden met het keyboard. Een gewoon keyboard is al bedenkelijk qua ergonomie...maar de stand van de toetsen is al beter en ik kan er zoveel gemakkelijker mee typen.
Ik vind het al bijzonder dat ik ooit toch een laptop heb aangeschaft maar dat ding zal niet verslijten.
Dat kan (op een laptop). Maar ik vind (persoonlijke zaak) dat een laptop een gruwel is om mee te werken. Ik zal nooit vriend worden met het keyboard. Een gewoon keyboard is al bedenkelijk qua ergonomie...maar de stand van de toetsen is al beter en ik kan er zoveel gemakkelijker mee typen.
Ik vind het al bijzonder dat ik ooit toch een laptop heb aangeschaft maar dat ding zal niet verslijten.
ik snap je heel goed hoor (ik kom nog uit de IBM tijd met bakeliet toetsenbord waar ik verbeten het capslock-knopje en de rechter shift-toets uitwipte omdat ik die per ongeluk steeds indrukte) maar ik moet toch nu na jaren eerlijk toegeven dat ergonomisch voor mij op de bank (in goede zithouding) met een laptop (macbook, al was het maar vanwege touchpad, RETINA, accu-duur van 7 uur en nooit hangende toetsjes op het verlichte toetsenbord) de beste optie is. Je hebt op deze manier een relatief groot scherm en als ik op de goede manier blijf zitten, is het voor arm, hand, schouder en rug de beste optie, ook bij het schrijven van redactionele stukken.
Voor buro-zit-dagen gelden weer andere voorwaarden.... Daar zou ik niet lang met een laptop willen werken. En bij fotobewerking ben ik er nog niet uit.
Maar zoals je al aangaf: het zit hem niet in het materiaal, maar wat je ermee doet (en omdat dit draadje al lang ontspoord is en we geen discussie mogen voeren over MAC of WIN kan ik je melden dat deze opmerking voor mijn vrouw aanleiding was om me weer eens naar de sportschool te sturen ipv met de laptop op de bank te zitten......)
Voor buro-zit-dagen gelden weer andere voorwaarden.... Daar zou ik niet lang met een laptop willen werken. En bij fotobewerking ben ik er nog niet uit.
Maar zoals je al aangaf: het zit hem niet in het materiaal, maar wat je ermee doet (en omdat dit draadje al lang ontspoord is en we geen discussie mogen voeren over MAC of WIN kan ik je melden dat deze opmerking voor mijn vrouw aanleiding was om me weer eens naar de sportschool te sturen ipv met de laptop op de bank te zitten......)
- jantom
- Clublid
@Tien
Een tien voor je vrouw.. en dank voor je reactie.
Één ding wil ik nog kwijt: ik vind computeren met mijn hoofd rechtop het minst inspannend. Als jij je laptop op schoot hebt (zoals zovelen doen) dan zullen je nekspieren toch wel veel werk hebben en dat kan best wel eens eindigen in het ontstaan van chronische spierspanning. Ik heb daar in ieder geval veel last van gekregen (echter niet veroorzaakt door het gebruik van een laptop).
Groet, Jan
Een tien voor je vrouw.. en dank voor je reactie.
Één ding wil ik nog kwijt: ik vind computeren met mijn hoofd rechtop het minst inspannend. Als jij je laptop op schoot hebt (zoals zovelen doen) dan zullen je nekspieren toch wel veel werk hebben en dat kan best wel eens eindigen in het ontstaan van chronische spierspanning. Ik heb daar in ieder geval veel last van gekregen (echter niet veroorzaakt door het gebruik van een laptop).
Groet, Jan