Zenitar 16 mm F2.8 Fisheye

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt
Plaats reactie
staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Zenitar 16 mm F2.8 Fisheye

Bericht door staal571 » do jun 06 2013 11:08 am

Vandaag stond de postbode aan de deur met een pakje met daarin mijn in Moskou bestelde Zenitar 16 mm F2.8 Fisheye objectief.

Het is in een luchtkussen enveloppe verpakt met een touwtje erom heen en daarin een kartonnen doosje dat er uitziet anno 1960 met het objectief en nog een doosje met daarin de 3 extra filters voor Zwart /Wit fotografie

Na het uitpakken zat daar dus mijn bestelde objectief in en ik moet zeggen het ziet er goed uit en is voor de grote behoorlijk zwaar, natuurlijk meteen even op de D600 gezet en binnen in huis even enkele test opnames gemaakt.
Na wat ik gelezen had op het internet was ik op het ergste voorbereid, want ik las berichten over het niet scherp kunnen stellen of het niet kunnen scherpstellen op ""infinity"".en mensen die het objectief zelf moesten afstellen, maar niets van dat alles het werkt allemaal naar behoren.

Ik heb uiteraard zoals het hoort ""meteen de gebruiksaanwijzing even gelezen helaas alleen in het Russisch"" :lol: :lol: , daar heb je dus niks aan want dat is zelfs niet te vertalen.

En gelukkig voor mij was de douane soepel want ik hoefde geen invoerrechten en BTW te betalen, misschien omdat op het groene douane briefje een waarde stond van $30,-- , ik had zelf gerekend op een bedrag van rond de € 50.-- - € 60.-- aan inklaringskosten en BTW

Gr Peter

ps foto's volgen
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Zenitar 16 mm F2.8 Fisheye

Bericht door Genster » do jun 06 2013 12:00 pm

Soms zit het mee Peter :D
Veel plezier ermee!

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Zenitar 16 mm F2.8 Fisheye

Bericht door staal571 » do jun 06 2013 12:21 pm

Genster schreef:Soms zit het mee Peter :D
Veel plezier ermee!
Ach dan heb ik ook een keer geluk.

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

Plaats reactie

Terug naar “Overig objectieven”