Durf het bijna niet te vragen..alternatief voor 18-55 kit
Durf het bijna niet te vragen..alternatief voor 18-55 kit
Hoi..ik zal vast een vraag stellen die al 1000x gesteld is, maar ik zoek dagen en dagen en verzand steeds meer...en zie dat ik een erg dure smaak heb. Dus laten we die even aan banden leggen...en daarnaast zie ik dan met zoeken weer andere dat ik denk, waar moet ik kaderen?
nieuwe of een goede 2ehands maakt mij niet uit, heb een richtlijn nodig.
Ik zoek een (wijder) alternatief voor mijn kitlens 18-55. Uiteraard wil ik het onderste uit de kan voor weinig. Liefst niet handmatige lens, heb d3000 en d3200 waar hij op zou moeten (als ik t allemaal juist heb moet hij dus ingebouwde motor hebben, corrigeer me gerust)
Ik zie een 18-70, een 18-105, 16-85 en -ieks die prijs- 12-24...(appels en peren?) echt een redelijke foto kan ik schieten, maar als het op dit soort zaken aankomt ben je me kwijt...schaam schaam
Help me?
Groet een wijdlopig iemand in woord en zoek
nieuwe of een goede 2ehands maakt mij niet uit, heb een richtlijn nodig.
Ik zoek een (wijder) alternatief voor mijn kitlens 18-55. Uiteraard wil ik het onderste uit de kan voor weinig. Liefst niet handmatige lens, heb d3000 en d3200 waar hij op zou moeten (als ik t allemaal juist heb moet hij dus ingebouwde motor hebben, corrigeer me gerust)
Ik zie een 18-70, een 18-105, 16-85 en -ieks die prijs- 12-24...(appels en peren?) echt een redelijke foto kan ik schieten, maar als het op dit soort zaken aankomt ben je me kwijt...schaam schaam
Help me?
Groet een wijdlopig iemand in woord en zoek
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Durf het bijna niet te vragen..alternatief voor 18-55 ki
Inderdaad een vraag die meerdere keren voorbij komt. Maar dat geeft niets.
Je zult eerst iets meer moeten vertellen wat wil je met het nieuwe objectief, welk bereik, wat is het budget, moet het lichtsterk zijn?
Voor wat betreft het bereik daarvoor heeft Nikon op haar site een handige objectieven simulator. Daar krijg je een beetje een indruk wat het bereik is wat je zoekt. http://www.nikon.nl/nl_NL/learn_explore/simulator.page?
En inderdaad jij hebt een objectief met ingebouwde scherpstelmotor nodig.
Voor wat betreft gebruikte objectieven die worden hier op het forum ook aangeboden maar kijk ook eens bij Nikon Service Point http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 41afbb9196
En voor wat betreft appels/peren. Kwaliteit heeft zijn prijs
Je zult eerst iets meer moeten vertellen wat wil je met het nieuwe objectief, welk bereik, wat is het budget, moet het lichtsterk zijn?
Voor wat betreft het bereik daarvoor heeft Nikon op haar site een handige objectieven simulator. Daar krijg je een beetje een indruk wat het bereik is wat je zoekt. http://www.nikon.nl/nl_NL/learn_explore/simulator.page?
En inderdaad jij hebt een objectief met ingebouwde scherpstelmotor nodig.
Voor wat betreft gebruikte objectieven die worden hier op het forum ook aangeboden maar kijk ook eens bij Nikon Service Point http://www.nikonservice.nl/shop/index.p ... 41afbb9196
En voor wat betreft appels/peren. Kwaliteit heeft zijn prijs
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Tnx voor je snelle reactie...laten we zeggen dat een 12-24 niet bepaald in de richting zit..
Richtprijs tot 400 euro. Lees bijvoorbeeld ook dat sommige andere merken beter uit testen komen, wat voor mij nog breder maakt.
Ik zoek groothoek tot supergroothoek. Zie dan een mooie,maar lees alweer snel over vertekening (ja echt onderste uit de kan.......,)
Lichtsterk is altijd fijn, ik merk bijv hoeveel dit kan schelen toen ik de 50/1.8 kocht, shocking! Maar merk zoiezo dat er al verschil tussen de 3000 en de 3200 zit..
Dus...goede (grote) groothoek
Tot 400 euro
O ja geen vast brandpunt...
Bereik..ja weet je, de 18-55 is an sich goed, maar wil net wat meer eruit kunnen halen..zo zie ik dus fotos van de 12-24 dat ik denk ja ('maar dat geld heb ik echt niet)
Maar ga zeker ook even naar je links kijken, tnx..vooral die simulator kende k nog niet!!!
Richtprijs tot 400 euro. Lees bijvoorbeeld ook dat sommige andere merken beter uit testen komen, wat voor mij nog breder maakt.
Ik zoek groothoek tot supergroothoek. Zie dan een mooie,maar lees alweer snel over vertekening (ja echt onderste uit de kan.......,)
Lichtsterk is altijd fijn, ik merk bijv hoeveel dit kan schelen toen ik de 50/1.8 kocht, shocking! Maar merk zoiezo dat er al verschil tussen de 3000 en de 3200 zit..
Dus...goede (grote) groothoek
Tot 400 euro
O ja geen vast brandpunt...
Bereik..ja weet je, de 18-55 is an sich goed, maar wil net wat meer eruit kunnen halen..zo zie ik dus fotos van de 12-24 dat ik denk ja ('maar dat geld heb ik echt niet)
Maar ga zeker ook even naar je links kijken, tnx..vooral die simulator kende k nog niet!!!
- Cookie1397
- Clublid
Tja een (super) groothoekzoom voor € 400 Dat wordt dus geen nikon. Kijk eens naar de sigma 10-20 f4.5-5.6 verkrijgbaar rond de € 400
Nikon Z Z & de maskers
- Kees H
- Clublid
Kijk eens naar de merken Tamron, Sigma en Tokina
deze hebben ook goede groothoekzoomobjectieven.
Met je budget zou je deze 2ehands moeten kunnen krijgen,
over deze merken hier zeker wat van terug te vinden in deze sectie groothoekzoom aangezien de vraag vaak gesteld word
vertekening kun je vaak eenvoudig corrigeren met een fotobewerkingsprogramma.
succes met je speurtocht
deze hebben ook goede groothoekzoomobjectieven.
Met je budget zou je deze 2ehands moeten kunnen krijgen,
over deze merken hier zeker wat van terug te vinden in deze sectie groothoekzoom aangezien de vraag vaak gesteld word
vertekening kun je vaak eenvoudig corrigeren met een fotobewerkingsprogramma.
succes met je speurtocht

Met vriendelijke groet,
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
- Yaron
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als je een beetje geduld en misschien ook een klein beetje extra budget hebt, dan kun je 2e hands een sigma 10-20 (groothoek) en tamron 17-50 (continu lichtsterk) voor €400-500 wel vinden. Ik ben in ieder geval erg tevreden met deze set.
Mzzl
Yaron
Mzzl
Yaron
D3000, een flitser, steeds meer objectieven en een te kleine fototas
http://www.yarondaniel.wordpress.com
http://www.yarondaniel.wordpress.com
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
De tip die Ed je geeft van de Sigma HSM 10-20 f4.5-5.6 dat is een hele mooie die ook veel gebruikt wordt aangeboden en die ook zeer goed staat aangeschreven door de gebruikers. Ik heb dit objectief enkele maanden geleden gebruikt overgenomen incl. UV filter voor €185,= en nagenoeg nooit gebruikt. Maar de reden van deze prijs was mazzeltje voor mij (eigenlijk voelde ik me na het aanhoren van het verhaal wel een beetje bezwaard
). Een gemiddelde MP prijs is € 250,=.
Wanneer je een Sigma objectief koopt moet er HSM in de type aanduiding staan i.v.m. de scherpstelmotor.

Wanneer je een Sigma objectief koopt moet er HSM in de type aanduiding staan i.v.m. de scherpstelmotor.
Jan
- DannySan
- Clublid
Ik heb de Sigma 18-50 f/2,8 en ben ik zeer content mee. Ik werk niet met groot hoeken maar de 10-20 van Sigma wel eens op mijn body gehad: prima objectief!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat is natuurlijk alleen niet wat de TS zoekt. Die wil een groothoekiger objectief.DannySan schreef:Ik heb de Sigma 18-50 f/2,8 en ben ik zeer content mee. Ik werk niet met groot hoeken maar de 10-20 van Sigma wel eens op mijn body gehad: prima objectief!
De 10 - 20 waar Danny naar verwijst is toch groothoekiger?
Sorry, soms kunnen mensen niet goed lezenremoss schreef:De 10 - 20 waar Danny naar verwijst is toch groothoekiger?

- MauritsD
- Clublid
Hoi Maaike,
Zowel de Nikon 10-24 als de 12-24 kun je met geduld en een beetje mazzel WEL voor rond de 450 euro tweedehands krijgen.
Zowel de Nikon 10-24 als de 12-24 kun je met geduld en een beetje mazzel WEL voor rond de 450 euro tweedehands krijgen.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !