24 uren van le Mans: 21 tm 23 juni

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
Gesloten
Michele
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

24 uren van le Mans: 21 tm 23 juni

Bericht door Michele » do jun 13 2013 1:13 pm

T is even rijden, maar als je het zware werk wilt zien op racerijgebied zijn de 24 uren van Le Mans een geweldige mogelijkheid je fotospieren te rekken. Zorg dat je donderdag al aanwezig bent zodat je de trainingen zonder toeslag kunt fotograferen vanaf de tribunes en op vrijdag de pitwalk kunt doen = dichtbij de auto's in de pitboxen komen.
Mooie fotopunten voor publiek:
Ford chicane (vanaf de tribune kijk je over de hekken heen, let op; op ZA en ZO toeslagkaartje noodzakelijk!):
Afbeelding

Dunlop chicane (idem),

Esses (vanaf de bult aan de buitenkant goed zicht op baangedeelte van Dunlop-boog tot aan uitsturen Tertre Rouge):
Afbeelding
Afbeelding

Verder uiteraard de campings en parkings.
Choose life, drive Maserati!
www.cars-at-speed.com

BBR
Forumlid
Forumlid

Re: 24 uren van le Mans: 21 tm 23 juni

Bericht door BBR » do jun 13 2013 1:37 pm

Gaaf! Lang geleden dat ik daar ben geweest. Geloof dat het in '92 was. Helaas al andere plannen voor dat weekend maar ga me bij Defqon ook wel vermaken.
Live Life

arjan916
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: 24 uren van le Mans: 21 tm 23 juni

Bericht door arjan916 » do jun 13 2013 7:09 pm

Absolute aanrader, niet alleen de race maar ook / vooral alles er omheen; de sfeer op het circuit, de campings, in de stad.
Een hele invasie aan Engelsen, Denen en Nederlanders, en als het weer meezit (lijkt het wel op) dan is t lastig om een plekje te vinden waar de BBQ niet aanstaat.
Zelf ga ik er nu voor het 11e achtereenvolgende jaar heen en heb heel veel spijt dat ik daar niet begin jaren 90 mee ben begonnen :frown:
Afgelopen weekend ben ik al heen en weer geweest voor de testdag, en komend weekend vertrek ik om er 9 dagen rond te hangen, zin in.
K ben nu m'n plaatjes van de testdag aan t uitpluizen, en zal wat van op mn website zetten om een idee te krijgen.
Voor alle twijfelaars; trek jezelf en anderen over de streep, gewoon gaan, de thuisblijvers hebben namelijk nooit gelijk :wink:

PS
een goede campingplek op het circuitterrein kun je nu wel vergeten, maar er zijn volop veldjes in de buurt waar je bij locale mensen mag staan met een tentje en BBQ.

Heel veel handige tips voor zowel beginnelingen als gevorderden kun je hier vinden:
http://www.clubarnage.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Veel plezier.
Alles voor de foto.

http://www.arjan916.nl

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”