Aangezien ik meestal autosport evenementen fotografeer is dit voor mij geen dagelijkse kost. Alle opbouwende kritiek is dus van harte welkom.
1)

2)

3)

4)

5)

Remco, bedankt voor de opbouwende kritiek en verbeterpunten.Remco v/d Sanden schreef:Mooie poes, heb zelf al sinds vele jaren een Ragdoll, lekker arrogant zullen we maar zeggen
Foto 1 springt er wat mij betreft bovenuit. Het mooie contrast tussen de kleurige poes, en de grijzige bank spreekt me erg aan. Jammer dat de oogjes op half elf hangen, maar ik snap dat die niet altijd doen wat je wenst. Hoewel ik geen tegenstander ben van frames etc. om foto's, is het jammer dat je frame net de pootjes doorkruist hier.
Foto 2 en 3 ogen mij een tikje te hard ingeflitst. Wat meer omgevingslicht had gemogen. Helaas kan ik je exif niet zien om te kijken wat je waardes waren.
Foto 4 vind ik eigenlijk wel een leuke pose. Lekker kleurrijk tov de bloemen. Hier had de poes net ietsje meer licht/helderheid op de vacht mogen hebben, die blijft net wat achter waardoor het wat somberder oogt.
Foto 5 eveneens eel leuke plaat, ietsje krap gekaderd, maar een herkenbaar beeld. Tikje donker links, maar verders prima voor mijn smaak
Al met al heb je een mooi fotomodel met veel potentie en een leuke serie.
Hey Dannysan, ook jij bedankt voor de tips en adviezen.DannySan schreef:Hoi MMo,
leuk te zien van een stel Main Coons! Wij hebben hier 2 Noorse Boskat dames rondwandelen, ook van de 'kleine katjes' :mrgreen:
Leuk dat je van je 'gebaande pad' afstapt, en ons wat kattenfoto's laat zien.
Ik zal proberen mijn 'commentaar' zo goed mogelijk neer te zetten (doe ik niet zo heel vaak haha).
Allereerst vind ik dat je in het 'beoordelingen' hoekje altijd je foto's mooi groot en met exif zou 'moeten' plaatsen; dat maakt vaak het beoordelen makkelijker (settings even opzoeken).
Foto 1: mooie sterke plaat van Flame, en door het grote diafragma lekkere onscherpte. Door het standpunt komt 'ie nóg groter over.
Inderdaad 'jammer' van dat kader dat het pootje net 'raakt'.
Foto 2: door de flits en de positie van de kat vind ik deze plaat wat minder (tenminste, er 'lijkt geflitst te zijn)
Foto 3: waarom is deze een stuk kleiner? (gewoon nieuwsgierigheid)
Foto 4: inderdaad mooi kleurrijk, maar ik heb het idee dat de scherpte niet op het zichtbare oog ligt?
Foto 5: Leuke plaat als afsluiter, maar - net als de vorige 2 - wat krap gekaderd.
Poezen/katten; altijd leuke objecten om vast te leggen maar ze werken altijd zo lekker mee (soms).