Flame (Maine Coon)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
MMo

Flame (Maine Coon)

Bericht door MMo » za jun 15 2013 8:11 pm

Sinds begin dit jaar zijn wij de trotse eigenaren van een mooie Maine Coon kater met de naam Flame. Hij is inmiddels al 8 maanden oud en onderstaand een selectie van enkele foto's.
Aangezien ik meestal autosport evenementen fotografeer is dit voor mij geen dagelijkse kost. Alle opbouwende kritiek is dus van harte welkom. :D En veel kijkplezier!

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding

3)
Afbeelding

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Flame (Maine Coon)

Bericht door Remco v/d Sanden » ma jun 17 2013 9:15 pm

Mooie poes, heb zelf al sinds vele jaren een Ragdoll, lekker arrogant zullen we maar zeggen ;)

Foto 1 springt er wat mij betreft bovenuit. Het mooie contrast tussen de kleurige poes, en de grijzige bank spreekt me erg aan. Jammer dat de oogjes op half elf hangen, maar ik snap dat die niet altijd doen wat je wenst. Hoewel ik geen tegenstander ben van frames etc. om foto's, is het jammer dat je frame net de pootjes doorkruist hier.
Foto 2 en 3 ogen mij een tikje te hard ingeflitst. Wat meer omgevingslicht had gemogen. Helaas kan ik je exif niet zien om te kijken wat je waardes waren.
Foto 4 vind ik eigenlijk wel een leuke pose. Lekker kleurrijk tov de bloemen. Hier had de poes net ietsje meer licht/helderheid op de vacht mogen hebben, die blijft net wat achter waardoor het wat somberder oogt.
Foto 5 eveneens eel leuke plaat, ietsje krap gekaderd, maar een herkenbaar beeld. Tikje donker links, maar verders prima voor mijn smaak :)

Al met al heb je een mooi fotomodel met veel potentie en een leuke serie.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » ma jun 17 2013 9:30 pm

Hoi MMo,

leuk te zien van een stel Main Coons! Wij hebben hier 2 Noorse Boskat dames rondwandelen, ook van de 'kleine katjes' :mrgreen:
Leuk dat je van je 'gebaande pad' afstapt, en ons wat kattenfoto's laat zien.

Ik zal proberen mijn 'commentaar' zo goed mogelijk neer te zetten (doe ik niet zo heel vaak haha).

Allereerst vind ik dat je in het 'beoordelingen' hoekje altijd je foto's mooi groot en met exif zou 'moeten' plaatsen; dat maakt vaak het beoordelen makkelijker (settings even opzoeken).

Foto 1: mooie sterke plaat van Flame, en door het grote diafragma lekkere onscherpte. Door het standpunt komt 'ie nóg groter over.
Inderdaad 'jammer' van dat kader dat het pootje net 'raakt'.

Foto 2: door de flits en de positie van de kat vind ik deze plaat wat minder (tenminste, er 'lijkt geflitst te zijn)

Foto 3: waarom is deze een stuk kleiner? (gewoon nieuwsgierigheid)

Foto 4: inderdaad mooi kleurrijk, maar ik heb het idee dat de scherpte niet op het zichtbare oog ligt?

Foto 5: Leuke plaat als afsluiter, maar - net als de vorige 2 - wat krap gekaderd.

Poezen/katten; altijd leuke objecten om vast te leggen maar ze werken altijd zo lekker mee (soms).
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

MMo

Bericht door MMo » ma jun 17 2013 10:49 pm

Remco v/d Sanden schreef:Mooie poes, heb zelf al sinds vele jaren een Ragdoll, lekker arrogant zullen we maar zeggen ;)

Foto 1 springt er wat mij betreft bovenuit. Het mooie contrast tussen de kleurige poes, en de grijzige bank spreekt me erg aan. Jammer dat de oogjes op half elf hangen, maar ik snap dat die niet altijd doen wat je wenst. Hoewel ik geen tegenstander ben van frames etc. om foto's, is het jammer dat je frame net de pootjes doorkruist hier.
Foto 2 en 3 ogen mij een tikje te hard ingeflitst. Wat meer omgevingslicht had gemogen. Helaas kan ik je exif niet zien om te kijken wat je waardes waren.
Foto 4 vind ik eigenlijk wel een leuke pose. Lekker kleurrijk tov de bloemen. Hier had de poes net ietsje meer licht/helderheid op de vacht mogen hebben, die blijft net wat achter waardoor het wat somberder oogt.
Foto 5 eveneens eel leuke plaat, ietsje krap gekaderd, maar een herkenbaar beeld. Tikje donker links, maar verders prima voor mijn smaak :)

Al met al heb je een mooi fotomodel met veel potentie en een leuke serie.
Remco, bedankt voor de opbouwende kritiek en verbeterpunten.
Foto 1, het kader gebruik ik omdat er nogal wat "gepikt" wordt, normaal zou ik het niet gebruiken, maar op NCN wel. (zie ook mijn andere foto's, vroeger zelfs een watermerk)
Ogen hadden inderdaad wat meer open gemogen.
Foto 2 en 3, eens had iets minder gemogen, ben zelf niet zo'n flits expert, maar ik zal er in de toekomst aan denken.
Foto 4, is in de tuin, zonder hulpmiddelen en flits, zonnestralen kwamen door een boom, dus ik had niet veel keuze! De rechterkant is daardoor iets minder helder.
Foto 5, krap is het zeker, maar zo af en toe vind ik het wel wat hebben.

Nogmaals dank voor de reactie, daar kan ik zeker mee verder.

MMo

Bericht door MMo » ma jun 17 2013 11:01 pm

DannySan schreef:Hoi MMo,

leuk te zien van een stel Main Coons! Wij hebben hier 2 Noorse Boskat dames rondwandelen, ook van de 'kleine katjes' :mrgreen:
Leuk dat je van je 'gebaande pad' afstapt, en ons wat kattenfoto's laat zien.

Ik zal proberen mijn 'commentaar' zo goed mogelijk neer te zetten (doe ik niet zo heel vaak haha).

Allereerst vind ik dat je in het 'beoordelingen' hoekje altijd je foto's mooi groot en met exif zou 'moeten' plaatsen; dat maakt vaak het beoordelen makkelijker (settings even opzoeken).

Foto 1: mooie sterke plaat van Flame, en door het grote diafragma lekkere onscherpte. Door het standpunt komt 'ie nóg groter over.
Inderdaad 'jammer' van dat kader dat het pootje net 'raakt'.

Foto 2: door de flits en de positie van de kat vind ik deze plaat wat minder (tenminste, er 'lijkt geflitst te zijn)

Foto 3: waarom is deze een stuk kleiner? (gewoon nieuwsgierigheid)

Foto 4: inderdaad mooi kleurrijk, maar ik heb het idee dat de scherpte niet op het zichtbare oog ligt?

Foto 5: Leuke plaat als afsluiter, maar - net als de vorige 2 - wat krap gekaderd.

Poezen/katten; altijd leuke objecten om vast te leggen maar ze werken altijd zo lekker mee (soms).
Hey Dannysan, ook jij bedankt voor de tips en adviezen.
Foto 1, klopt, maar ik gebruik het tegen het pikken van foto's, zie ook mijn vorige reactie bij Remco.
Foto 2, klopt is geflitst, had iets minder gemogen, volgende keer mijn sluitertijd wat opschroeven, of een stop onderbelichten?
Foto 3, komt door mijn onhandigheid, ik heb een 27 inch MAC maar via Picasa krijg ik de foto's niet op NCN. Dat doe ik vanaf mijn laptop en dan kan je portret hooguit op dit formaat er in zetten.
Landscape lukt 900x600 pix net wel? Dus alle portret foto's zijn daarom kleiner, lukt mij niet via de MAC?
Foto 4, Heb de scherpte nog even nagekeken en die ligt toch op het zichtbare oog, bij het grootformaat kan je het duidelijker zien.
Foto 5, inderdaad wat krap, maar dat vind ik af en toe wel wat hebben, blijft erg persoonlijk.

Boskat is zeker ook geen kleintje, hebben wij ook nog aan gedacht, uiteindelijk is het toch een maine coon geworden.

Bedankt nogmaals voor de adviezen en commentaren, ik kan daar wel wat mee.

Reest
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Reest » ma jun 17 2013 11:18 pm

Leuke foto's van een prachtige kat.
Doet me aan onze Rock denken.
Groet
Rinus

PS wij hebben 5 (vijf) van deze jongens :x