1. Watersnuffel

2. Viervlek

Hallo Pacha,pacha schreef:Helemaal mijn ding, van dit soort foto's geniet ik eindeloos.
De zachte harmoniërende kleuren van de achtergrond kunnen me bekoren.
Erg mooi in beeld gebracht.
Je hebt ook oog voor de gedragingen van je onderwerp,
Libellen komen inderdaad vaak terug naar dezelfde uitkijkpost, hetgeen het makkelijker maakt om de goeie positie te kiezen, en eventueel de camera instellingen aan te passen.
Bedankt voor de opmerking, Rob!Jester schreef:Geen viervlek, maar een zevenvlek! Geintje, prachtige foto's, qua kleur en scherpte! Eén vraagje: is een watersnuffel een soort juffer, of is dit een aparte soort? Ik zou dit - leek als ik ben - uitschelden voor libel... Door dit forum inmiddels iets wijzer geworden, maar kennelijk nog niet genoeg...
Rob
Dank je, Johan!nahoj schreef:Erg mooie foto's zijn dit
Ook ik kan hier ontzettend van genieten.
Hallo Henk,henkm schreef:Het is lekker druk in die tuin van jou Peter. Fraaie foto's heb je gemaakt, ook van die ree.
Leuk dat je ze in de tuin hebt zitten, nette platen zo.peterlon schreef:Bij een rondje door de tuin. Het wemelt momenteel van de Watersnuffels. De Viervlek is ook actief. Deze keert steeds naar dezelfde stengel weer terug.
Eerste is een juffer en de 2e een libel, juffers zijn ook een stuk kleiner als libellen.Jester schreef:Yeeha! Had ik het dus toch goed! Zie nou dat dit een zeer leerzaam forum is...![]()
Bedankt voor je uitleg, trouwens. Groeten,
Rob
Edit: nee, dan is dit toch juist een juffer, of begint mijn verdoving uit te werken?
Niet vragen... Kaakchirurg, vanmiddag. Ja, was niet grappig![]()
Rob