Vocht in lenzen.
Vocht in lenzen.
Afgelopen weekend heb ik op een rommelmarkt een nikon 35 - 70, 2.8 voor een prikkie gekocht. Camera niet mee, de lens niet kunnen testen, maar wel gekeken of ie niet rammeld, krassen, tegen de zon diafragma gedraaid etc. Leek toen niets aan de hand te zijn, ja een beetje stoffig en vettig.
Eenmaal thuisgekomen, lens schoongemaakt, uitproberen... en ik heb nou toch m'n twijfels of het alleen maar stof is wat er op, of in de lens zit. Wanneer je tegen het licht in fotografeert krijg je een lichte, doffe waas op de uitgelichte plekken. Kan het ook vocht zijn? En zo ja kan ik dat schoon laten maken? Of is kwestie van jammer maar helaas?
Eenmaal thuisgekomen, lens schoongemaakt, uitproberen... en ik heb nou toch m'n twijfels of het alleen maar stof is wat er op, of in de lens zit. Wanneer je tegen het licht in fotografeert krijg je een lichte, doffe waas op de uitgelichte plekken. Kan het ook vocht zijn? En zo ja kan ik dat schoon laten maken? Of is kwestie van jammer maar helaas?
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Je hebt een dijk van een objectief gekocht. Schoonmaken heeft zin tot een totaal bedrag van ongeveer 300 euri, mocht je dat ding voor een rommelmarkt prijs hebben kunnen aanschaffen. Voor het genoemde bedrag kun je ongeveer ook een goed exemplaar kopen.
Ga er mee naar NSP in Beverwijk of naar iemand in je buurt.
Hans Braakhuis schreef:Je hebt een dijk van een objectief gekocht. Schoonmaken heeft zin tot een totaal bedrag van ongeveer 300 euri, mocht je dat ding voor een rommelmarkt prijs hebben kunnen aanschaffen. Voor het genoemde bedrag kun je ongeveer ook een goed exemplaar kopen.
Ik heb er samen met een fisheye-opschroef-lens 65 euro voor betaald. De beste man had ook nog een 'om de hoek' opzetstuk liggen. Er zal vast een naam voor zijn; iig een opschroefstuk, met 2 spiegels haaks op elkaar, zodat je naar links of rechts fotografeert terwijl je lens recht uit gaat. *hoop dat het duidelijk is*
Wat is NSP? Een winkel? Bij Beverwijk denk ik eigenlijk meteen aan de Bazar.
Een 'normale' fotozaak, kan die ook een lens schoonmaken?
Ik kan in ieder geval eerst wel even kijken wat een fohn uithaalt.
Bedankt alvast

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
lens schoonmaken
Hallo Hanneke,
Dat is Nikon Service Point in Beverwijk.
Maar je kan ook naar van Maanen gaan ik dacht in Zoetermeer.
Die maakt van te voren een prijs met je af en weet je waar je aan toe bent.
Niet dat NSP slecht is in tegendeel, maar die gasten hebben het razend druk en ik ben bang dat je de lens wel een aantal weken zal moeten missen.
Groetjes George
Dat is Nikon Service Point in Beverwijk.
Maar je kan ook naar van Maanen gaan ik dacht in Zoetermeer.
Die maakt van te voren een prijs met je af en weet je waar je aan toe bent.
Niet dat NSP slecht is in tegendeel, maar die gasten hebben het razend druk en ik ben bang dat je de lens wel een aantal weken zal moeten missen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken