D7000 Battery Grip batterijen werken niet
D7000 Battery Grip batterijen werken niet
Ik heb een (merkloze) MD-B11 battery grip voor mijn Nikon D7000. Ik gebruik hem met 6 NiMH batterijen. Ik heb de grip een tijd geleden gekocht en nauwelijks gebruikt. Toen ik hem testte destijds werkte hij perfect, zowel met AAA-batterijen als met de Nikon batterij. Morgen ga ik op vakantie en dan neem ik de grip mee. Als ik de grip aansluit, geeft de camera aan dat de batterij op is, en niks werkt. Als ik een Nikon batterij in de camera stop en daarna de grip aansluit, werken alle knoppen op de grip wel. De batterij-info in het menu geeft de Nikon batterij aan en bij de batterijen in de grip staat niks. Als ik een Nikon batterij in de grip stop, werkt het ook niet.
Blijkbaar is er ergens iets mis met de stroomtoevoer vanuit de grip. Ik heb me suf gezocht op internet, maar nergens kwam ik een soortgelijk probleem tegen. Ik vrees dat er niks aan te doen is, maar als iemand nog iets weet hoor ik heel graag!
- In het menu van de camera heb ik ingesteld dat er NiMH batterijen in de grip zitten.
- De grip staat ingesteld op de L-knop, wat dat precies betekent, weet ik niet, maar volgens de handleiding van de grip moet dat.
- De grip geeft ook geen stroom als ik een Nikon batterij in de grip stop, dus het ligt niet aan de batterijen.
Alvast bedankt,
Jelte
Blijkbaar is er ergens iets mis met de stroomtoevoer vanuit de grip. Ik heb me suf gezocht op internet, maar nergens kwam ik een soortgelijk probleem tegen. Ik vrees dat er niks aan te doen is, maar als iemand nog iets weet hoor ik heel graag!
- In het menu van de camera heb ik ingesteld dat er NiMH batterijen in de grip zitten.
- De grip staat ingesteld op de L-knop, wat dat precies betekent, weet ik niet, maar volgens de handleiding van de grip moet dat.
- De grip geeft ook geen stroom als ik een Nikon batterij in de grip stop, dus het ligt niet aan de batterijen.
Alvast bedankt,
Jelte
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D7000 Battery Grip batterijen werken niet
Beste Jette,
Dat is lastig, maar hoe denk je dat de lezers op dit forum op zaterdagavond hulp kunnen bieden op iets waarvan we niet eens een plaatje of type-aanduiding weten?
Groeten, Gijs
Dat is lastig, maar hoe denk je dat de lezers op dit forum op zaterdagavond hulp kunnen bieden op iets waarvan we niet eens een plaatje of type-aanduiding weten?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hoi Gijs,
Ik heb zoveel mogelijk informatie gegeven, meer is er niet. De battery grip is merkloos en naamloos. Ik geloof dat dit 'm is: http://www.ebay.nl/itm/New-Vertical-Mul ... 863wt_1156" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarvan zou je een plaatje willen zien?
Bedankt voor je reactie,
Jelte
Ik heb zoveel mogelijk informatie gegeven, meer is er niet. De battery grip is merkloos en naamloos. Ik geloof dat dit 'm is: http://www.ebay.nl/itm/New-Vertical-Mul ... 863wt_1156" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarvan zou je een plaatje willen zien?
Bedankt voor je reactie,
Jelte
- Kees H
- Clublid
heb je een originele accu in de grip? niet alle grips/camera's kunnen overweg met een ander merk(loze) accu.
probeer ook eens gewone Alkaline batterijen ipv NiMH
wie weet werkt het dan,
Alleen een accu in de grip werkt niet, er moet er ook een in de camera
Wilde laatst ook een replacement accu kopen online, stond er gelukkig bij dat deze niet in een grip werkten
was ook een EN-EL15 accu, dus maar een org gekocht. wel duurder maar dan weet je dat het werkt
succes en prettige vakantie
probeer ook eens gewone Alkaline batterijen ipv NiMH
wie weet werkt het dan,
Alleen een accu in de grip werkt niet, er moet er ook een in de camera
Wilde laatst ook een replacement accu kopen online, stond er gelukkig bij dat deze niet in een grip werkten
was ook een EN-EL15 accu, dus maar een org gekocht. wel duurder maar dan weet je dat het werkt
succes en prettige vakantie
Met vriendelijke groet,
Kees
Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums
Kees
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Probeer het met AA (niet AAA) batterijen alkaline. Met NiMh werkt de nepper die ik bij mijn D700 heb ook niet.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- marcel.b
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Heb destijds ook een grip op mijn D7000 gekocht. Als ik kijk dat dit exemplaar rond de 40 US dollar kost en de orginele 269 euro zal daar ongetwijfeld een stukje kwaliteit,s verschil mee gemoeid gaan.
Had dus wel het Nikon exemplaar en nooit problemen mee gehad , ook de orginele accu had ik daarbij.
Het komt ook wel eens voor dat de knopjes er zomaar afvallen bij de immitatie grip.
Denk toch dat in dit geval 'goedkoop is duurkoop' is .
Mischien helpt het om de body te resetten met de twee groene toetsen......
Had dus wel het Nikon exemplaar en nooit problemen mee gehad , ook de orginele accu had ik daarbij.
Het komt ook wel eens voor dat de knopjes er zomaar afvallen bij de immitatie grip.
Denk toch dat in dit geval 'goedkoop is duurkoop' is .
Mischien helpt het om de body te resetten met de twee groene toetsen......
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1
Fuji XT 1
Allen bedankt voor de respons! Ik heb twee originele Nikon batterijen (met merkloze batterijen heb ik hele slechte ervaringen). Als ik de één in de camera doe en de ander in de grip, geeft de batterij-informatie aan dat er geen batterij in de grip zit. Het probleem zit dus echt in de grip en het ligt niet aan de batterijen. Op het moment heb ik geen alkalinebatterijen om te testen, dat kan ik op vakantie nog proberen. Maar eerder werkte de grip wel met de batterijen waar die nu niet mee werkt, dus ik denk niet dat ik met alkaline batterijen wel succes heb....
Jelte
Jelte
- Kees H
- Clublid
dan denk ik ook dat het de grip is.
probeer evt de contacten van de grip schoon te maken, kan misschien ook wel eens helpen
Voor zover je er bij kunt natuurlijk
gr kees
probeer evt de contacten van de grip schoon te maken, kan misschien ook wel eens helpen
Voor zover je er bij kunt natuurlijk
gr kees
Met vriendelijke groet,
Kees
Bijbehorend mooi glas,
Kees
Bijbehorend mooi glas,
Bedankt voor je suggestie. Ik had het al uitgebreid schoongemaakt, maar zonder succes....
Ik neem de grip gewoon mee, als hij niet meer werkt, is het jammer...
Jelte
Ik neem de grip gewoon mee, als hij niet meer werkt, is het jammer...
Jelte
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Lijkt een beetje op mijn probleem http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... j&start=15
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Cor Gortzak
- Forumlid
Zijn ALLE batterijen wel goed opgeladen?
Cor G
Cor G
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
- a vgastel
- Forumlid
Het probleem zit in de grip bij je contakten dus contakt grip naar contakt camera.
Houder batterij in grip contakt naar kijken zie je hier slijt plekken op de koperen pennen , kan zijn dat hij net niet raakt.
Een van deze twee maakt geen goed contakt.
Houder batterij in grip contakt naar kijken zie je hier slijt plekken op de koperen pennen , kan zijn dat hij net niet raakt.
Een van deze twee maakt geen goed contakt.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Ik had eerst ook een nep grip en had hetzelfde probleem en heb hem na een half jaar retour cameraland gestuurd en een orgineel gekocht met aftrek van het aankoop bedrag van de nepper . Nu heb ik er geen last meervan. Ik had orginele batterijen erin. Ik ben blijm met mijn nikon grip.
Gr Marcel
Gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl