Foto Academie Basisopleiding

Discussies over opleidingen, cursussen, boeken en websites op het gebied van fotografie
Plaats reactie
MBNikon

Foto Academie Basisopleiding

Bericht door MBNikon » za jul 20 2013 11:04 am

Hallo,

Heeft iemand ervaring met de basisopleiding van de Foto Academie? Op de website zag ik dat het 12 lessen van 2,5 uur is. Het is niet de bedoeling om professioneel fotograaf te worden, maar wel meer te leren over fotograferen en eventueel bewerken van foto's.

Zou dit een goede stap zijn?

Alvast bedankt!

Johnnie_D5100

Re: Foto Academie Basisopleiding

Bericht door Johnnie_D5100 » za jul 20 2013 11:14 am

Hopla : http://www.youtube.com/watch?v=Xnn5nzPvoIM" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je alle afleveringen hebt gezien heb je geen opleiding meer nodig :P

Mvg

MBNikon

Bericht door MBNikon » za jul 20 2013 11:18 am

Hahaha!

Maar ja...dat was niet echt mijn vraag!

Johnnie_D5100

Bericht door Johnnie_D5100 » za jul 20 2013 11:25 am

Sorry, je hebt gelijk, persoonlijk heb ik geen ervaring met deze basisopleiding.

Ik heb er in het verleden ook wel eens aan gedacht om zoiets te doen, uiteindelijk niet gedaan en alles via het internet en Youtube te weten gekomen, echt alles is te vinden, gewoon een gratis online basisopleiding voor degene die goed kan googlen bij wijze van spreken.

Met vriendelijke groet,

dotcat
Clublid
Clublid

Bericht door dotcat » di jul 23 2013 7:07 am

Wel een late reactie maar misschien is fotoschool Statief in Utrecht iets voor je. Ook een opleiding tot vakfotograaf maar het basisjaar wordt door veel mensen gebruikt om het inzicht in fotograferen te vergroten en de hobby op een hoger niveau te tillen.

Succes
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light

skyfox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door skyfox » di jul 23 2013 8:36 am

Helaas geen ervaring. Op photofacts.nl heeft Sjaak Boot een twee of drietal blogs geschreven over zijn ervaringen. Hij heeft ook een eigen website. Wellicht kan je hem mailen of bellen om wat vragen te stellen.

Succes! Als je het gaat doen dan hoop ik dat je hier je ervaringen wilt delen.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di jul 23 2013 10:59 am

Kijk eens bij de cursussen van Fotogram. Wellicht is dat, omdat het toch niet je bedoeling is om professioneel fotograaf te worden, een goede keuze.

http://www.fotogram.nl/cursussen.asp" onclick="window.open(this.href);return false;
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Plaats reactie

Terug naar “Opleidingen/cursussen/boeken/websites”