Mijn PC is gecrashed en zoek een nieuwe. De opties die ik hier in Bulgarije heb zijn een HP notebook met Windows 8 en een desktop van Acer waarop dan Windows 7 geinstalleerd kan worden. Heb gelezen dat Windows 8 de opvolger is van Windows 7 maar zie dat dit programma touch screen gedreven is. Ik ga het gebruiken op een externe monitor HP LP 2475w en kan dan eindelijk (verwacht ik) digitaal gaan via HDMI.
Mijn urgente vragen:
1 werken de genoemde Nikon programma's ook onder beide Windows 7 en 8?
2 onder welk Windows programma werken de genoemde programma's het beste?
Windows 8 of 7 voor Capture NX2 en View NX2
-
- Forumlid
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Windows 8 of 7 voor Capture NX2 en View NX2
ik zou persoonlijk niet naar de software kijken, maar naar de hardware en daarvoor voor HP kiezen.
Gevoelsmatig zou ik in beide gevallen voor Windows 7 gaan. Hoewel de software vast op beide versies prima zal draaien.
Gevoelsmatig zou ik in beide gevallen voor Windows 7 gaan. Hoewel de software vast op beide versies prima zal draaien.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Kijk naar de specs van de hardware. Een desktop heeft al gauw wat meer in huis voor hetzelfde geld dan een laptop.
CPU, RAM, met eventueel aanvullende grafische kaart. Ik zou er wel een SSD inzetten.
Win 7 of Win 8 maakt voor de software niet uit. Voor behandeling op de PC ook niet. Win 8 kun je gewoon met toetsenbord en muis bedienen. Verder is Windows 8 net wat sneller en effectiever met geheugen, en snellere respons dan Windows 7.
De wijze waarop je de gebruiksinterface gewend bent van oudere OS'sen wil je die ook in Windows 8 op dezelfde wijze gebruiken als voorheen in Windows 7, of Windows XP, is het handiger daarvoor wel twee extra tooltjes erbij te installeren.
- Classic Start Menu = gratis (of vergelijkbaar van bijv. Stardock ---> Start8 à $ 5,-)
- Modernmix à $ 5,-
CPU, RAM, met eventueel aanvullende grafische kaart. Ik zou er wel een SSD inzetten.
Win 7 of Win 8 maakt voor de software niet uit. Voor behandeling op de PC ook niet. Win 8 kun je gewoon met toetsenbord en muis bedienen. Verder is Windows 8 net wat sneller en effectiever met geheugen, en snellere respons dan Windows 7.
De wijze waarop je de gebruiksinterface gewend bent van oudere OS'sen wil je die ook in Windows 8 op dezelfde wijze gebruiken als voorheen in Windows 7, of Windows XP, is het handiger daarvoor wel twee extra tooltjes erbij te installeren.
- Classic Start Menu = gratis (of vergelijkbaar van bijv. Stardock ---> Start8 à $ 5,-)
- Modernmix à $ 5,-
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik heb View NX2 op beide geinstalleerd staan, en het maakt qua normaal werk niet uit. Wat ik wel merk is dat ik graag op de bank kruip en op mijn tablet de foto's doorblader via het touchscreen. View NX2 is daar enorm goed voor in te richten.frank schulkes schreef:Mijn PC is gecrashed en zoek een nieuwe. De opties die ik hier in Bulgarije heb zijn een HP notebook met Windows 8 en een desktop van Acer waarop dan Windows 7 geinstalleerd kan worden. Heb gelezen dat Windows 8 de opvolger is van Windows 7 maar zie dat dit programma touch screen gedreven is. Ik ga het gebruiken op een externe monitor HP LP 2475w en kan dan eindelijk (verwacht ik) digitaal gaan via HDMI.
Mijn urgente vragen:
1 werken de genoemde Nikon programma's ook onder beide Windows 7 en 8?
2 onder welk Windows programma werken de genoemde programma's het beste?
Jaap
-
- Forumlid
Even een terugmelding. Uiteindelijk voor een HP laptop gekozen met voorgeinstalleerd Windows 8. In het begin even wennen en ben er intussen helemaal aan gewend. En - het werkt met beide programma's veel sneller (en probleemloos) dan met XP Pro waarmee ik hiervoor werkte.