Ik heb gisteren mijn nieuwe Nikon D5200 camera binnen gekregen, heb hem snel even getest en ben tot nu toe zeer tevreden over de scherpte van de foto’s, Het enigste wat er nu nog ontbreekt is een lens.
Ik zoek een lens waarmee ik goede kwaliteit natuurs- en landschapsfoto’s kan maken in Afrika. Het gaat hierbij voornamelijk om het fotograferen van het groot wild. Ik ben aan het twijfelen tussen een aantal objectieven die een maximale bereik hebben van 300mm (hoger reikt mijn budget niet)
- Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF –ED Zoom objectief t.w.v €489,-
- Nikkor AF-S DX 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR objectief t.w.v. €249,-
- Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD Nikon t.w.v. €349,-
Ik wil voornamelijk weten als er grote verschillen zijn in kwaliteit tussen deze objectieven en welke objectief het beste is vlak na zonsopkomst en vlak voor zonsondergang in verband met het slechte licht. Welk objectief zouden jullie aanraden?
Mijn vader (die ook een Nikon heeft) heeft al 3 objectieven thuis liggen die we de afgelopen keren in Afrika hebben gebruikt. Deze heb ik ook tot mijn beschikking op de momenten dat mijn vader deze niet op zijn camera heeft zitten.
- Nikkor AF-S DX 18-55mm f/3.5-5.6G VR
- Nikkor AF-S DX 55-200mm f/4-5,6G IF-ED
- Sigma 150-500mm f/5-6.3 DG OS HSM
Ik had ook gekeken naar deze 2 objectieven. Deze zouden vrij ideaal zijn omdat ik dan nooit van lens hoef te wisselen. Maar weet niet wat ik hierover moet denken aangezien de Nikon varianten 2x zo duur zijn.
- Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM t.w.v €399,-
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 DI || VC PZD t.w.v/ €399,-
Mijn excuses voor het lang verhaal, heb altijd moeite om iets kort te houden