Hallo;
Ik heb een lastig probleem(pje) wat eenvoudig zou moeten zijn
Ik wil enkele plugins van Perfect One suite 7, die ik regelmatig gebruik in Adobe Lightroom 4.4 , en deze koppelen aan een knop in mijn Wacom tekentablet; Daarvoor het ik het uitvoerdende bestand v.d. plugins, die moeten eindigen, op (punt) .lrplugin, vinden.
Ik heb maart dit jaar Adobe Lightroom (LR) 4.4 & Perfect One suite 7 plug-ins aangeschaft, en alles werkt naar behoren
Als ik in Lightroom in het venster van de plugin beheer kijk; kan ik daar, aan de rechterkant zien waar het pad loopt
Voorbeeld:
C:\Users\HP\Appdata\roaming\adobe\LR\modules\perfect BW 1.lrplugin
Ga ik via de Lightroom verkenner naar die plek, treft ik wél een map aan met de naam "Modules" aan met daarin div. mappen met de namen van alle Perfect One plug-ins; bv de map “perfect BW 1.lrplugin” .
Maar in die map zit niet een bestand genaamd “ Perfect B&W 1.lrplugin
Ik kan ze niet vinden in:
Niet C\gebruikers\prog. files, maar HP\App.data\Roaming\Adobe\LR etc.
Niet in Program files \ adobe\ Lightroom \modules
Ik hoop, dat er iemand is die me kan helpen.
Alvast bedankt
kan bestand .lrplugin van Perfect One plugins niet vinden
- Saturnus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
kan bestand .lrplugin van Perfect One plugins niet vinden
Laatst gewijzigd door Saturnus op wo aug 07 2013 4:38 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: kan bestand .lrplugin van Nik SW niet vinden
Kun je zonder afkortingen te gebruiken, exact met de juiste software benamingen aangeven wat je als pakket hebt aangeschaft?
Het wordt nu een vreemd ratje toe verhaal, waarbij mensen moeten gissen wat je bedoelt.
(Sinds Nik Software is overgenomen door Google worden tevens andere benamingen voor software bundels gebruikt).
Het wordt nu een vreemd ratje toe verhaal, waarbij mensen moeten gissen wat je bedoelt.
(Sinds Nik Software is overgenomen door Google worden tevens andere benamingen voor software bundels gebruikt).
Onderdelen die in mappen zitten die afgeschermd zijn / waar je niet in kunt komen, daar kun je ook niet op zoeken.Saturnus schreef: Het pad: HP\App.data is alleen zichtbaar als je de zg verborgen mappen zichtbaar maakt.
Er is nog een map in/op mij n HP Vista “ HP\Appicatiedata” maar die geblokkeerd; kan ik niet inkomen
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Dag Léon;
Ik heb lightroom 4.4 aangeschaft en het Nik /Google collection pakket wat begin dit jaar met korting werd aangeboden omdat het inderdaad door Google werd overgenomen.
In het Nik Software pakket zitten: Dfine 2.0 \ Viveza 2 \ Color Efex pro 4 \ Silver Efex Pro 2 \ Sharper pro 3 \ HDR Efex pro 2
Het Perfect One Suite 7 heb ik daarnaast aangeschaft met als plugins:
Perfect B&W 1 / Perfect Effects 4 / Perfect Portrait 2 / Resize 7.5 / perfect Layers
ter aanvulling; ik heb vorig jaar een probeerversie van lightroom gehad, en tevens wat plugins van oa Nik software als proef geinstalleerd.
Die plugins kon ik toen wél terug vinden in de map program files / Adobe/ lightroom/ module;
maar sinds Google het heeft overgenomen; staan de plugins, die als ik het zo mag noemen, met de extensie .lrplugin niet meer in deze map.
Dat is mijn probleem
Zo even voldoende beantwoord?
Ik heb lightroom 4.4 aangeschaft en het Nik /Google collection pakket wat begin dit jaar met korting werd aangeboden omdat het inderdaad door Google werd overgenomen.
In het Nik Software pakket zitten: Dfine 2.0 \ Viveza 2 \ Color Efex pro 4 \ Silver Efex Pro 2 \ Sharper pro 3 \ HDR Efex pro 2
Het Perfect One Suite 7 heb ik daarnaast aangeschaft met als plugins:
Perfect B&W 1 / Perfect Effects 4 / Perfect Portrait 2 / Resize 7.5 / perfect Layers
ter aanvulling; ik heb vorig jaar een probeerversie van lightroom gehad, en tevens wat plugins van oa Nik software als proef geinstalleerd.
Die plugins kon ik toen wél terug vinden in de map program files / Adobe/ lightroom/ module;
maar sinds Google het heeft overgenomen; staan de plugins, die als ik het zo mag noemen, met de extensie .lrplugin niet meer in deze map.
Dat is mijn probleem
Zo even voldoende beantwoord?
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Léon;
Door omstandigheden kan ik niet altijd direct een reactie geven.
Ik heb te tekst van mijn 1e vraag wat aangepast.
Door u deels op 't goede been gezet door over Google te hebben. Toen ging mij een lampje branden;
bij prog.files gekeken bij Google en daar stond een map met "Nik" met daarin de .exe bestanden van Nik.
Ik wist echt niet meer, dat Nik .exe bestanden gebruikte voor hun plugins.
Dat probleem is opgelost.
Blijft nog het 2e probleem, nl. die van de .lrplugin bestanden van Perfect One plugins.
Die kan ik nog steeds niet vinden.
Lightroom geeft aan, dat ze in C:\ Users \ HP \ Appdata \ roaming \ adobe \ LR \modules; zouden moeten staan;
maar ik kan daar alleen een map vinden met een naam van alle plugins van perfect One, maar niet met de plugin 's die eindigen op bv " perfect BW 1.lrplugin "
Door omstandigheden kan ik niet altijd direct een reactie geven.
Ik heb te tekst van mijn 1e vraag wat aangepast.
Door u deels op 't goede been gezet door over Google te hebben. Toen ging mij een lampje branden;
bij prog.files gekeken bij Google en daar stond een map met "Nik" met daarin de .exe bestanden van Nik.
Ik wist echt niet meer, dat Nik .exe bestanden gebruikte voor hun plugins.
Dat probleem is opgelost.
Blijft nog het 2e probleem, nl. die van de .lrplugin bestanden van Perfect One plugins.
Die kan ik nog steeds niet vinden.
Lightroom geeft aan, dat ze in C:\ Users \ HP \ Appdata \ roaming \ adobe \ LR \modules; zouden moeten staan;
maar ik kan daar alleen een map vinden met een naam van alle plugins van perfect One, maar niet met de plugin 's die eindigen op bv " perfect BW 1.lrplugin "
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Re: kan bestand .lrplugin van Perfect One plugins niet vinde
Hallo;
ik ben eruit;
Deels door zelf te puzzelen, deels door contact te leggen met de schrijver van het boek "LR ontmaskerd" Piet vd Ende.
Plugins die geen zelfstandige programma's zijn; dus geen executable bestanden ( bestanden die op .exe eindigen)
kunnen niet aan een knop/taart menu v.d. Wacom teken tablet gekoppeld worden.
De plug-ins van Perfect zijn op zich niet zelfstandig te openen, deze eindigen op .lrplugin, maar bij de Suite 7 kan je dat omzeilen door de .exe v.d. suite op te zoeken
Wel dus plugins als Nik (meeste) want daar kan je de .exe van opzoeken.
Niet dat je dat elke dag nodig hebt; maar bij sommige kan het handig zijn
Ik kan het gebruik van de knoppen van Wacom Intuos 4 & 5 echt aanraden; zeker als je met div. programma's tegelijk werkt, cq vaak dezelfde . documenten moet openen of in een programma als Adobe PS cq Lightroom vaak beplaalde handelingen/bewerkingen moet verrichten.
Deze zijn te openen via een shortcut/snelkoppeling.
Ik ga het Wacom tekentablet nu pas echt waarderen..
ik ben eruit;
Deels door zelf te puzzelen, deels door contact te leggen met de schrijver van het boek "LR ontmaskerd" Piet vd Ende.
Plugins die geen zelfstandige programma's zijn; dus geen executable bestanden ( bestanden die op .exe eindigen)
kunnen niet aan een knop/taart menu v.d. Wacom teken tablet gekoppeld worden.
De plug-ins van Perfect zijn op zich niet zelfstandig te openen, deze eindigen op .lrplugin, maar bij de Suite 7 kan je dat omzeilen door de .exe v.d. suite op te zoeken
Wel dus plugins als Nik (meeste) want daar kan je de .exe van opzoeken.
Niet dat je dat elke dag nodig hebt; maar bij sommige kan het handig zijn
Ik kan het gebruik van de knoppen van Wacom Intuos 4 & 5 echt aanraden; zeker als je met div. programma's tegelijk werkt, cq vaak dezelfde . documenten moet openen of in een programma als Adobe PS cq Lightroom vaak beplaalde handelingen/bewerkingen moet verrichten.
Deze zijn te openen via een shortcut/snelkoppeling.
Ik ga het Wacom tekentablet nu pas echt waarderen..
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus