Apenheul.

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Marja
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Apenheul.

Bericht door Marja » do aug 08 2013 6:39 pm

Afgelopen dinsdag ben ik met een fotomaatje naar Apenheul geweest.
Het was niet makkelijk om daar foto's te maken,maar ik heb er toch wat van proberen te maken.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

drnjstj
Clublid
Clublid

Re: Apenheul.

Bericht door drnjstj » do aug 08 2013 7:11 pm

Het doel voor mij is je op je te verbeteren punten wijzen zodat je de volgende x een betere foto zult maken, niet om je af te branden.

1. Ik denk dat het een leuke foto had kunnen zijn, maar dan hadden ze in de camera moeten kijken met die blik die ze nu hebben. Verder proberen om het hele beest erop te krijgen, dus ook de staart.
2. Aardige foto, ik had hem denk ik gecropt, er staat te veel omheen. In ieder geval hoofd er goed op en aap er helemaal op.
3. Als ik zo vrij mag zijn: slechte foto, aap kijkt de andere kant op, veel tegenlicht. Gewoon doorlopen tot je er beter voorstaat de volgende keer.
4. Best aardig, maar de aap had meer je kant op moeten kijken of je had jezelf moeten verplaatsen, zelfde als foto 1.
5. Lieve aapjes, fototechnisch niet interessant.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » vr aug 09 2013 10:13 am

Dank voor je reactie.
Wat betreft de eerste foto,is het zo dat er niet altijd keus is om de juiste foto te maken.
Ik heb daar 3 foto's gemaakt: de eerste foto zaten ze met hun ruggen naar me toe; de tweede foto is de gene die ik heb geplaatst; en de derde foto zaten ze weer met
hun ruggen naar mij toe.
En dat allemaal in een minuut tijd,dus ik ben al blij met deze foto,al ben ik het met je eens dat het nog leuker was geweest ,als ze in de camera hadden gekeken.
Ik ga inderdaad de tweede foto meer croppen.
Bij de derde foto was het een leuk gezicht,dat de zwarte aap naar de rechter aap kwam en bij elkaar kropen.
Wat betreft de 4de foto, heb je niet altijd de juiste plek om ergens te gaan staan en het was ook erg druk.

Maar ik blijf het proberen.

Groet
Marja

drnjstj
Clublid
Clublid

Bericht door drnjstj » vr aug 09 2013 10:23 am

Ik heb ooit wel eens de tip gehad om niet alle dieren in de dierentuin er proberen op te zetten, maar neem de tijd om er een paar goed op te zetten.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » vr aug 09 2013 1:06 pm

Die tip zal ik onthouden,drnjstj.

roos

Bericht door roos » zo aug 11 2013 6:23 pm

De momenten die je hebt geschoten zijn leuk. Ik kom er zelf ook regelmatig, en weet hoe lastig het is aangezien je nooit op de plek kunt staan waar je wil, en de apen gaan ook nooit even goed in het licht zitten voor je :wink: maar heb er inmiddels geleerd dat je gewoon even geduld moet hebben (lastig als je in gezelschap bent dat door wil lopen), en alleen de mooie plaatjes moet schieten. Dus niet teveel tegenlicht, en zo dicht mogelijk op de dieren zelf.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » di aug 13 2013 8:48 am

roos schreef:De momenten die je hebt geschoten zijn leuk. Ik kom er zelf ook regelmatig, en weet hoe lastig het is aangezien je nooit op de plek kunt staan waar je wil, en de apen gaan ook nooit even goed in het licht zitten voor je :wink: maar heb er inmiddels geleerd dat je gewoon even geduld moet hebben (lastig als je in gezelschap bent dat door wil lopen), en alleen de mooie plaatjes moet schieten. Dus niet teveel tegenlicht, en zo dicht mogelijk op de dieren zelf.
Dank je,Roos,voor je reactie.

Ik vond het heel leuk om daar eens foto's te nemen en inderdaad is het vaak lastig om de juiste foto te schieten.

Alleen van die aapjes die tussen de mensen door liepen,zijn de foto's allemaal bewogen,maar ja, ze zijn ook zo snel.

Groet

Marja

Pjerry
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Pjerry » di aug 13 2013 4:31 pm

Van mij hoeven ze absoluut niet in de camera te kijken. Die eerste foto is juist zo interessant omdat ze het NIET doen. Je vraagt je nu af wat ze daar zien en gaat in de foto "op zoek" om er misschien een glimp van op te vangen. Datzelfde geldt bij foto 3. Nu heel natuurlijk, als ze in de camera kijken, misschien wel leuk, maar wellicht ook minder natuurlijk. Maar dat weet je nooit, ik heb fantastische foto's gezien, juist omdat ze WEL inde camera keken. Wat ik bedoel te zeggen dat het voor mij geen wet van Meden en Perzen is, maar net als alle andere regeltjes, moet je hier slim mee omgaan.

Ik had op een ander forum al uitgebreid gereageerd, dus dat ga ik niet nogmaals doen (alhoewel :D). De rest van de opmerkingen kan ik me goed in vinden en zitten ook wel een paar gouden tips bij.

Marja
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marja » do aug 15 2013 10:46 am

Pjerry schreef:Van mij hoeven ze absoluut niet in de camera te kijken. Die eerste foto is juist zo interessant omdat ze het NIET doen. Je vraagt je nu af wat ze daar zien en gaat in de foto "op zoek" om er misschien een glimp van op te vangen. Datzelfde geldt bij foto 3. Nu heel natuurlijk, als ze in de camera kijken, misschien wel leuk, maar wellicht ook minder natuurlijk. Maar dat weet je nooit, ik heb fantastische foto's gezien, juist omdat ze WEL inde camera keken. Wat ik bedoel te zeggen dat het voor mij geen wet van Meden en Perzen is, maar net als alle andere regeltjes, moet je hier slim mee omgaan.

Ik had op een ander forum al uitgebreid gereageerd, dus dat ga ik niet nogmaals doen (alhoewel :D). De rest van de opmerkingen kan ik me goed in vinden en zitten ook wel een paar gouden tips bij.
Dank je,Pjerry.
Ik ben het helemaal met je eens.

Groet
Marja

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”