Lightroom aanschaffen + watermerk
Lightroom aanschaffen + watermerk
Ik ben aan het sparen voor een goed bewerkingsprogramma. Ik lees op internet veel goed ervaringen met Lightroom (5?).
Degene die het gebruiken, zijn jullie er tevreden over?
Bevat het programma ook de mogelijkheid om een watermerk er aan toe te voegen en die op te slaan waardoor je ze zo aan je foto's toe kan voegen?
Hebben jullie misschien wat voorbeelden van foto's die jullie er mee hebben bewerkt? Zowel de voor foto en de eind resultaat bedoel ik daarmee?
Alvast bedankt!
Degene die het gebruiken, zijn jullie er tevreden over?
Bevat het programma ook de mogelijkheid om een watermerk er aan toe te voegen en die op te slaan waardoor je ze zo aan je foto's toe kan voegen?
Hebben jullie misschien wat voorbeelden van foto's die jullie er mee hebben bewerkt? Zowel de voor foto en de eind resultaat bedoel ik daarmee?
Alvast bedankt!
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Lightroom aanschaffen?
Beste Sylvia,
Als ik me goed herinner is er een probeer-periode, dus ga naar de website en download...
Groeten, Gijs
(geen LR expert, vond de leer curve steil ondanks goed raad en artikelen in het NCN magazine)
Als ik me goed herinner is er een probeer-periode, dus ga naar de website en download...
Groeten, Gijs
(geen LR expert, vond de leer curve steil ondanks goed raad en artikelen in het NCN magazine)
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Bedankt, dat wist ik helemaal niet! Hij is aan het downloaden.
Hoe zet je het watermerk in je foto hierbij? Ik heb een watermerk gemaakt bij bewerken.. maar hij voegt het niet toe?
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Vinkje zetten bij het betreffende veld in Export. Zie http://help.adobe.com/en_US/lightroom/u ... -8000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
Er staan op you tube veel filmpjes over het gebruik met LR, ik vind het een fijn programma heb zelf nog 4 maar ga wel upgraden.
Ik heb gezien nu hoe ik het erbij krijg, maar zodra ik het exporteer naar een map op mijn computer, staat de foto er wel, maar het watermerk niet. Terwijl ik tijdens het exporteren watermerk wel aanvink.. ? Wat doe ik fout?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Probeerversies hebben wel eens hun beperkingen, of voegen een eigen watermerk toe, of je kunt bewerkte foto's niet opslaan, of andere toevoegingen zijn in de evaluatieversies standaard uitgeschakeld. Na aanschaf van de licentie worden alle opties vrijgegeven.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Kies je wel het watermerk dat je erin wilt hebben in het pulldown menu rechts naast het vinkje?Silvia_1992 schreef:Ik heb gezien nu hoe ik het erbij krijg, maar zodra ik het exporteer naar een map op mijn computer, staat de foto er wel, maar het watermerk niet. Terwijl ik tijdens het exporteren watermerk wel aanvink.. ? Wat doe ik fout?
Kijk hier ook eens voor uitleg: http://www.maartenvandekamp.nl/watermer ... lightroom/
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Dat geldt niet voor Lightroom. Alle opties zijn beschikbaar.jan24 schreef:Probeerversies hebben wel eens hun beperkingen, of voegen een eigen watermerk toe, of je kunt bewerkte foto's niet opslaan, of andere toevoegingen zijn in de evaluatieversies standaard uitgeschakeld. Na aanschaf van de licentie worden alle opties vrijgegeven.
Jan
Ja ik heb het goede aangevinkt. Toch staat ie in mijn computermap wel bewerkt, maar zonder watermerk..
- jan
- Bestuurslid
- Contacteer:
Met alleen aanvinken ben je er niet. rechts daarnaast moet je ook het watermerk kiezen..Silvia_1992 schreef:Ja ik heb het goede aangevinkt. Toch staat ie in mijn computermap wel bewerkt, maar zonder watermerk..
Lees de link eens door die ik heb aangegeven. Wanneer je dit stap voor stap doet moet het goed komen.
Jan
-
- Forumlid
Je moet het watermerk "aan"maken als je op de twee cursors klikt naast watermerk kom je in het menu, kun je de positie, de dekking, en het schrift aanmaken
- Jerengina
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zie http://photorumors.com/2013/08/11/deal- ... time-only/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor 50 dollar korting. Of dit ook voor NL geldt weet ik niet.
Deze link kwam bij Nikon Rumors langs.
Jeroen
Voor 50 dollar korting. Of dit ook voor NL geldt weet ik niet.
Deze link kwam bij Nikon Rumors langs.
Jeroen
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Shipping naar NLl $ 44 dus daarmee is de korting weg. Voor het koersverschil hoef je het dan niet meer te doen: met een beetje zoeken vind je het pakket in NL voor rond de € 120.