Picasa2 gedownload

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
dick
Forumlid
Forumlid

Picasa2 gedownload

Bericht door dick » ma apr 03 2006 6:46 pm

Hallo allemaal,

ik heb zojuist het programma Picasa2 gedownload maar nu is het de engelse versie. Ik heb al geprobeerd om dit te wijzigen naar de nederlandse versie maar dit is nog niet gelukt. Het vakje waar je het zou kunnen wijzigen blijft grijs staan ipv zwart. Heeft iemand nog tips voor mij.

Verder heb ik nergens kunnen lezen waar je dit nog meer zou kunnen wijzigen en ik heb toch graag de ned. versie. (engels is namelijk niet mijn sterkste kant)

alvast bedankt voor jullie hulp

Dick

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » di apr 04 2006 2:35 am

Volgens mij 'volgt' Picasa de taalinstelling van je PC. Heb je een Nederlandstalige versie van Windows? Zo nee, staan de landinstellingen op Nederland?

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

taal

Bericht door gijs sandberg » di apr 04 2006 9:17 am

Kijk eens onder Tools Options General Language of het nederlandstalige equivalent Extra Opties Algemeen Taal.
Het default is de WinXp taal instelling te volgen.

Groeten, Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op di apr 04 2006 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Kroko

Bericht door Kroko » di apr 04 2006 9:35 am

Ik heb Picasa hier gedownload.
http://picasa.google.nl/
Dit was de link om de download te starten. http://picasa.google.nl/download/thanks.html
Ik kan tussen 34 talen kiezen.

PS. Ik vind de kleuren van mijn foto's in dit programma slecht. Ik vind het gratis IrfanView al een stuk beter vooral met de .NEF bestanden. RawShooterEssentials vind ik het best van de gratis programma's voor de .NEF bestanden maar dat is weer een heel ander type programma.

suc6
Kroko

roel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door roel » di apr 04 2006 6:18 pm

Kroko, interessant, dat verschil tussen de programma's. Welk programma geeft naar jouw mening de kleuren het meest echt weer (in verhouding tot een niet bewerkte afdruk)?

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di apr 04 2006 8:54 pm

Ik Ervaar Picasa wat lichter van weergave dan bijv. Breeze browser wat mijn persoonlijke favoriet is voor het beoordelen van foto's op een beeldscherm met een PC.

Maar om het nu een slechte kleur weergave te noemen, moah zo ervaar ik het niet. Het is anders dat is een feit.
Misschien werkt de combinatie van beeldscherm instellingen ed wel versterken op de weergave van de kleuren.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Kroko

Bericht door Kroko » do apr 06 2006 10:28 am

Het heeft inderdaad ook veel met je monitor te maken maar naar mijn smaak is Adobe album een stuk beter maar mijn vrouw vindt IrfanView het best in de kleuren ,ik vind deze te groen met .NEF bestanden. Adobe album heeft weer andere nadelen.
Met de niet gratis Breeze browser heb ik geen ervaring.

Groeten
Kroko

(ik heb een crt van philips en een lcd van iiyama in gebruik)

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do apr 06 2006 10:49 am

Breeze browser heeft wel een trail versie die je eens zou kunnen proberen http://www.breezesys.com/ als je daar in zin in zou hebben natuurlijk.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”