D3 marketing blunder van Nikon volgens ByThom
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
D3 marketing blunder van Nikon volgens ByThom
Wat denken jullie is de D3 een blunder van Nikon als niet binnen een jaar een antwoord komt op de Canon 1DsIII
zie het verhaal op http://www.bythom.com/confusion.htm
zie het verhaal op http://www.bythom.com/confusion.htm
Ach...
Wat mij wel verbaast is dat de sensor dan 36 × 23.9 mm blijkt te zijn. Net geen full frame. Wat natuurlijk weer een hoop lastig stof doet opwaaien terwijl het eigenlijk nauwelijks uitmaakt.
Dat hadden ze kunnen verwachten. Dus waarom ze er dan die laatste tiende millimeter er niet gewoon bij doen is mij echt een raadsel.
Iemand een idee wat daarvan de diepere gronden zijn?
Wat mij wel verbaast is dat de sensor dan 36 × 23.9 mm blijkt te zijn. Net geen full frame. Wat natuurlijk weer een hoop lastig stof doet opwaaien terwijl het eigenlijk nauwelijks uitmaakt.
Dat hadden ze kunnen verwachten. Dus waarom ze er dan die laatste tiende millimeter er niet gewoon bij doen is mij echt een raadsel.
Re: D3 marketing blunder van Nikon volgens ByThom
Dat is iig niet wat Thom zegt. Wat hij de blunder noemt is dat Nikon de D3 niet duidelijk genoeg gepositioneerd heeft en niet helder genoeg is over de toekomstige modellen om te kunnen bepalen of er een gat is of niet. Hierdoor trekken veel mensen mogelijk de verkeerde conclusies.wil schreef:Wat denken jullie is de D3 een blunder van Nikon als niet binnen een jaar een antwoord komt op de Canon 1DsIII
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Door die ene millimeter kan de spiegel gemakkelijker heen en weer.iJoost schreef:Ach...
Wat moet je ook met 21 miljoen pixels? Dat geeft in NEF een gigantisch bestand! Mag je wel een camera hebben waar vier CF geheugenkaartjes ingaan.Matchless schreef:Voor mensen waar het om de specificaties gaat is dit misschien een wat onduidelijke zet van nikon, maar een fotograaf met kennis van zaken zal er niet warm of koud van worden lijkt me.

Gerrit
iJoost schreef:
"Wat mij wel verbaast is dat de sensor dan 36 × 23.9 mm blijkt te zijn. Net geen full frame. Wat natuurlijk weer een hoop lastig stof doet opwaaien terwijl het eigenlijk nauwelijks uitmaakt.
Dat hadden ze kunnen verwachten. Dus waarom ze er dan die laatste tiende millimeter er niet gewoon bij doen is mij echt een raadsel."
Als antwoord heb ik even wat geknipt en geplakt, iets wat ik in een eerdere thread al heb geschreven:
De D3 is even volkleinbeeld als film: sensorformaat volgens de folder 36 x 23,9mm.
Kleinbeeld is weliswaar nominaal 36 x 24mm, maar in de praktijk blijft daar altijd minder van over.
De binnenmaat van een standaard diaraampje is bijvoorbeeld 34 x 22mm.
En heb jij uit een ontwikkelcentrale wel eens een volledig benut negatief gezien? Daar gaan meestal vele millimeters vanaf. Sterker nog, als ik specifiek vraag voor een vergroting het volledige negatief af te drukken, dan moet met naar de handafwerking. Kassa...
Wat die 1/10 millimeter er toe doet weet ik niet, maar zoals een ander al schreef: er moet kennelijk altijd wat te z**ken blijven. Dan is het weer de prijs, nu weer die tiende millimeter, noem maar op.
Ik proef in het stuk van Thom Hogan voornamelijk de spijt dat hij zijn oude Nikon-objectieven heeft weggedaan, en van andere het bekende syndroom te veel in DX geïnvesteerd te hebben. Al die "experts" die zeker wisten dat Nikon niet met FF zou komen, en op het Canon-paard gegokt hebben. Probeer maar eens een objectief uit 1977 op een moderne Canon te zetten... lachen... Als ik het geld zou hebben kocht ik ongezien een D3. Kan ik zo 16 objectieven uit mijn collectie gebruiken.
Groet, E.M. de Klerk
"Wat mij wel verbaast is dat de sensor dan 36 × 23.9 mm blijkt te zijn. Net geen full frame. Wat natuurlijk weer een hoop lastig stof doet opwaaien terwijl het eigenlijk nauwelijks uitmaakt.
Dat hadden ze kunnen verwachten. Dus waarom ze er dan die laatste tiende millimeter er niet gewoon bij doen is mij echt een raadsel."
Als antwoord heb ik even wat geknipt en geplakt, iets wat ik in een eerdere thread al heb geschreven:
De D3 is even volkleinbeeld als film: sensorformaat volgens de folder 36 x 23,9mm.
Kleinbeeld is weliswaar nominaal 36 x 24mm, maar in de praktijk blijft daar altijd minder van over.
De binnenmaat van een standaard diaraampje is bijvoorbeeld 34 x 22mm.
En heb jij uit een ontwikkelcentrale wel eens een volledig benut negatief gezien? Daar gaan meestal vele millimeters vanaf. Sterker nog, als ik specifiek vraag voor een vergroting het volledige negatief af te drukken, dan moet met naar de handafwerking. Kassa...
Wat die 1/10 millimeter er toe doet weet ik niet, maar zoals een ander al schreef: er moet kennelijk altijd wat te z**ken blijven. Dan is het weer de prijs, nu weer die tiende millimeter, noem maar op.
Ik proef in het stuk van Thom Hogan voornamelijk de spijt dat hij zijn oude Nikon-objectieven heeft weggedaan, en van andere het bekende syndroom te veel in DX geïnvesteerd te hebben. Al die "experts" die zeker wisten dat Nikon niet met FF zou komen, en op het Canon-paard gegokt hebben. Probeer maar eens een objectief uit 1977 op een moderne Canon te zetten... lachen... Als ik het geld zou hebben kocht ik ongezien een D3. Kan ik zo 16 objectieven uit mijn collectie gebruiken.
Groet, E.M. de Klerk
-
- Forumlid
Als je nu even LEEST, dat antwoord is al door Hans gegeven.iJoost schreef:Dat weet ik allemaal wel. Maar wetende dat het gezeik oplevert (en bij Nikon zijn ze toch ook niet dom), waarom doen ze dan die stomme tiende millimeter er niet bij? Wat is de reden of oorzaak. Daar ben ik nieuwsgierig naar en dat was mijn vraag...
Dat antwoord klopt niets van, want hij heeft het over een millimeter, en niet over een tiende! En je denkt toch niet dat de spiegel niet omhoog kan door die 0,1 millimeter!Marten schreef:Als je nu even LEEST, dat antwoord is al door Hans gegeven.iJoost schreef:Dat weet ik allemaal wel. Maar wetende dat het gezeik oplevert (en bij Nikon zijn ze toch ook niet dom), waarom doen ze dan die stomme tiende millimeter er niet bij? Wat is de reden of oorzaak. Daar ben ik nieuwsgierig naar en dat was mijn vraag...

Bovendien gaat een spiegel niet heen en weer, maar op en neer!

Gerrit

Laatst gewijzigd door GdP op do sep 06 2007 7:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.