Op de terugweg even in Heiligenblut gestopt. Dan moet je natuurlijk ook de meest bekende, en afgezaagde foto, van de kapel in Heiligenblut maken

Helaas was de top van de Großglockner bedekt door vele wolken....

Is de bouwstijl, vele kerkjes/kapellen zijn zo.Frank B schreef:Mooie plaat, lijkt wel of het kapelletje in elkaar wordt gedrukt.
Op één of andere manier maakt dit indruk als je kind bent. Dit is ook mijn eerste jeugdherinnering aan mijn vakanties in / door Oostenrijk.Ed Post schreef:Leuk!! Daar ben ik als kind rond 1964 geweest op weg naar de Grossglockner.
Nou ja, dat is dus wat ik in de opnamen zie (althans in de eerste twee). Ik mis een bepaalde sprankelheid. Er zit een soort van vervlakking in de opnamen.Sharkey schreef: De lucht in no.1 is niet specifiek doorgedrukt. Dit komt eigenlijk "automatisch" door de Guy Gowan proces methode.
.........
Heb de foto eigenlijk alleen maar door dit standaard proces gehaald aangezien ik hier aangewezen ben op een laptop schermpje, dus niet echt ideaal. Voordeel van deze werkwijze is wel dat het standaard niet uit maakt op wat voor scherm je werkt. De basis is altijd het zelfde.........
Wat dit punt betreft:Léon Obers schreef:Als je in die methode niet corrigerend kunt werken, omdat ik uit je eerdere opmerkingen begrijp dat het een volledig automatisch proces is, zitten er IMO behoorlijk wat haken en ogen aan die "Guy Gowan" bewerkingsmethode. Een stuk minder genuanceerd en verfijnd dan Guy Gowan in zijn filmpjes laat voorkomen. Of heb je die methode niet juist toegepast?