vraag tekentablet

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
kkika82
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

vraag tekentablet

Bericht door kkika82 » ma aug 19 2013 9:09 pm

He Hallo

Ik werk erg veel met photoshop en Lightroom , dus ben opzoek naar een tekentablet.

Na veel zoekwerk kom ik toch uit op de wacom intuos 4 en dan de M formaat (a5). Iemand hier ervaring mee? Of is het toch net zo goed om voor de intuos nr 3 te gaan? (2e hands)?

Nu staat er op oa bol.com een aanbieding van de PTK-540WL-NL ... http://www.bol.com/nl/p/wacom-intuos4-w ... 009066048/" onclick="window.open(this.href);return false;

ze zeggen daar dat het niet het M formaat model is .. maar welke is het dan wel???? want op wacom zie ik toch echt alleen maar S M L en XL maten staan

Als iemand dit weet, hoor ik het graag
verder zijn alle tips welkom

BBR
Forumlid
Forumlid

Re: vraag tekentablet

Bericht door BBR » ma aug 19 2013 9:17 pm

Heb even gekeken welke ik heb en dat is die PTK 540WL ;) Werkformaat, zeg maar het tekengedeelte is ± A5. Nadeel is dat de accu snel leeg is. Je kan hem aan de beademing leggen (usb kabel) en verder werken maar dan zit die kabel in de weg van de muis. Tablet omdraaien is niet handig want dan kan je de extra functies weer niet bedienen met je vrije hand wat in mijn geval links is. Maar goed, lang verhaal kort, het is ondanks een paar minpuntjes gewoon een topding en ik kan bij het retoucheren van bepaalde foto's gewoon niet meer zonder dat ding.
Live Life

kkika82
Forumlid
Forumlid

Bericht door kkika82 » ma aug 19 2013 9:58 pm

heej bedankt voor je snelle reactie, goed te horen dat jij dus ook die versie hebt :)
Vind je het tekengedeelte niet veel te klein? Het lijkt mij zo kleintjes.. maar ik lees veel dat a5 het juiste en fijne formaat zou zijn.
Jammer dat de accu snel leeg is .. dat wordt iedere nacht opladen :p
Heb jij ooit een voorgaande versie van tablets gehad of niet?

BBR
Forumlid
Forumlid

Bericht door BBR » ma aug 19 2013 10:36 pm

Tekengedeelte is voor mij groot genoeg. Ik gebruik hem tot nu toe vooral voor het verwijderen van stof en corrigeren van (minuscule) foutjes op productfoto's. Hierbij staat het beeld bij Photoshop zeg maar op 500%, pixels kijken zeg maar. Als voorbeeld een screenshot van een macrofoto waar ik net mee bezig was dan zie je wat ik bedoel. Links is tijdens en rechts voor het bewerken, echt gepruts zeg maar ;)

Afbeelding

Heb heel vroeger een Wacom gehad maar dat is echt voor 2000 geweest. Denk dat ik deze een klein jaar heb.
Live Life

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door ATOR » di aug 20 2013 2:26 am

Heb al een paar jaar de Intuos 4 M (PTK-640) en ben er erg tevreden over. De per programma programmeerbare functies zijn ideaal om hem helemaal toe te spitsen op je werkwijze. De display naast de functietoetsen zou ik niet graag missen.

Minpunt vind ik dat de pressure sensitivity niet vloeiend is van zacht naar hard drukken. Ik heb andere merken geprobeerd maar daar was het helemaal rampzalig. Eigenlijk zou je de gevoeligheid met een curve moeten kunnen customizen.

Hiervoor had ik een kleinere Wacom Bamboo en dat a6 formaat was eigenlijk ook prima, de resolutie alleen niet.

kkika82
Forumlid
Forumlid

Bericht door kkika82 » di aug 20 2013 11:28 am

Ik heb degene van bol.com besteld, ben zo benieuwd !!!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”