Ik bewerk en organiseer mijn foto's met ViewNX2. Ik ben al een tijdje op zoek naar de mogelijkheid alle foto's op volgorde (bijv. opnamedatum) in beeld te krijgen. In een mapje lukt dat wel maar het lukt niet alle gemaakt foto's in één keer in een bepaalde volgorde in beeld te krijgen. Weet iemand of dat in dit programma kan en zo ja op welke manier?
Bij voorbaat dank
ViewNX2
- Ruud46
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: ViewNX2
Ja dat kan. Selecteer de mappen met "Ctrl" en muisklik en ga dan in de balk en kies de wijze van sorteren.
succes
edit: Verkeerd begrepen. Kan m.i. niet met vnx.
succes
edit: Verkeerd begrepen. Kan m.i. niet met vnx.
Laatst gewijzigd door Ruud46 op di aug 20 2013 2:32 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Bedoel je daarmee een totaaloverzicht ook van foto's in andere mappen?Ocneb schreef:In een mapje lukt dat wel maar het lukt niet alle gemaakt foto's in één keer in een bepaalde volgorde in beeld te krijgen.
Als zoekfunctie over verschillende harde schijven maak ik wel gebruik van de mogelijkheden van < Copernic Desktop Search>
Die indexeert alle mogelijke bestanden waar dan ook op je PC, en vindt ze bij een zoekactie "on the fly".
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik zal mijn vraag nader specificeren.
Ik druk (nog steeds) foto's af. Deze plak ik in een album. Deze foto's worden chronologische volgorde ingeplakt. Omdat ik met twee camera's werk en soms ook nog foto's van derden krijg, staan de foto's die ik heb ingelezen niet vanzelf in chronologische volgorde. Ik loop dan de kans dat ik foto's vergeet waardoor mijn "verhaal" niet compleet is. In Picture Project werkte dit wel. In View NX2 wellicht niet zo'n vriendelijke programma? Zo ja, wat is dan een goed alternatief? Picture Project werkt niet op Windows 7.
Met vriendelijke groet
Ik druk (nog steeds) foto's af. Deze plak ik in een album. Deze foto's worden chronologische volgorde ingeplakt. Omdat ik met twee camera's werk en soms ook nog foto's van derden krijg, staan de foto's die ik heb ingelezen niet vanzelf in chronologische volgorde. Ik loop dan de kans dat ik foto's vergeet waardoor mijn "verhaal" niet compleet is. In Picture Project werkte dit wel. In View NX2 wellicht niet zo'n vriendelijke programma? Zo ja, wat is dan een goed alternatief? Picture Project werkt niet op Windows 7.
Met vriendelijke groet
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste O,
Zoals hierboven aangegeven werkt ViewNX in principe per map/directory.
Het is ook niet bedoeld als catalogus-programma, zoals van er zovelen zijn.
Wat je zou kunnen doen, is de gewenste foto's exporteren (Ctr-E) naar een nieuwe map, en die op datum sorteren.
Groeten, Gijs
PS Zelf gebruik in bij Google's Picasa de Album functie om soortgelijke bewerkingen/selecties te doen, maar het kan met vele andere software.
Zoals hierboven aangegeven werkt ViewNX in principe per map/directory.
Het is ook niet bedoeld als catalogus-programma, zoals van er zovelen zijn.
Wat je zou kunnen doen, is de gewenste foto's exporteren (Ctr-E) naar een nieuwe map, en die op datum sorteren.
Groeten, Gijs
PS Zelf gebruik in bij Google's Picasa de Album functie om soortgelijke bewerkingen/selecties te doen, maar het kan met vele andere software.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)