Zoom vast

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Zoom vast

Bericht door Roelof » za sep 08 2007 3:07 pm

Had vanmorgen de 17-55 op mijn D40 zitten (heb ik vaker als ik met twee camera's werk), eerst geen problemen, maar toen wilde hij plotseling niet meer inzoomen. Zat vast op 17 mm.
Lens eraf en weer op de camera gezet en nog niet. Als ik door de zoeker keek, zag ik in de hoek linksonder iets zitten. Ten einde raad (ik had geen tijd, had een rondvlucht van 15 minuten) lens in de tas gedrukt en 10,5 mm op de D40 gezet. Dan maar geen AF, vanuit een vligtuig is de grond toch oneindig.
Thuis aangekomen de 17-55 beetgepakt, los van de camera draaide de zoomring gewoon, lens op de D40 en de D200 geprobeerd en ook geen problemen ook in de hoek linksonder geen raar rechthoekig vormpje.
Op de foto's van vanmorgen zie ik niks in de hoek linksonder, maar ik weet niet of ik nog wel een foto heb gemaakt nadat ik niet meer kon zoomen.
Iemand een idee wat dat geweest kan zijn?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za sep 08 2007 3:27 pm

klinkt niet bijster goed , bijde boddy's nog heel ? ik zou de lesn als het een nikkon is effe naar beverwijk langsbrengen of is dit een tamron?
dan moet je er denk ik even mee langs de dealer

Polling

Bericht door Polling » za sep 08 2007 11:54 pm

Geen idee, maar elders wordt gesproken over een streep op de contacten van de D40, heb jij die ook? Ik zou er in ieder geval even naar laten kijken, mag niet gebeuren bij een vrijwel nieuwe camera.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo sep 09 2007 1:53 am

Ik zoek het eigenlijk eerder in de lens dan in de camera. per slot van rekening heeft de zoom niks met de camera te maken. AF deed het nog prima met de lens, al zat de zoom vast en de AF wordt aangestuurd door de camera.
En een streep over de contacten? De contacten zien er net zo uit als die van mijn andere camera's, natuurlijk kun je zien dat er wel eens een lens gewisseld is. Dat doe ik regelmatig, zelfs met de D40, maar niks bijzonders waarvan je zou zeggen dat het een beschadiging is.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Polling

Bericht door Polling » zo sep 09 2007 9:22 am

Ik las het elders op dit forum en zelfs dat er in de winkel ook op andere camera's iets te zien was. Op mijn camera ook iets, en ik heb alleen twee nikkor-objectieven die ik zeer voorzichtig wissel.

GdP

Bericht door GdP » zo sep 09 2007 10:24 am

Dan moet er toch iets los zitten in de lens. Probeer eens door zachtjes te schudden de lens vervolgens in alle standen in en uit te zoomen.

Gerrit

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”